![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#41 |
ford::average
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: SMY ....
Model: Fiesta / Mondeo MKII
Silnik: 1,8D / 1,8TD
Rocznik: 1991 / 2000
Postów: 132
|
![]()
Do zablokowania pompy wtryskowej wiertło 6 mm albo 9,5 mm. Nie pamiętam który do której pompy ale chyba 6 mm do pompy Lucasa, 9,5 mm do Boscha - środek podłużnego otworu koła pasowego pompy wtryskowej musi być ustawiony na godzinie 12 w innym położeniu nie zgrają się otwory i nie włożysz blokady, musi wejść dosyć głęboko, przynajmniej 5 cm.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wałek rozrządu blokujesz albo poprzez zblokowanie koła pasowego za pomocą wiertła 6 mm albo po zdjęciu pokrywy zaworów za pomocą klucza płaskiego 10 mm. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wał korbowy blokujesz za pomocą "specjalnego" narzędzia którego wymiary masz we wcześniej wspomnianym pdfie (rys 3.9, str 100). Oczywiście teraz już posiadam coś podobnego do tego fordowskiego narzędzia, tokarz dorobił. Ale kiedy wymieniałem rozrząd poradziłem sobie zwykłą śrubą, nakrętką i kilkoma podkładkami żeby otrzymać potrzebny wymiar. Otwór na blokadę wału znajduje się pomiędzy pompą wtryskową a alternatorem. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 09-12-2008
Postów: 12
|
![]()
wielkie dzieki za fotki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ja u siebie mam inne kola - na walku rozrzadu nie mam klina wiec ustawienie tylko po zdjeciu pokrywy - jutro bede sie meczyl z walem korbowym |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 09-12-2008
Postów: 12
|
![]()
dzisiaj przestawilem zasek o 1 zabek w lewo na walku rozrzadu no i nie da rady przekrecic silnikiem - czyli odpada - po przekreceniu o 1 w prawo wszystko idzie lekko no i odpala bez problemu lecz nadal kopci , czyli sa 2 mozliwosci - na pompie jest mozliwosc regulacji jak sie nie myle o 3 zabki - czy to mozliwe ze te autko ma tak kopcic ? wtryski leja czy co ?
mam nadzieje ze dam rade przyzad zalatwic bo mnie juz nerwica bierze - - a wogole da sie ustrawic wal bez wyciagania pompy wtryskowej badz tez alternatora ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ford::average
![]() Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: SMY ....
Model: Fiesta / Mondeo MKII
Silnik: 1,8D / 1,8TD
Rocznik: 1991 / 2000
Postów: 132
|
![]()
Jak zmieniłem rozrząd to też kopcił na postoju i długo odpalał. Ale po sprawdzeniu ustawienia rozrządu na blokadach podjąłem się regulacji pompy, tzn kąta wtrysku i bardzo dużo się poprawiło. Odpala dużo szybciej, na postoju (bez obciążenia) "gazowanie" nie powoduje zasłony dymnej jak wcześniej. Oczywiście podczas jazdy i mocniejszemu wciśnięciu gazu towarzyszy obłoczek, ale jak na 400 tys km to i tak niewiele kopci Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pompę nie reguluj poprzez przestawianie paska, 1 ząbek to raczej za dużo. Wał spokojnie ustawisz za pomocą blokady bez wyciągania pompy i alternatora, zdjęcie zrobiłem przy wyjętej chłodnicy, bo i tak wymieniałem jeszcze parę elementów i dzięki temu miałem lepszy dostęp do silnika. Myślę że bez wyciągania chłodnicy też dasz radę ustawić wał. Jak na tyle kombinacji to chyba już powinien dobrze "gadać", może oprócz ustawienia rozrządu jest jeszcze coś do roboty.. ja niestety tylko tyle mogłem pomóc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 09-12-2008
Postów: 12
|
![]()
u mnie miedzy alternatorem a pompa nie wsadzisz palca - tak malo miejsca - ale poradzilem sobie z tym - rozrzad ma tolerancje 1 zabka i tak i tak dziala i co najdziwniejsze ustawienie na zmaki u mnie wyszlo pomiedzy czyli na zabku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pompe wyregulowalem na oko - autko jest troszke zamulone ale za to pali na dotyk jak jest zimny no i nie piszcza zadnego dymka - przebieg na liczniki ponad 90 tys - ja obstawiam 190 albo nawet 290
przyzad do zablokowania walu korbowego - wypozyczenie okolo 20 - 40 zl - dorobienie i tokarza okolo 30 minut i koszt 30 zl - dla tych ktorzy sie w to bawia bardziej oplaca sie dorobic pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 09-12-2008
Postów: 12
|
![]()
co do dokrecania glowicy w 1.8 d to ma to byc nastepujaco:
10 N 100 N poczekac 3 - 5 minut poluzowac o 180 st ( odkreca sie ) 70 N + 120 st gotowe |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 15-10-2008
Postów: 41
|
![]()
myśle ze co do wymiany rozrządu w 1.8 D mamy już wszystko zawarte i jasno wyjaśnione :]
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|