|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-06-2009, 08:43 | #11 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
|
Odp: Problem z przednim zawieszeniem
No to dziwne Cobretti, bo wielu pisało na forum, że jest tak jak piszę.
__________________
668855686 |
03-06-2009, 08:57 | #12 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
|
Odp: Problem z przednim zawieszeniem
Ja bym upatrywał przyczyny w awarii sterownika serwa (na wale kierownicy), prawdopodobnie elementu środkującego położenie wału lub hydrauliki.
Czy nie masz wrażenia, że jest za duży luz na kierownicy?
__________________
Zgredzik |
03-06-2009, 10:27 | #13 | |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Nowa Sól - Berlin
Model: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5CRDi 140KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,675
|
Odp: Problem z przednim zawieszeniem
Cytat:
bo ja na przykład mam nówki od zeszłego roku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. tylko mi nie pisz, ze maja sprawność ileśtam tylko o wiek amorków mi chodzi.... poza tym sprawdzanie na trzepaku sprawności amortyzatorów to bajka.. sprawdza się całe zawieszenie a nie amortyzator... mozesz mieć wszystkie gumy, łaczniki i co ta mjeszcze nowe (przez to zawiecha będzie sztywniejsza) ale amor będzie stary i na trzepaku Ci pokaze np. 80% sprawności ale nie amorka tylko całek "zespołu" zawieszenia...
__________________
Chrysler Voyager, 2001r, 2.5CRDi 140KM - rodzinny autobus Aktualnie na sterydach 167KM/390Nm |
|
03-06-2009, 11:09 | #14 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2008
Skąd: JAWORZNO
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2007
Postów: 177
|
Odp: Problem z przednim zawieszeniem
Z tego przed zakupem w fordzie powiedzeli że był robiony prawy błotnik.
Jak go kupiłem przez 4 miesiące było ok, najpierw myślałem że opony letnie które kupiłem,zmieniłem zimówki ale to samo,mineła zima założyłem od kumpla jeszcze inne letnie dalej to samo.Przebieg 170000 nie wiem czy amortyzatory były wymienione,na dwóch stacjach zawieszenie i amory wykazało ok. Raz jedze ok , raz odbije kierownicą zwłaszcza najbardziej w lewo muszę go przytrzymać żeby nie zjechał i dalej jedzie ok gdy będzie jakaś znowu nierówności. Jak jechałem 300km to nawet czułem zmęczoną ręke od jazdy. zmieniałem nawet koła lewe na prawe , ciśnienie w oponach. |
03-06-2009, 11:32 | #15 |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 04-02-2009
Skąd: Dobczyce
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 EB SCTI
Rocznik: 2012
Postów: 825
|
Odp: Problem z przednim zawieszeniem
Podjedz sobie ustaw pelna geometrie 4 kol samochodu, lacznie z katami itp. Jedz do warsztatu ktory ma odpowiednie sprzet (czyt. laser) i zaznacz ze chodzi Ci o pelna gepmetri 4 kol a nie tylko zbierznosc.
U mnie pomoglo. |
03-06-2009, 17:21 | #16 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2008
Skąd: JAWORZNO
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2007
Postów: 177
|
Odp: Problem z przednim zawieszeniem
GEOMETRIE robiłem teraz w Fordzie była promocja w fordzie 90zł
|
09-06-2009, 16:42 | #17 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-05-2008
Skąd: JAWORZNO
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2007
Postów: 177
|
Odp: Problem z przednim zawieszeniem
Byłem dzisiaj u speca od zawieszeni i geometri zawieszenia.
Jego zdaniem może być wina wspomagania. Zauważyłem że zbiornik od płynu wspomagania jest lekko spocony,facet powiedział że mogą być kłopoty z ciśnieniem dlatego te objawy z kierownicą lub może kłopoty jeżeli jest w tym samochodzie (jakiegoś czujnika)od wspomagania. Dał mi namiary od faceta który specjalizuje się w przekładniach i pompach wspomagania. co o tym sądzicie. |
09-06-2009, 20:11 | #18 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 09-02-2009
Skąd: W-wa,Pr.Płn
Model: mondeo kombi
Silnik: 2,0 tdci (FL),webasto
Rocznik: 2003,XII,2004
Postów: 371
|
Odp: Problem z przednim zawieszeniem
mój po płaskiej nawierzchni nie wykazuje tendencji ściągającej w lewo lub prawo natomiast w koleinach potrafi czasami lekko ściągać ( 205/55R16)ale delikatne dotknięcie fajery palcem koryguje tor jazdy
coś musi być u Ciebie z mechaniką kolego miras500 |
09-06-2009, 22:37 | #19 | |
ford::average
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 10-05-2009
Skąd: RADOMSKO
Model: FORD MONDEO
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 176
|
Odp: Problem z przednim zawieszeniem
Cytat:
mondeo 2.0 TDCI 130 PS |
|
24-07-2009, 18:26 | #20 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-07-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.2 TDCI 200 KM
Rocznik: 2013 MK4
Postów: 129
|
Stuki w układzie kierowniczym..lub zawieszeniu
Witam,
wiele już na tym forum wyczytałem i pomogło ale mam jeszcze ostatni wkurzający problem. Stuki, takie dosyć głuche, szczególnie na lekko skręconych kołach np. przy przejeździe przez tory. Wymieniałem po kolei elementy zawieszenia: amoryzatory przód i tył (odboje też), mocowanie amortyzatora przód (poduszka i łożyszko), potem osławione łączniki przód i tył, następnie 4 poduszki tylnej belki i tuleje drążka stabilizatora przód i tył. Całkie sporo...hehe tylko, że stuki pozostały, pytanie do kolegów co to jeszcze może być ? Bo ja stawiam na przekładnie kierowniczą, tylko co z tym zrobić, co wymienić? Mam też jeszcze takie coś przy ruchu kierownicą, od centralnego położenia w lewo lub prawo, najpierw występuje opór a potem delikatny przeskok i słychać głuchy stuk. Dokładniej jakby przyklejało się coś, po pokonaniu tego lekkiego oporu następuje przeskok i dalej już gładko. Nie występuje zawsze. Tu znalazłem [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] coś ciekawego, piszą "że na końcu drążka kierowniczego (ta część która wchodzi do przekładni kierowniczej)jest taki "przegub" kulka pracująca w teflonie. Teflon się wyciera i brak smarowania powoduje luzy, zatarcia, stuki. Koszt jednej końcówki to ok. 80-90 zł regenerowanej". Tylko jak to się nazywa, przerabiał już to ktoś??? Piszą jeszcze, że "to poluzowana przekladnia kierownicza. Są tam dwie śruby 18 jedną bez problemu dokręci się (tą od stronu pasażera) tą drugą należy dokręcić z kanału". Pytanie jak wyżej... Będę wdzięczny za uwagii i sugestie, bo to ostatnia rzecz, która mnie wkurza, w tym całkiem niezłym samochodzie. Pozdrawiam, Jarek z prawie sprawnym Mondeo 2.2 TDCI Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |