|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-05-2009, 20:11 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-05-2009
Skąd: Midlands
Model: MK3
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 19
|
[MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.
Witam.Jestem świeży więc przepraszam jak coś nie tak.Mam problem "znowu!!!".Miesiąc temu wymieniłem pompe paliwa,bo mechanik powiedział, że musze.Dlaczego? Nie chciał palić,jak zapalił nie chciał jechać.Nie miał mocy, dymił na biało.Często gęsto gasł i już tylko na hol bo nie zapalił.Miesiąc spokoju i znowu to samo.Pali albo nie.Jak zimny problemu nie ma,jak dostanie temperatury to traci moc ,dymi na biało, gaśnie i już tylko hol,albo czekac aż ostygnie.Mech wykluczył,że to pompa,bo nowa i wogóle nie ma takiej opcji.Tylko dlaczego wczesniej przy takich objawach pompa do wymiany i już.Nie wiem co robić, co sprawdzić, gdzie szukać przyczyny.Proszę o poradę.Dzięki
|
26-05-2009, 21:49 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.
Powinieneś podjechać na kompa i zobaczyć, jakie błędy wywala, dopiero jak to nic nie wyjaśni - szukaj przyczyn czysto mechanicznych.
Dużo powiedziałby charakter tego dymienia, a zwłaszcza jego zapach: -jeżeli "chemiczny" i wilgotny można podejrzewać pękniętą głowicę (lub blok), po nagrzaniu płyn dostaje się do cylindrów, -jeżeli typowy zapach spalonego oleju szukałbym przyczyny na dolocie, zwłaszcza w turbinie, -jeżeli ostry źle spalonego paliwa to przyczyną może być zła dawka paliwa (za mała) i za wczesny wtrysk (tu ta pompa może bruździć, filtr paliwa, czujniki, komp, soft).
__________________
Zgredzik |
26-05-2009, 21:53 | #3 | |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 06-09-2007
Skąd: Northern Ireland/Rzeszów
Model: Mondeo mk4 Saloon
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 314
|
Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.
Cytat:
|
|
26-05-2009, 23:16 | #4 |
ford::average
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 11-04-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo Kombi TREND
Silnik: 2.0 Tdci 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 133
|
Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.
Witam, no właśnie nie napisałeś czy wymieniałeś pompkę paliwa przy baku czy pompę wtrysków to diametralna różnica, objawy wskazują na pomkę paliwa przy baku, ile zapłąciłeś za pomkę z wymianą? jeżeli mniej niż 700zł to twój mechanik cię oszukuje bo pompka kosztuje min 650zł(bosch), może poprostu spróbował ci ją zregenerować albo założył jakąś używkę, daj znać taką pompkę jesteś w stanie sam wymienić:-) Pozdrawiam:-)))
|
27-05-2009, 08:13 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-05-2009
Skąd: Midlands
Model: MK3
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 19
|
Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.
Dzięki za wskazówki.Chodziło mi o pompe wtrysków i była nowa i kosztowała ponadGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 600 funa a o robocie nie wspomnę.Sprawdzę w/g waszych wskazówek i dam znać potem bo autko stoi u kolegi.Dzięki za uwagę.
A ha .Podłączyliśmy go pod kompa i pokazał tylko parę jakiś niezindetyfikowanych błędów które gość wykasował mówiąc, że są bez znaczenia. Ostatnio edytowane przez remi ; 27-05-2009 o 08:18 |
27-05-2009, 09:59 | #6 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Spalding/UK
Model: Mondeo Ghia X mk3
Silnik: 2.0TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 240
|
Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.
Cytat:
__________________
Mondeo GHIA X Mk3,złoty metalik, grill po FL, tylne lampy po lifcie '05, czarne skóry, pełna opcja, 115KM, wkładka K&N Po remapie: 141KM 324,6Nm |
|
28-05-2009, 11:58 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-05-2009
Skąd: Midlands
Model: MK3
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 19
|
Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.
c.d... Wczoraj jezdziłem około 20 minut dookoła osiedla i nic się nie wydarzyło.Sprężynka mi nie miga tak jak u kolegów w podobnych przypadkach, nie kopcił na biało tak jak wcześniej.Zachowywał się tak jakby nic go nie bolało.Trochę tylko strach pojechać dalej, bo jak znowu stanie?Umówiłem się do Forda na komputer, bo u kolegi kolegi kolegi na kompie nic ciekawego nie wykazał.
|
28-05-2009, 18:02 | #8 |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 06-09-2007
Skąd: Northern Ireland/Rzeszów
Model: Mondeo mk4 Saloon
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 314
|
Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.
Jak pada pompa paliwa ta przy zbiorniku, komp nic nie wykaże.
Ta pompa jak się kończy,to się przycina.Raz pracuje a raz nie.Będziesz jeździł dwa dni i nic, a na trzeci stop. Masz typowe objawy usterki tej pompy. |
01-06-2009, 19:12 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-05-2009
Skąd: Midlands
Model: MK3
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 19
|
Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.
Poproszę o kilka wskazówek jak zabrać się do tej pompy.Trzeba wymieniać czy można i w jakiś sposób naprawić.Dużo z tym roboty i czy samemu możn się z tym pobawić.Dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.
|
02-06-2009, 06:01 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 168
|
Odp: [MK3 2.0 TDDI 2001 r.] Jedzie stoi stoi jedzie.
Czytałem już kilka razy, że jak się ta pompka zatnie wystarczy w nią walnąć i się na jakiś czas naprawiało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Możesz też sprawdzić na słuch czy po przekręceniu kluczyka w pozycję II zaczyna być ją słychać czy pompuje. Oczywiście nasłuchiwać jak najbliżej pompy.
Niestety jest jedno ale. U niektórych ta pompka jest w zbiorniku paliwa, u niektórych poza zbiornikiem. Sama pompa nie jest aż tak droga. Jeśli by ci jeszcze raz stanął i nie chciał odpalić. Weź jakiś pojemnik naczynie, odczep przewód paliwowy od filtra paliwa i trzymając wszystko nad naczyniem (żeby nie zalać alternatora) poproś kogoś o przekręcenie kluczykiem w pozycje II. Jak zacznie dziarsko płynąć ropa to znaczy, że pompka przy zbiorniku pompuje, i to raczej nie ten problem. |