Brak regulacji predkosci wycieraczek
Koledzy czy macie mozliwosc regulacji predkosci wycierania na biegu przerywanym?? w moim poprzednim aucie dało sie ustawiac predkosc od ok 5s do 30s we własnym zakresie a tu klops, u mnie takiej możliwosci nie ma, a w okresie jesienno zimowym mnie to strasznie dołuje...
|
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
A nie za dużo wymagasz ? :P Oczywiście, że w żadnym Ka nie ma czegoś takiego. Było w Mondeo, nie wiem jak w Focusie...
|
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
1 załącznik(i)
Kurcze zmylił mnie troszki opis z instrukcji obslugi Forda Ka, bo jednak pisza ze była taka opcja, ale moze w bogatszym wyposazeniu lub w ostatnich rocznikach produkcji KA mk1, no cóż trudno, a próbował ktos cos takiego moze zrobic tanim kosztem, w końcu odpowiedzialny za to jest chyba jakis przekaźnik czasowy jedynie, a jakis przekaźnik od wycieraczek napewno jest w kaczolocie:PP:p moze wystarczy go zamienic:PP choc było by zbyt pieknie:pp
|
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
hmmm ostatnio taki patent zrobiłem w audicy. Wystarczyło zmienić przekaźnik i hula. Niestety co do forda to nikt nic nie wie
|
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
A widzisz ;) Jeżeli było to programowalne w ten sposób to znaczy, że wymiana przekaźnika powinna załatwić sprawę.
Ja myślałem o przełączniku z pokrętłem do ustawiania czasu: [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] a takiego czegoś w Ka nie było. |
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
skoro masz sterowanie z jednym interwałem, to nie problem dorobić płynna regulację.
Potrzebny potencjometr(jest niezbędny niezależnie czy regulacja jest fabryczna, czy dokładana) jeden rezystor i parę kabelków. Opis w dziale escorta. |
koledzy znalazł ktos ten poradnik w dziale escorta, bo jakos nie moge:(
sorki ze post pod postem ale obadałem swój przekaźnik wycieraczek, niestety jest 4 pinowy (czerwony), plus 12v na pinie 54, masa 31, piny 31b i 31b2 dostawały plus 12v w momencie załaczania sie wycieraczek na biegu przerywanym, zauwazyłem jednak ze do pina 31b ida dwa przewody, moze ten jeden przewód należało by dać dla wolnego pina w przekaźniku 5 pinowym i wtedy czasówka by działała:PP?? |
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
Cytat:
|
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
bede naprawde wdzieczny za kilka wskazówek:))):D
|
Schemat przekaźnika przerywanej pracy wycieraczek przednich oraz jego modyfikacja
jak w temacie.
Modyfikacja polega na utworzeniu płynnej regulacji pracy przednich wycieraczek. Schemat przekaźnika przerywanej pracy wycieraczek przednich oraz jego modyfikacja. http://img148.imageshack.us/img148/1...ycieraczek.jpg -kolorem żółtym zaznaczono wszystko co jest w obudowie przekaźnika -kolorem niebieskim potencjometr -kolorem czerwonym modyfikacje Celem modyfikacji jest umożliwienie płynnej regulacji pracy wycieraczek, polega ona na zmianie stałej czasowej układu wyzwalania ruchu wycieraczki. Można to zrobić na kilka sposobów a) zastąpienie rezystora 130k potencjometrem(wadą tego rozwiązania jest że jak odłączymy potencjometr przekaźnik nie działa) b) w sposób pokazany na rysunku (uważam że jest to najlepsze rozwiązanie-w razie odłączenia potencjometru przekaźnik wraca do ustawień fabrycznych ,a przy zwarciu układ pracuje szybciej ALE SIĘ NIE SPALA-zabezpieczony rezystorem 33k) Można zastosować potencjometr bez włącznika –wadą tego rozwiązania jest początkowa szybsza praca wycieraczek. W opisywanej modyfikacji czas pracy wycieraczek zawiera się od ok. 1.5÷8 s. Uwaga! czas przerwy pracy(bez samego ruchu). Ford stosuje 2 typy przekaźników 4 lub 5 wyprowadzeń, te drugie są z wyjściem (ozn. jako P)do przełącznika zespolonego z regulacją pracy wycieraczek. a tak wygląda wpięcie w ten czerwony przekaźnik Dyskusja i podpowiedzi tutaj http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=138514 |
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
proszę, tu jest wszystko
http://forum.fordclubpolska.org/show...57#post1703057 |
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
Kolego slawko a mogłbys powiedzieć jaki potencjometr zastosowałes dokladnie w swoim escorcie? zeby to wyglad jakis miało:0 i działało jak należy:)
|
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
jakiś taki z wyłącznikiem wydłubany z worka z piwnicy :D
patrz aby pasował gabarytowo w miejscu gdzie chcesz zamontować. A wyglądu to to nie ma. w kazdym razie ja go nie widzę. Zamontowałem w obudowie kolumny kierownicy po lewej stronie tuz nad lewym kolanem w odległości od kierownicy takiej, że bez odrywania ręki od kierownicy palcami mogę nim kręcić. Samo pokrętło ma ok 2cm średnicy. |
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
A rezystor 33k ilu watowy zastosować??
|
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
0,125W do 0.25W, moze byc i 0,5W, ale ten bedzie za duzy i nie zmieści sie w obudowie przekaźnika, choć dla chcącego, nic trudnego :)
|
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
Dzieki wielkie, w przyszlym tygodniu postaram sie zaprezentować co mi wyszło:)
|
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
Kolego slawko, dziś wszystko zmontowałem, chodzi jak należy, lecz niestety na potencjometrze jaki zakupilem zakres regulacji jest zbyt mały, od ruchów nieustannych do ok 3s przerwy miedzy ruchami, zastosowałem wiec potencjometr jaki znalazlem i ruchy poprawiły sie, od nieustannych do ok 6s przerwy, lecz podejrzewam długo nie pociągnie, na potecjometrze jaki zakupiłem pisze A10K, jaki dokładnie nalezało by zakupić aby zakres pracy był jak najwiekszy?? bo nie wiem co w sklepie powiedzieć krótko mówiąc..
|
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
przecież na schemacie jest wyraźnie napisane jaki ma być.
|
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
3 załącznik(i)
Moj bład kolego, ze niedoczytalem, oto zdjecia całosci, nawet ciekawie wyszło, radze jednak nibieski kabelek ze zdjec poniżej wlutowac po tej samej stronie co czerwony gdyz ciezko w puszke poźniej upchnąc a tego przed składaniem nie przewidziałem i bede musiał to poprawić, potencjometr upchnałem po prawiej stronie za kluczykiem, mysle ze podrecznie a dzieki nakładce (temu dziubkowi na potencjometrze, nie wiem jak go nazwac fachowo) nawet ładnie wygloda, w razie pytań służe takze pomocą, dzieki wielkie jeszcze raz i pozdrawiam
|
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
brawo, aż chce się dla takich coś tworzyć :D
Co do lokalizacji potencjometru, to wydaje mi się mało poręcznie. Nie dość, że z prawej, to za kluczykami. Musisz odrywać rękę od kierownicy. |
Odp: Brak regulacji predkosci wycieraczek
Samo miejsce przeciez zalezy od gustu i wygody uzytkownika, wg mnie to miejsce akurat było najlepszym rozwiazaniem, ale moze ktos znajdzie lepsze:)
a samo oderwanie reki od kierownicy na moment mi nie bedzie przeszkadzac, w końcu w kołko krecić tym nie bede:PP:D ale działa mioodziog:D naprawde było warto:p |
Odp: Schemat przekaźnika przerywanej pracy wycieraczek przednich oraz jego modyfikacj
czy mogę prosić o zaznaczenie numerkami którą nóżkę z potencjometru, w które miejsce przekaźnika podłączyć ?
dzięki i pozdrawiam ;) |
Odp: Schemat przekaźnika przerywanej pracy wycieraczek przednich oraz jego modyfikacj
Warianty:
W każdym razie wszystko zależy w którym momencie następuje zadziałanie wyłącznika. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.