Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fiesta
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-12-2008, 03:33   #41
Seb0l
ford::average
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: SMY ....
Model: Fiesta / Mondeo MKII
Silnik: 1,8D / 1,8TD
Rocznik: 1991 / 2000
Postów: 132
Domyślnie Re: Ustawienie wału korbowego WYMIANA ROZRZADU

Do zablokowania pompy wtryskowej wiertło 6 mm albo 9,5 mm. Nie pamiętam który do której pompy ale chyba 6 mm do pompy Lucasa, 9,5 mm do Boscha - środek podłużnego otworu koła pasowego pompy wtryskowej musi być ustawiony na godzinie 12 w innym położeniu nie zgrają się otwory i nie włożysz blokady, musi wejść dosyć głęboko, przynajmniej 5 cm.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wałek rozrządu blokujesz albo poprzez zblokowanie koła pasowego za pomocą wiertła 6 mm albo po zdjęciu pokrywy zaworów za pomocą klucza płaskiego 10 mm.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wał korbowy blokujesz za pomocą "specjalnego" narzędzia którego wymiary masz we wcześniej wspomnianym pdfie (rys 3.9, str 100). Oczywiście teraz już posiadam coś podobnego do tego fordowskiego narzędzia, tokarz dorobił. Ale kiedy wymieniałem rozrząd poradziłem sobie zwykłą śrubą, nakrętką i kilkoma podkładkami żeby otrzymać potrzebny wymiar. Otwór na blokadę wału znajduje się pomiędzy pompą wtryskową a alternatorem.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Seb0l jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2008, 17:10   #42
kiko_tychy
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-12-2008
Postów: 12
Domyślnie Re: Ustawienie wału korbowego WYMIANA ROZRZADU

wielkie dzieki za fotki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ja u siebie mam inne kola - na walku rozrzadu nie mam klina wiec ustawienie tylko po zdjeciu pokrywy - jutro bede sie meczyl z walem korbowym
kiko_tychy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-12-2008, 20:57   #43
kiko_tychy
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-12-2008
Postów: 12
Domyślnie Re: Ustawienie wału korbowego WYMIANA ROZRZADU

dzisiaj przestawilem zasek o 1 zabek w lewo na walku rozrzadu no i nie da rady przekrecic silnikiem - czyli odpada - po przekreceniu o 1 w prawo wszystko idzie lekko no i odpala bez problemu lecz nadal kopci , czyli sa 2 mozliwosci - na pompie jest mozliwosc regulacji jak sie nie myle o 3 zabki - czy to mozliwe ze te autko ma tak kopcic ? wtryski leja czy co ?

mam nadzieje ze dam rade przyzad zalatwic bo mnie juz nerwica bierze -

- a wogole da sie ustrawic wal bez wyciagania pompy wtryskowej badz tez alternatora ?
kiko_tychy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-12-2008, 22:12   #44
Seb0l
ford::average
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 13-02-2008
Skąd: SMY ....
Model: Fiesta / Mondeo MKII
Silnik: 1,8D / 1,8TD
Rocznik: 1991 / 2000
Postów: 132
Domyślnie Re: Ustawienie wału korbowego WYMIANA ROZRZADU

Jak zmieniłem rozrząd to też kopcił na postoju i długo odpalał. Ale po sprawdzeniu ustawienia rozrządu na blokadach podjąłem się regulacji pompy, tzn kąta wtrysku i bardzo dużo się poprawiło. Odpala dużo szybciej, na postoju (bez obciążenia) "gazowanie" nie powoduje zasłony dymnej jak wcześniej. Oczywiście podczas jazdy i mocniejszemu wciśnięciu gazu towarzyszy obłoczek, ale jak na 400 tys km to i tak niewiele kopci Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pompę nie reguluj poprzez przestawianie paska, 1 ząbek to raczej za dużo.

Wał spokojnie ustawisz za pomocą blokady bez wyciągania pompy i alternatora, zdjęcie zrobiłem przy wyjętej chłodnicy, bo i tak wymieniałem jeszcze parę elementów i dzięki temu miałem lepszy dostęp do silnika. Myślę że bez wyciągania chłodnicy też dasz radę ustawić wał.

Jak na tyle kombinacji to chyba już powinien dobrze "gadać", może oprócz ustawienia rozrządu jest jeszcze coś do roboty.. ja niestety tylko tyle mogłem pomóc.
Seb0l jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2008, 09:44   #45
kiko_tychy
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-12-2008
Postów: 12
Domyślnie Re: Ustawienie wału korbowego WYMIANA ROZRZADU

u mnie miedzy alternatorem a pompa nie wsadzisz palca - tak malo miejsca - ale poradzilem sobie z tym - rozrzad ma tolerancje 1 zabka i tak i tak dziala i co najdziwniejsze ustawienie na zmaki u mnie wyszlo pomiedzy czyli na zabku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pompe wyregulowalem na oko - autko jest troszke zamulone ale za to pali na dotyk jak jest zimny no i nie piszcza zadnego dymka - przebieg na liczniki ponad 90 tys - ja obstawiam 190 albo nawet 290

przyzad do zablokowania walu korbowego - wypozyczenie okolo 20 - 40 zl - dorobienie i tokarza okolo 30 minut i koszt 30 zl - dla tych ktorzy sie w to bawia bardziej oplaca sie dorobic

pozdrawiam
kiko_tychy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2008, 11:41   #46
kiko_tychy
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-12-2008
Postów: 12
Domyślnie Re: Ustawienie wału korbowego WYMIANA ROZRZADU

co do dokrecania glowicy w 1.8 d to ma to byc nastepujaco:

10 N
100 N
poczekac 3 - 5 minut
poluzowac o 180 st ( odkreca sie )
70 N
+ 120 st

gotowe
kiko_tychy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2008, 14:04   #47
pawel_puma2
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-10-2008
Postów: 41
Domyślnie Re: Ustawienie wału korbowego WYMIANA ROZRZADU

myśle ze co do wymiany rozrządu w 1.8 D mamy już wszystko zawarte i jasno wyjaśnione :]
pawel_puma2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.