|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-06-2009, 08:37 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: Gorzyce, podkarpackie
Model: Ford Escort
Silnik: 1,8TD
Rocznik: 1995
Postów: 131
|
Samoregulatory czy szczeki?
Witam wszystkich
Mam tak ze jak zaciagne reczny do konca, dzwignia jest prawie pionowo, to reczny lapie mi na prawe kolo ale nie jakos rewelacyjnie, po prostu delikatnie. Na lewe natomiast w ogole. I moje pytanie jest takie czy to moga byc juz wytarte szczeki i czy moga byc wytarte tak nierownowmiernie czy przyczyn szukac np w samoregulatorach. Jak jade po asfalcie i depne mocno w hamulce to auto znosi troche na lewo a w zimie na sniegu chcialo mnie obracac w lea strone. Hamulce ogolnie s ajuz kiepskie i bede chcial je zrobic tylko powiedzcie czy od razu kupic szczeki i wymieniac czy przyczyn szukac gdzies indziej. Linka od recznego jest juz podkrecona na maxa. podrawiam i czekam na wsze radyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
08-06-2009, 09:47 | #2 |
ford::average
Imię: Szymon
Zarejestrowany: 23-05-2007
Skąd: Ostrowiec Św.
Model: Citroen Xsara I, Exclusive-Break / Cinquecento 700
Silnik: 2.0 16V+LPG
Rocznik: 2000 / 1997
Postów: 99
|
Odp: Samoregulatory czy szczeki?
to powiem tak::
-mogą być wytarte bębny -zardzewiałe samoregulatory -wytarte szczęki -zapieczone cylinderki -wyciągnięta linka od ręcznego musisz najpierw sprawdzić poz.1-4 a potem linkę recznego tu masz link do strony, bo powiem nawet że za ten komplet się nawet opłaca kupić, jeśli masz wszystko do wymiany [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
08-06-2009, 10:23 | #3 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-09-2006
Skąd: ok.Zielona Góra
Model: escort, saab 9-5
Silnik: 2.. 16V , 2.5T 500+ HP
Rocznik: 96
Postów: 3,395
|
Odp: Samoregulatory czy szczeki?
naprawdopodobniej samoregulator juz nie trzyma i przy zaciaganiu recznego po prostu sie cofa - ząbki trzymajace sie wytarly.
ale tak , czy siak bez rozebrania bebnow sie nie obejdzie, a dopiero wtedy bedziesz mial pewnosc. |
08-06-2009, 10:31 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: Gorzyce, podkarpackie
Model: Ford Escort
Silnik: 1,8TD
Rocznik: 1995
Postów: 131
|
Odp: Samoregulatory czy szczeki?
a jaki moze byc prog na bebnach zeby sie jeszce nadawaly do uzycia??? i czy da sie regenerowac czy kupic nowe??
Ostatnio edytowane przez Slawko ; 10-06-2009 o 06:22 |
08-06-2009, 10:35 | #5 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-09-2006
Skąd: ok.Zielona Góra
Model: escort, saab 9-5
Silnik: 2.. 16V , 2.5T 500+ HP
Rocznik: 96
Postów: 3,395
|
Odp: Samoregulatory czy szczeki?
mozna przetoczyc
|
08-06-2009, 10:40 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: Gorzyce, podkarpackie
Model: Ford Escort
Silnik: 1,8TD
Rocznik: 1995
Postów: 131
|
Odp: Samoregulatory czy szczeki?
Nie cytujemy poprzednika!!!
wiec srednica bebna moze sie powiekszyc a szczeki i tak sie wyloza w bebnie i docisk bedzie dobry po przetoczeniu?? Ostatnio edytowane przez Slawko ; 10-06-2009 o 06:22 |
08-06-2009, 15:35 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 14-05-2008
Skąd: Łódź
Model: ---
Silnik: ---
Rocznik: ---
Postów: 843
|
Odp: Samoregulatory czy szczeki?
Bębny możesz przetoczyć tylko trzeba to zrobić naprawdę fachowo, bo jak będzie źle zrobione to będziesz miał bicie i w efekcie będą się uszkadzać inne części a tobie będzie tyłek do snu kołysać.
Tak czy inaczej musisz rozebrać delikfenta - zdjąć bębny, zobaczyć w jakim są stanie, czy w ogóle się nadają. No i popatrzeć co jest grane z hamulcami (w jakiej kondycji są okładziny na szczękach, czy tłoczki nie zapieczone, czy z cylinderków nie leci, jak działają samoregulatory). Ogólnie polecałbym kupić zastaw naprawczy i wymienić wszystko (szczęki, tłoczki z cylinderkami, samoregulatory, wszystkie sprężynki) - koszt ok. 200pln na oba koła. A jak już to rozbierasz to sprawdź czy nie szumią ci łożyska - od razu za jednym zamachem byłoby zrobione - koszt ok 200pln. I po takim zabiegu powinieneś mieć to z głowy na jakiś czas. W trosce o bezpieczeństwo swoje i pasażerów, powinieneś naprawić to jak najszybciej. |
08-06-2009, 23:36 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Odp: Samoregulatory czy szczeki?
bebny moga sie zetrzec, cos chyba 2mm, moim zdaniem jak juz bedziesz cokolwiek ruszal w tylnich hamulcach to kup zestaw firmy TRW koszt okolo 170-210zl zalezy gdzie kupisz a w jego sklad wchodza: szczeki, cylinderki, samoregulatory i wszystkie potrzebne sprezynki wraz z zabezpieczeniami do szczek. gdy sciagniesz beben to zobaczysz jaki juz jest na nim rant. osobiscie polecam rowniez wymienic bebny na nowe, gdyz w porownaniu ich ceny do ceny przetoczenia jest to nie oplacalne. ceny bebnow sa rozne od 65-300zl za sztuke. ja kupilem jakies zamienniki za 92zl/szt drugi rok juz na nich smigam i nawet sladu wytarcia nie ma, a zrobilem juz okolo 60kkm.
|
09-06-2009, 07:15 | #9 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
Odp: Samoregulatory czy szczeki?
maksymalne zużycie bębna to 1mm na średnicy czyli 0,5mm na ściance... co Wy chcecie toczyć to ja nie wiem. Jak jest zauważalny rant to bęben do wymiany
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |