|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-07-2008, 11:17 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus MKI
Silnik: 1.6 Zetec S
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
sterowanie - przesłona powietrza obiegu zamkniętego
Aktualnie wyjąłem silniczek przesłony i wiem, że nie wyłącza się dochodząc do styków krańcowych.
Poszukuje info co lub kto Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. steruje owym silnieczkiem. Całość postu poniżej: Witam, Mam mały problem z wymontowaniem silnika przesłony powietrza obiegu zamkniętego. Problem polega na nie otwieraniu się jej, pomimo iż silniczek działa. Podejrzewam o sabotaż jakieś plastikowe zębatki :fcp2 Korzystam co prawda z książki FORD FOCUS Dieter Korp, ale niestety na str. 248 napisali jedynie, że należy odkręcić 3 śrubki i wyjąć silniczek. Niestety pomimo chęci nie dostałem się żadnym śrubokręcikiem do tych śrubek :fcp5 troszeczke mało miejsca :fcp1 . Czy ktoś z Was miał już z nim (silniczkiem) do czynienia i ewentaualnie w jaki sposób rozwiązał tenże problem? Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez roldan ; 26-03-2009 o 12:00 |
12-07-2008, 15:10 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-03-2007
Skąd: Kalisz
Model: Fiat Punto
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 1999
Postów: 873
|
Re: przesłona powietrza obiegu zamkniętego - silnik
Z tego co wiem, trzeba wymontować dolną część nagrzewnicy (tam gdzie jest odpływ), roboty na cały dzień.
__________________
8. Fiat Punto 1.2 16v 86 KM 1999r. 7. Lancia Y 1.2 Benzyna 60 KM 1996r. - płci przeciwnej Był m.in. Ford Focus 1.8 TDDi ... |
27-07-2008, 09:05 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-09-2007
Model: focus
Silnik: 1.8
Rocznik: .
Postów: 85
|
Re: przesłona powietrza obiegu zamkniętego - silnik
Ja mam podobny problem, bo do tej pory także mi tylko buczało a przesłona się nie otwierała i czasami otwierałem ją ręcznie, ale ostatnio zauważyłem, że zaczęła delikatnie reagować. Wciskając przycisk przesłona otwiera się na ok. 2cm, a wyłączając zamyka, wydaje mi się, że powinno być chyba odwrotnie, ale wystarczy, że ręcznie bardziej ją otworzę i przestaje reagować. Gdzie szukać przyczyny, czyżby coś było źle podłączone ?
|
27-07-2008, 09:12 | #4 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Ruda Śląska
Model: Focus
Silnik: 1,6 100KM
Rocznik: 2001
Postów: 127
|
Re: przesłona powietrza obiegu zamkniętego - silnik
Może tu coś znajdziesz
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Pozdro
__________________
Pozdrawiam **Święty Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120 km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje Św. Piotrowi.** http://www.ford.pl/ie/instrukcje_obslugi/-/-/-/-/-/-/ |
27-07-2008, 20:44 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-09-2007
Model: focus
Silnik: 1.8
Rocznik: .
Postów: 85
|
Re: przesłona powietrza obiegu zamkniętego - silnik
|
12-11-2008, 21:36 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus MKI
Silnik: 1.6 Zetec S
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
Re: przesłona powietrza obiegu zamkniętego - silnik
Dziś udało mi się wymontować silniczek (należy zastosować malutką grzechotkę i bez problemu odkręcamy trzy śrubki mocujące silniczek zdj. 2). Po zdjęciu dodatkowo silnika nadmuchu (od spodu zdj. 1) udało mi się wyjąć przesłonę (troszeczke sprawia problemy, ale jest bardzo giętka i można ja lekko wyginać). Okazało się, że otwór do którego wchodzi "bolec" od silniczka jest wyrobiony na "okrągło".
Zauważyłem również, że za każdym razem, gdy włączam zapłon, silniczek ów zamyka przesłone (obieg zamknięty) - tak bez końca. Prawdopodobnie to było powodem "wyrobienia" profilu wpustu. Dodam, że rozebrałem silniczek i przeczyściłem styki, które powinny odpowiadać za "obrót krańcowy" i nie pozwalać obracać się dalej. Pin 3 i 4 powinien podać informację do jakiegoś przekaźnika (tak mi się wydaję) Pytania moje: 1. Czy ktoś wie gdzie znajduje się ów przekaźnik? Czekam na odpowiedź i pozdrawiam. p.s. Juz teraz ustawiłem bez silniczka przesłonę na obieg zewnętrzny i problemy z parowaniem szyb zniknęły Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
11-12-2008, 12:23 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus MKI
Silnik: 1.6 Zetec S
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
Re: sterowanie - przesłona powietrza obiegu zamkniętego
Czy możliwe jest, że jest za to odpowiedzialny moduł komfortu (zdjęcie 1, prawa strona, urządzenie z filoletową naklejką)?
|
26-03-2009, 11:52 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus MKI
Silnik: 1.6 Zetec S
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
Odp: sterowanie - przesłona powietrza obiegu zamkniętego
Witam,
Odświeżam temat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Rozumiem, że prawdopodobnie jako jedyny mam ten problem? Cóż, zbliża się lato i muszę załadować klimę, więc zapewne oddam za niedługo foczkę do elektryka aby zerknał na sterowanie owym silniczkiem. Boję się tylko kosztów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. hehe |
06-07-2010, 11:53 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Focus MKI
Silnik: 1.6 Zetec S
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
Odp: sterowanie - przesłona powietrza obiegu zamkniętego
Elektrycy chcą wymieniać całe nagrzewnice (paranoja).
Niestety problem z brakiem możliwości ustawienia przesłony nadal aktualny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |