Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-10-2008, 18:04   #1
Janekpol
ford::average
 
Avatar Janekpol
 
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Gdynia
Model: Escort Ghia
Silnik: 1.8 TD Endura DE 90KM
Rocznik: 1998
Postów: 50
Domyślnie [MK7] TD brak kopa, osłabł

Witam wszystkich.
Jakis czas temu dołączyłem do użytkowników Forda Escorta w wersji TD 90KM rocznik 1998. Jak to w bajce bywa samochód spisywał się wyśmienicie przez jakieś 2,5 miesiąca (5tyś. km), niestety poźniej osłabł. Wyprzedzanie na 5-tym biegu było prawie niemożliwe, nie miał przyspieszenia ani zrywu. Zniknęło charakterystyczne uderzenie mocy przy przyspieszaniu (ok. 2300 obr/min) po ktorym silnik rwał do przodu. Zanim to się stało czasami pojawiały się (występuje także teraz) lekkie szarpanie (jakby brakowało paliwa) przy jezdzie ze stałą prędkościa (przy małym obciążeniu) na 4 biegu (ok. 70km/h) przy obrotach ok. 2300 od których była odczuwalna moc silnika. Samochodem bez problemu można osiągnąc 170km/h.
Zacząłem szukac usterki: wymienione wszystkie filtry, oczyszczony intercooler i turbina (ona pompuje, prawie jak nowa), wyregulowane zawory, booster sprawdzony i jest ok, w układzie zasilania powietrzem brak nieszczelności, EGR sprawny, zawór zmiany kąta wyprzedzenia cyka i nie cieknie. Jedynie sygnał z przepływomierza podaje mniejsze napięcie na wyjściu niż powinien wskazywac (3,3V zamiast chyba 4,8V przy przygazowaniu - informację uzyskał serwis z jakiejś instrukcji dotyczącej sprawdzania silnika).
Silnik nie dymił ani dalej nie dymi (jedynie po odpaleniu), odpala bezproblemowo. Obecnie pali jakby troche wiecej (ale jezdze teraz głównie w miescie).Brak falowania obrotów na biegu jałowym, nie wskakuje sam na wysokie obroty. Sprzęgło się nie ślizga.
Pytanie do forum: czy ktoś miał podobne objawy lub domyśla się usterki? Z góry dzieki za pomoc.

__________________
Alan 48 Plus Multi + Sirio ML145
Wczesniej FSO 125p wisnia kombi, służbowe Octavia, Lancer, Kangoo.
Janekpol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-10-2008, 09:01   #2
K300
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 24-04-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 53
Domyślnie Re: [MK7] TD brak kopa, osłabł

Witam .

Proponuję zatkać EGR , być może jest źle sterowany przez przepływomierz
również sprawdź westgate na turbinie może zacią się w pozycji otwartej i całe powietrze z daładowania ucieka ci od razu w wydech
K300 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2008, 22:32   #3
Janekpol
ford::average
 
Avatar Janekpol
 
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Gdynia
Model: Escort Ghia
Silnik: 1.8 TD Endura DE 90KM
Rocznik: 1998
Postów: 50
Domyślnie Re: [MK7] TD brak kopa, osłabł

EGR sprawdzony - brak wplywu.
Czy ktos ma jakies jeszcze propozycje?

Poczynilem kolejne kroki:
- wymieniony rozrzad
- sprawdzona turbina (jest sprawna)
- wymienilem przewody w ukladzie paliwowym na przezroczyste oraz nowe przewody przelewowe na wtryskach.

Podczas pracy silnika widac, ze m-dzy filtrem paliwa (ten z pompka) a pompa wtryskowa pojawiaja sie pecherzyki powietrza - wielkosci lebka od szpilki w odleglosci ok 2mm od siebie, czasem troche wiekszy baczek przy mocnym przygazowaniu, ake tez niezawsze.
Pytanie do tych co mieli juz do czynienia z tym: czy te babelki az tak moga wplywac na prace silnika czy sa pomijalne? Podgrzewacz jest juz pominiety w obwodzie.

Samochodem dalej jezdzi sie jak benzynka, brak charakterystycznego zrywu. Nie ma zadnych problemow z odpaleniem jak jest teraz chlodniej.
__________________
Alan 48 Plus Multi + Sirio ML145
Wczesniej FSO 125p wisnia kombi, służbowe Octavia, Lancer, Kangoo.
Janekpol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2008, 11:41   #4
lukii19
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-02-2008
Skąd: RUMIA
Model: MONDEO
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 49
Domyślnie Re: [MK7] TD brak kopa, osłabł

patrzac po sobie to ja bym obstawial pompe wtryskowa. a jaki masz przebieg taki bez sciemniania i czy jestes pewny tego przebiegu? ja mam znajomego ktory zajmuje sie pompami i stwierdzil ze duzo fordow 1,8td przy okolicach przebiegu 200 tys km wysiadaja pompy ??? koszt regeneracji 500zl
lukii19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-12-2008, 10:22   #5
Janekpol
ford::average
 
Avatar Janekpol
 
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Gdynia
Model: Escort Ghia
Silnik: 1.8 TD Endura DE 90KM
Rocznik: 1998
Postów: 50
Domyślnie Re: [MK7] TD brak kopa, osłabł

Przebieg to tak ok. x70 tys. km. x to oczywiscie 1 lub 2. W papierach z Niemiec mam ze w grudniu 2004 mial przeglad i badania techniczne na przebiegu 110 tys. km. Pozniej jezdzil w PL.
W piatek bylem badac kompresje, byla badana na 2 sposoby: pierwszy, ktory budzil watpliwosci badajacego dal wyniki 19 bar na kazdym cylindrze, drugi sposob pomiaru dal wyniki 34 bar-ow na cylindrach. Nie byli w stanie zinterpretowac tych wynikow. Zaznaczam, ze silnik nawet jak bylo ponizej zera odpalal od razu po pojedynczym nagrzaniu swiec, nawet jak lampka dopiero zgasla. Jednak zaraz po odpaleniu troche nim rzuca (2-3 sek) a pozniej chodzi gladko na 900obr/min. Swiece tez sa w nim leciwe.
__________________
Alan 48 Plus Multi + Sirio ML145
Wczesniej FSO 125p wisnia kombi, służbowe Octavia, Lancer, Kangoo.
Janekpol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-12-2008, 13:21   #6
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie Re: [MK7] TD brak kopa, osłabł

Uczepiłbym się tych bąbelków. Nieszczelność może pochodzić z ręcznej pompki paliwa, w której membranki gumowe lubią się dziurawić.

Ale wg mnie masz 100% objawy nie działającego boostera. Wiem, że pisałeś, że jest sprawdzony ale takie rzeczy, czy on działa dobrze czy nie to może powiedzieć dopiero pompiarz jak będzie miał pompę na stole pomiarowym. Może być też coś takiego (miałem to u siebie!) - spadł wężyk podający ciśnienie na booster - od strony kolektora dolotowego. W ogóle nie było czuć kopa i działania turbiny, samochód bał się każdej górki. Wystarczyło założyć ten wężyk spowrotem. W mondeo trzeba ściągnąć do tego intercooler. Więc polecam sprawdzić, czy ciśnienie podawane jest na pewno do boostera a jak jest to sprawdź, czy booster jest dobrze złożony i czy w ogóle działa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bo objawy na niego wskazują
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2009, 22:52   #7
Janekpol
ford::average
 
Avatar Janekpol
 
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Gdynia
Model: Escort Ghia
Silnik: 1.8 TD Endura DE 90KM
Rocznik: 1998
Postów: 50
Domyślnie Re: [MK7] TD brak kopa, osłabł

Odnośnie sprawdzenia boostera - ciekło z niego na zewnatrz pompy i podjechałem do pompiarza, wykręcił go, obejrzał, poczyścił itd. Sprawdzony jest wiec fachowo.
Obecnie autko przy -8 st. C zapala bezproblemo na dotyk (po jednym grzaniu swiec szarpie 2-3 sek) po dwukrotnym podgrzaniu działa idealnie.
Osiągi - przyspiesza, ale nie tak jak na poczatku, czasami jak wdepnie sie gaz to jest jakby powrot mocy i czuc jego moc (wlasciwie moment przekladajacy sie na przyspieszenie) i lekkie kopniecie. Wystepuje takze dlawienie się - przy mocniejszym nacisnieciu gazu jest nawet mocno odczuwalne (w tym zakresie obrotow gdzie wlaczala sie turbina), ale tez niezawsze wystepuje.

Zastanawia mnie jedna rzecz: w warsztacie w pazdzierniku fachowcy sprawdzali jak turbina pompuje i przy westgacie podlaczyli trojnik - bylo ok, sprawdzili tez (tak mowili) przy boosterze i cisnienie tam tez bylo. Niedawno znow sprawdzalem turbine w czasie jazdy (pompuje ok), ale nie sprawdzilismy jakie cisnienie jest przy boosterze, bo mechanik powiedzial ze jesli gdzies bedzie dziura to w calym ukladzie spadloby cisnienie. Sprawdzilem to sam na parkingu, po rozgrzaniu silnika podlaczylem do wezyka kompresor (tak, tylko takie narzedzie mam), ale bez podlaczania go do zapalniczki (wczesniej sprawdzilem wskazania na oponie). Wynik: wskazowka nawet nie drgnela przy mocnym przygazowaniu. Pytanie: czy taki pomiar wiarygodny? Czy pierwotnie w warsztacie mnie olali i nie sprawdzali wszedzie cisnienia? Gumowe koncowki na wezyku idacym od turbiny do boostera sprawdzalem organoleptyczne i obie sa miekkie, bez widocznych pekniec, ta przy turbinie ma oryginalne zaciski metalowe - nie chcialem jej ruszac bez czesci zapasowych. Z kolei jak przylozylem palec do koncowki weza ktory jest przy boosterze to odnioslem wrazenie, ze na biegu jalowym jest jakby zassysane powietrze, a przy wiekszych obrotach trudno okreslic co sie dzieje czy to jest dmuchniecie czy tylko drgania gumowej koncowki łaskoczą palec. Kolejny test: podlaczylem zasilanie do kompresora, silnik wylaczony: cisnienie 0bar, nie widac aby gdzies uciekalo bokiem na elementach gumowych. Test przeprowadzony w temp. zewnetrznej ok. +2-3 st. C.
Co o tym mozna sadzic?
__________________
Alan 48 Plus Multi + Sirio ML145
Wczesniej FSO 125p wisnia kombi, służbowe Octavia, Lancer, Kangoo.
Janekpol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2009, 11:12   #8
matrog19
ford::expert
 
Avatar matrog19
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
Domyślnie Re: [MK7] TD brak kopa, osłabł

U mnie jak zdejmę z boostera ten wężyk to przy dodawaniu gazu dmucha całkiem dobrze ale na biegu jałowym to też tak pracuje jak by zasysał.
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404
W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok.
matrog19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-02-2009, 12:16   #9
Janekpol
ford::average
 
Avatar Janekpol
 
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Gdynia
Model: Escort Ghia
Silnik: 1.8 TD Endura DE 90KM
Rocznik: 1998
Postów: 50
Domyślnie

Panowie moze ktos zna w 3-city warsztat ktory bylby w stanie zdiagnozowac co dolega mojemu bociankowi? Ewentualnie jesli ktos czuje sie na silach sam grzebac to bylbym wdzieczny za pomoc. Niestety nie dysponuje garazem.
Janekpol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2009, 10:12   #10
Janekpol
ford::average
 
Avatar Janekpol
 
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Gdynia
Model: Escort Ghia
Silnik: 1.8 TD Endura DE 90KM
Rocznik: 1998
Postów: 50
Domyślnie Odp: [MK7] TD brak kopa, osłabł

Obecnie sprawdzona kompresja - jest b. dobra, EGR mechanicy zslepili mi przy okazji i bez mojej wiedzyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., wtryski sprawdzone, turbina dziala.
Co jeszcze moze byc zle? Booster byl demontowany 3 krotnie, wezyki do boostera sa cale. Samochod wiecej pali.
Janekpol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:35.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.