Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-05-2009, 20:11   #1
remi
ford::beginner
 
Avatar remi
 
Zarejestrowany: 26-05-2009
Skąd: Midlands
Model: MK3
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 19
Domyślnie [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.

Witam.Jestem świeży więc przepraszam jak coś nie tak.Mam problem "znowu!!!".Miesiąc temu wymieniłem pompe paliwa,bo mechanik powiedział, że musze.Dlaczego? Nie chciał palić,jak zapalił nie chciał jechać.Nie miał mocy, dymił na biało.Często gęsto gasł i już tylko na hol bo nie zapalił.Miesiąc spokoju i znowu to samo.Pali albo nie.Jak zimny problemu nie ma,jak dostanie temperatury to traci moc ,dymi na biało, gaśnie i już tylko hol,albo czekac aż ostygnie.Mech wykluczył,że to pompa,bo nowa i wogóle nie ma takiej opcji.Tylko dlaczego wczesniej przy takich objawach pompa do wymiany i już.Nie wiem co robić, co sprawdzić, gdzie szukać przyczyny.Proszę o poradę.Dzięki

remi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2009, 21:49   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.

Powinieneś podjechać na kompa i zobaczyć, jakie błędy wywala, dopiero jak to nic nie wyjaśni - szukaj przyczyn czysto mechanicznych.
Dużo powiedziałby charakter tego dymienia, a zwłaszcza jego zapach:
-jeżeli "chemiczny" i wilgotny można podejrzewać pękniętą głowicę (lub blok), po nagrzaniu płyn dostaje się do cylindrów,
-jeżeli typowy zapach spalonego oleju szukałbym przyczyny na dolocie, zwłaszcza w turbinie,
-jeżeli ostry źle spalonego paliwa to przyczyną może być zła dawka paliwa (za mała) i za wczesny wtrysk (tu ta pompa może bruździć, filtr paliwa, czujniki, komp, soft).
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2009, 21:53   #3
Robert_Taki
ford::advanced
 
Avatar Robert_Taki
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 06-09-2007
Skąd: Northern Ireland/Rzeszów
Model: Mondeo mk4 Saloon
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 314
Domyślnie Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.

Cytat:
Napisał remi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam.Jestem świeży więc przepraszam jak coś nie tak.Mam problem "znowu!!!".Miesiąc temu wymieniłem pompe paliwa,bo mechanik powiedział, że musze.Dlaczego? Nie chciał palić,jak zapalił nie chciał jechać.Nie miał mocy, dymił na biało.Często gęsto gasł i już tylko na hol bo nie zapalił.Miesiąc spokoju i znowu to samo.Pali albo nie.Jak zimny problemu nie ma,jak dostanie temperatury to traci moc ,dymi na biało, gaśnie i już tylko hol,albo czekac aż ostygnie.Mech wykluczył,że to pompa,bo nowa i wogóle nie ma takiej opcji.Tylko dlaczego wczesniej przy takich objawach pompa do wymiany i już.Nie wiem co robić, co sprawdzić, gdzie szukać przyczyny.Proszę o poradę.Dzięki
Wymieniłeś pompę, tylko nie napisałeś którą.
Robert_Taki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2009, 23:16   #4
jewro
ford::average
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 11-04-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo Kombi TREND
Silnik: 2.0 Tdci 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 133
Domyślnie Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.

Witam, no właśnie nie napisałeś czy wymieniałeś pompkę paliwa przy baku czy pompę wtrysków to diametralna różnica, objawy wskazują na pomkę paliwa przy baku, ile zapłąciłeś za pomkę z wymianą? jeżeli mniej niż 700zł to twój mechanik cię oszukuje bo pompka kosztuje min 650zł(bosch), może poprostu spróbował ci ją zregenerować albo założył jakąś używkę, daj znać taką pompkę jesteś w stanie sam wymienić:-) Pozdrawiam:-)))
jewro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2009, 08:13   #5
remi
ford::beginner
 
Avatar remi
 
Zarejestrowany: 26-05-2009
Skąd: Midlands
Model: MK3
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 19
Domyślnie Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.

Dzięki za wskazówki.Chodziło mi o pompe wtrysków i była nowa i kosztowała ponadGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 600 funa a o robocie nie wspomnę.Sprawdzę w/g waszych wskazówek i dam znać potem bo autko stoi u kolegi.Dzięki za uwagę.
A ha .Podłączyliśmy go pod kompa i pokazał tylko parę jakiś niezindetyfikowanych błędów które gość wykasował mówiąc, że są bez znaczenia.

Ostatnio edytowane przez remi ; 27-05-2009 o 08:18
remi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2009, 09:59   #6
Starwarrior
ford::advanced
 
Avatar Starwarrior
 
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Spalding/UK
Model: Mondeo Ghia X mk3
Silnik: 2.0TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 240
Domyślnie Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.

Cytat:
Napisał remi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki za wskazówki.Chodziło mi o pompe wtrysków i była nowa i kosztowała ponadGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 600 funa a o robocie nie wspomnę.Sprawdzę w/g waszych wskazówek i dam znać potem bo autko stoi u kolegi.Dzięki za uwagę.
A ha .Podłączyliśmy go pod kompa i pokazał tylko parę jakiś niezindetyfikowanych błędów które gość wykasował mówiąc, że są bez znaczenia.
To sa angielscy mechanicy... o niczym pojecia nie maja... Mi w jednym warsztacie jak pojechalem olej i filtry wymienic powiedzieli ze czas na wymiane paska rozrzadu jak jeszcze tego nie zrobilem (115 000mil na liczniku) to ich wysmialem i powiedzialem ze jak znajdzie mi w tym silniku "pasek" to im zaplace podwójnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.P
__________________
Mondeo GHIA X Mk3,złoty metalik, grill po FL, tylne lampy po lifcie '05, czarne skóry, pełna opcja, 115KM, wkładka K&N


Po remapie: 141KM 324,6Nm
Starwarrior jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2009, 11:58   #7
remi
ford::beginner
 
Avatar remi
 
Zarejestrowany: 26-05-2009
Skąd: Midlands
Model: MK3
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 19
Domyślnie Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.

c.d... Wczoraj jezdziłem około 20 minut dookoła osiedla i nic się nie wydarzyło.Sprężynka mi nie miga tak jak u kolegów w podobnych przypadkach, nie kopcił na biało tak jak wcześniej.Zachowywał się tak jakby nic go nie bolało.Trochę tylko strach pojechać dalej, bo jak znowu stanie?Umówiłem się do Forda na komputer, bo u kolegi kolegi kolegi na kompie nic ciekawego nie wykazał.
remi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2009, 18:02   #8
Robert_Taki
ford::advanced
 
Avatar Robert_Taki
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 06-09-2007
Skąd: Northern Ireland/Rzeszów
Model: Mondeo mk4 Saloon
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 314
Domyślnie Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.

Jak pada pompa paliwa ta przy zbiorniku, komp nic nie wykaże.
Ta pompa jak się kończy,to się przycina.Raz pracuje a raz nie.Będziesz jeździł dwa dni i nic, a na trzeci stop.
Masz typowe objawy usterki tej pompy.
Robert_Taki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-06-2009, 19:12   #9
remi
ford::beginner
 
Avatar remi
 
Zarejestrowany: 26-05-2009
Skąd: Midlands
Model: MK3
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 19
Domyślnie Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.

Poproszę o kilka wskazówek jak zabrać się do tej pompy.Trzeba wymieniać czy można i w jakiś sposób naprawić.Dużo z tym roboty i czy samemu możn się z tym pobawić.Dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.
remi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2009, 06:01   #10
Snot
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 168
Domyślnie Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.

Czytałem już kilka razy, że jak się ta pompka zatnie wystarczy w nią walnąć i się na jakiś czas naprawiało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Możesz też sprawdzić na słuch czy po przekręceniu kluczyka w pozycję II zaczyna być ją słychać czy pompuje. Oczywiście nasłuchiwać jak najbliżej pompy.
Niestety jest jedno ale. U niektórych ta pompka jest w zbiorniku paliwa, u niektórych poza zbiornikiem. Sama pompa nie jest aż tak droga.

Jeśli by ci jeszcze raz stanął i nie chciał odpalić. Weź jakiś pojemnik naczynie, odczep przewód paliwowy od filtra paliwa i trzymając wszystko nad naczyniem (żeby nie zalać alternatora) poproś kogoś o przekręcenie kluczykiem w pozycje II. Jak zacznie dziarsko płynąć ropa to znaczy, że pompka przy zbiorniku pompuje, i to raczej nie ten problem.
Snot jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:16.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.