|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-02-2009, 10:56 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-01-2009
Skąd: Korsze
Model: SIERRA KOMBI CLX
Silnik: 1.6i L6B
Rocznik: 1990
Postów: 8
|
ustawienie zaworów
Korzystałem z opcji "szukaj" ,ale nic nie znalazłem do swojego motorka.
Chcę wyregulować zawory ,więc kilka pytań mam ,na które potrzebuję rzetelnych odpowiedzi,aby nic nie zepsuć. Mam silnik 1.6 ohc , czy są tam zawory regulowane hydraulicznie?,jakie luzy mają być na ZS i ZW ?? Jaka jest kolejność regulacji poszczegulnych cylindrów,chodzi mi o to ,że jak się mijają przykładowo w pierwszym ,to w którym regulować,i tak dalej przy pozostałych. Liczę na waszą pomoc. Myślę ,że zawory do regulacji ,bo jak się rozgrzeje to siły niema wcale.
__________________
http://nasze-wiatrowki.pl |
08-02-2009, 13:26 | #2 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 15-11-2008
Skąd: Kudowa Zdrój
Model: Transit
Silnik: 2,0 PB :)
Rocznik: 1992
Postów: 60
|
Re: ustawienie zaworów
Luz zaworu ssącego (silnik zimny): 0.20 mm
Luz zaworu wydechowego (silnik zimny): 0.25 mm Kolejność raczej nie ma znaczenia. |
08-02-2009, 17:42 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-01-2009
Skąd: Korsze
Model: SIERRA KOMBI CLX
Silnik: 1.6i L6B
Rocznik: 1990
Postów: 8
|
Re: ustawienie zaworów
No właśnie ma,bo jak wyregulujesz luz na zaworze,jak będzie w trakcie pracy?
Muszę wiedzieć przy którym regulować gdy się mijają przykładowo w pierwszym. Jak krzywka będzie napierać na zawór ro przecież go nie da się wyregulować.
__________________
http://nasze-wiatrowki.pl |
08-02-2009, 19:05 | #4 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 15-11-2008
Skąd: Kudowa Zdrój
Model: Transit
Silnik: 2,0 PB :)
Rocznik: 1992
Postów: 60
|
Re: ustawienie zaworów
No przecież kręcisz wałem(klucz 19 chyba) i ustawiasz, dla pewności wykręć sobie świece i wkładasz np. śrubokręt, aby wyłapać "martwy punkt" czy "GMP" nie pamiętam jak to się fachowo nazywa i ustawiasz na 0,20 i 0,25.
|
08-02-2009, 19:07 | #5 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 15-11-2008
Skąd: Kudowa Zdrój
Model: Transit
Silnik: 2,0 PB :)
Rocznik: 1992
Postów: 60
|
Re: ustawienie zaworów
A jak zawór jest w trakcie pracy to raczej żadnego szczelinomierza tam nie włożysz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chyba, że masz podparte zawory Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
09-02-2009, 07:17 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-01-2009
Skąd: Korsze
Model: SIERRA KOMBI CLX
Silnik: 1.6i L6B
Rocznik: 1990
Postów: 8
|
Re: ustawienie zaworów
W GMP przy wydechu zawór wydechowy jest wciśnięty.
Popróbuję coś ustawić , choć najbardziej bym chciał ,żeby ktoś napisał przy którym regulować ,jak się mijają przy innym,przecież na pewno ktoś ma taka wiedzę.Jest ponad 40000 forumowiczów ,a niema chęci dzielenia się wiedzą.Trochę dziwne.
__________________
http://nasze-wiatrowki.pl |
09-02-2009, 15:09 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-03-2007
Skąd: kuj .pom Bydgoszcz
Model: sierra
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Rocznik: 91
Postów: 259
|
Re: ustawienie zaworów
jak niemasz zielonego pojecia nie bierz sie za to oddaj mechanikowi bo potem nikt juz tego nie zrobi
__________________
JARAS |
09-02-2009, 16:03 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-01-2009
Skąd: Korsze
Model: SIERRA KOMBI CLX
Silnik: 1.6i L6B
Rocznik: 1990
Postów: 8
|
Re: ustawienie zaworów
Oto chodzi ,że mam.Nie boję sie pogrzebać.Już kilka silników rozebrałem na części pierwsze i złożyłem z dobrym skutkiem.
Ja tylko szukam informacji ,żeby nie popełnić błędu.Fordowskich jeszcze nie robiłem. Zapytałem o prostą sprawę ,a wątek idzie nie w tym kierunku. Czy tu niema kogoś kto po prostu napisze mi w jakiej kolejności je regulować i tyle?? Bez żadnych zbędnych uwag i wywodów.
__________________
http://nasze-wiatrowki.pl |