|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-02-2009, 17:34 | #31 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 15-11-2008
Skąd: Kudowa Zdrój
Model: Transit
Silnik: 2,0 PB :)
Rocznik: 1992
Postów: 60
|
Re: WYJąCY MOST
Znowu mam problemy z mostem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pomóżcie :fcp11
Dałem Transita na wymianę mostu do mechanika(zajmuje się tylko Transitami i ma do nich dużo gratów). Po odbiorze okazało się, że most wyje(przy dodatniu gazu, puszczeniu gazu, jazda z górki na luzie czuć jak się "zazębia", dodatkowo wibracje na aucie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) - mój stary most wył tylko przy dodaniu gazu i nic więcej. No to reklamacja(bo robiły to chyba żule - robią też razem z nim i często jak go nie ma i nie pilnuje), dziś odebrałem auto po poprawce i tak: wyje minimalnie, ale wibracje zostały, dodatkowo na łożyskach kół z tyłu pojawił się luz, na oponie z tyłu pojawiła się bania nie wiem skąd, wlazłem pod auto i wał rozpinali na wieloklinie nic nie znacząc-stąd chyba te wibracje, auto całe zaje..... olejem w środku, wrzucił nie dokręconą bańkę po oleju i starą gruchę mostu, która latała po całej pace Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam kilka pytań: - czy "krzyżaki" po obu stronach wału muszą być w tej samej pozycji, może znajdę moje stare znaki(zrobiłem jak kiedyś zmieniałem podporę). - czy wyczuwalny luz na tylnich kołach około 3mm(szarpiąc za dół i górę opony) to nie za dużo ? - dokręcić łożyska z tyłu, czy raczej już nowych szukać ? Pomóżcie, bo nie chcę już wracać do tych partaczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
16-02-2009, 21:29 | #32 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 15-11-2008
Skąd: Kudowa Zdrój
Model: Transit
Silnik: 2,0 PB :)
Rocznik: 1992
Postów: 60
|
Re: WYJąCY MOST
Znalazłem w książce od Transita, że tam są łożyska walcowe, także trzeba nowe zakupić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
17-02-2009, 11:54 | #33 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Re: WYJąCY MOST
Andrzej, podaję ci linka gdzie znajdziesz rysunki prawidłowo złożonego wału w dwóch wersjach: z przegubem gumowym i krzyżakiem na wyjściu ze skrzyni.
viewtopic.php?f=17&t=70182 Co do luzu na kołach, to spójrz na rys w tym wątku. Tam łożysk walcowych nie ma, przy kołach są łożyska kulkowe dwurzędowe, których się nie reguluje tylko przykręca pierścieniem, a w samym mechanizmie różnicowym są łożyska stożkowe (ale one nie mają wpływu na luz na kole). Zauważ, że koło jest ustalane także przez bardzo długą półoś, która nie powinna pozwolić na luz o którym piszesz. Jeżeli jednak ten luz jest, to znaczy, że łożysko dwurzędowe jest kompletnie padnięte lub może odkręcone(?). W moście typu "G" są przy kole łożyska stożkowe, które można regulować, ale ty masz most typu "H".
__________________
Zgredzik |
17-02-2009, 17:21 | #34 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 15-11-2008
Skąd: Kudowa Zdrój
Model: Transit
Silnik: 2,0 PB :)
Rocznik: 1992
Postów: 60
|
Re: WYJąCY MOST
Dziś poleżałem trochę pod autem i tak:
- na wale znalazłem swoje stare oznaczenia zrobione jak kiedyś zmieniałem podporę i wał przestawiony prawie o pół obrotu(dzięki wojtekjanus za link), co dziwne krzyżaki nie są w lini jak na rysunku pod linkiem, ale nic nie drga i nie bije jak wcześniej - poprostu igła. Czyżby był wcześniej źle złożony i wyważony ? -co do łożysk to faktycznie są kulkowe dwurzędowe, zmierzyłem luz dokładnie i wychodzi góra coś koło 1 mm na założonej feldze z oponą, narazie nie wyją, nie ruszam. Mam już upatrzone nowe SKF - 240zł dwie strony. - sprawdziłem olej w moście i za mało oleju było, raczej nigdzie nie wyciekł bo piasty i most suchutkie. Zwyczajnie chyba 1 litr Mobila zajeb..... Dolany nowy olej z dodatkiem MOTOR LIFE(50zł 250ml), bo STP nie dostałem u siebie. Zobaczymy czy coś jeszcze wyciszy. |
17-02-2009, 18:20 | #35 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Re: WYJąCY MOST
Widełki krzyżaków jednego odcinka wału (niezależnie z ilu się składa) powinny być w jednej płaszczyźnie. Oczywiście da się złożyć obrócone o 180 stopni i niby będzie to samo ale wtedy wyważenie nie gra.
Jeżeli masz nieznacznie obrócone "połówki" - znaczy Ktoś kiedyś walnął się o ząbek na wielowypuście. Dlatego oryginały forda mają "ślepy" ząb i tych nie złożysz niepoprawnie. Nawet nie obrócisz 180. :fcp26
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D |
17-02-2009, 20:21 | #36 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 15-11-2008
Skąd: Kudowa Zdrój
Model: Transit
Silnik: 2,0 PB :)
Rocznik: 1992
Postów: 60
|
Re: WYJąCY MOST
Czyli mam podróbkę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mój można co jeden ząbek przestawiać.
|
17-02-2009, 21:54 | #37 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Re: WYJąCY MOST
Nie koniecznie podróbka.
Może być bardzo dobry zamiennik :fcp1 Jak będziesz miał okazję ustaw równolegle - całkowicie wyeliminujesz siły skrętne, to one; po biciu i kondycji krzyżaków są jako następne, odpowiedzialne za stan podpory.
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D |
|
|
|