Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-06-2009, 07:38   #1
majusz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-08-2007
Skąd: warszawa
Model: mondeo
Silnik: 2,0tddi
Rocznik: 2003
Postów: 45
Thumbs down Podejrzane zachowanie po uruchomieniu silnika tddi

witam
zaczne od tego że przypadek jest trudny.Od dłuższego czasu gdy zostawię auto po rozgrzaniu na czas od 30 do 90minut po odpaleniu słyszę stukanie w okolicy rozrządu.słychać to zjawisko do 1minuty nigdy dłużej i tylko na wolnych obrotach,jak dodam gazu cichnie a gdy spadną obroty zaczyna stukać metalicznie.Nie występuje to na zimnym silniku ani jak jest rozgrzany a postój nie przekracza 30minut.Ciekawe jest to że zanika jak ruszam kierownicą,gdy pompa wspomagania pracuje jest cisza ale jak tylko przestaje ruszać kierownicą zaczyna stukać a po minucie samo przestaje i jest ok.
Przebieg 198000
za wypowiedzi z góry dziękuje.
Dodam że pasek i rolki były wymieniane a rozrząd w serwisie stwierdzili że po 500tys mają bez wymiany i jest ok.
A czy przy wyciagniętym łańcuszku nie dzwoniłoby zawsze na rozgrzanym.


Ostatnio edytowane przez majusz ; 18-06-2009 o 12:52
majusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-06-2009, 12:25   #2
remi
ford::beginner
 
Avatar remi
 
Zarejestrowany: 26-05-2009
Skąd: Midlands
Model: MK3
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 19
Domyślnie Odp: silnik? tddi

Posłuchaj dokładnie w którym miejscu stuka.Może poprostu coś się poluzowało(osłona jakaś czegoś)
remi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-06-2009, 13:01   #3
majusz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-08-2007
Skąd: warszawa
Model: mondeo
Silnik: 2,0tddi
Rocznik: 2003
Postów: 45
Domyślnie

występuje to na tyle krótko że nawet jak ktoś go odpali to nie jestem w stanie dokładnie tego miejsca określić.Dzwięk wydobywa sie z okolicy rozrząd,pasek.Tym bardziej że gdy pompa wspomagania zrobi obciążenie to jest dobrze.Pasek był wymieniony razem z rolkami i napinaczem.Koło pasowe zostało bo jest dobre.Tym bardziej że nie słyszy się tego cały czas tylko wtedy gdy postoi rozgrzany .To tak jak by coś nagrzewało się od silnika lub schodziło ciśnienie z pompy wspomagania a może magistrali cisnienia oleju.Osłony byly sprawdzane,szkoda że tematy nie są kończone po naprawie bo znalazłem ten przypadek poruszony na forum w 2006r.Ale osoba ta nie logowala się już od tamtej pory.

jeszcze dodam z tym ciśnieniem oleju w silniku to raczej nie bo jak stuka to dodam gazu na 1100 jest cisza zwiększe na 3000obr to przecież ciśnienie oleju jest wtedy wysokie a jak obroty zejdą do 800 odrazu stuka i aż w końcu po chwili cisza.Stukot jest metaliczny.

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem lub ma jakieś pomysły.
Proszę o pomoc.

Ostatnio edytowane przez Slawko ; 21-06-2009 o 08:23
majusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-06-2009, 19:13   #4
remi
ford::beginner
 
Avatar remi
 
Zarejestrowany: 26-05-2009
Skąd: Midlands
Model: MK3
Silnik: 2.0 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 19
Domyślnie

Miałem kiedyś Omegę na łańcuchu i przy 278 tyś. przebiegu zaczęło mi dzwonić tylko nie pamiętam czy dzwoniło cały czas czy tylko czasami.Wtedy mechanik powiedział , że łańcuch się kończy i trzeba go wymienić.Kupił ode mnie tą Omegę bo i tak miałem ją sprzedać więc nie wiem czy to był łańcuch czy nie.Nie raz słuszałem, że jak dzwoni w rozrządzie na łańcuchu to łańcuch do wymiany.Daj to komuś mądremu do zdiagnozowania.Z drugiej strony u kolegi dzwoniło czasami i wszystkim wydawało się ,że to łańcuch.Jakie było zdziwienie jak po wymianie wydechu i czegoś tam jeszcze pod maską dzwonienie ustało.
Może po wymianie paska coś nie zostało dobrze poskręcane i jak dostaje obciążenia to przestaje stukać

Dziwi mnie fakt , że na 198 odwiedzin nikt nie napisał czy miał podobny problem, albo czy słyszał o podobnym.Chyba, że nikt nie miał stuków na rozrzadzie

Ostatnio edytowane przez Slawko ; 21-06-2009 o 08:23
remi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2009, 07:39   #5
majusz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-08-2007
Skąd: warszawa
Model: mondeo
Silnik: 2,0tddi
Rocznik: 2003
Postów: 45
Domyślnie Odp: silnik? tddi

Uważam że łańcuch powinien dzwonić cały czas na rozgrzanym silniku ale może masz rację.Wydaje mi się że jeżeli jest rozciągniety to powinien dzwonić na rozgrzanym silniku,tym bardziej że w fordzie twierdzą 200tys to za mało a tak wogóle to jeszcze nie słyszeli żeby któryś serwis forda wymieniał łańcuch rozrządu.ale ciekawi mnie to że przy ruchu kierownicą zanika przecież pompa wspomagania jest po przeciwnej stronie stukania,czyli pompa daje obciążenie na wałek rozrządu a nie na ten długi pasek od koła pasowego-dwumasowego.Jest to naprawdę duża zagadka.dodam jeszcze że zima sprzyja na tyle że tego stukania nie ma lub jest bardzo rzadko.I tu moje stwierdzenie że jak silnik odda temperaturę na elementy przykręcone do niego to coś wydaje ten dzwięk,ciśnienie oleju teoretycznie po 1godz postoju jest na pewno wyższe niż w momencie zgaszenia.
majusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2009, 07:59   #6
Pinki
ford::expert
 
Avatar Pinki
 
Zarejestrowany: 10-01-2006
Skąd: Kraków
Model: Fusion
Silnik: Hybrid
Rocznik: 2015
Postów: 2,815
Domyślnie Odp: silnik? tddi

proszę poprawić temat!
__________________
Jeden Procent dla "Małego Komika"
Jest:
BMW E61 LCI 520D
Ford Fiesta MKVII 1.25 82 PH GOLD
były
Ford Mondeo MKIII 2.5 V6 GHIA SPRZEDAM http://www.polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/56936
Ford Mondeo MKII 1.8 16V LPG , CB on-board http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Mondeo/2216
Pinki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2009, 12:57   #7
majusz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-08-2007
Skąd: warszawa
Model: mondeo
Silnik: 2,0tddi
Rocznik: 2003
Postów: 45
Domyślnie

Temat poprawiony czekam na lepsze wiadomości.

Widzę że ten przypadek jest naprawdę bardzo trudny.Ale może ktoś z was miał jakis podobny przypadek.

Ostatnio edytowane przez Slawko ; 21-06-2009 o 08:24
majusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2009, 15:19   #8
adi
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
Domyślnie Odp: silnik? tddi

czytam czytam ten twój przypadek i na serio dziwne...

a może stuka ci jakies łozysko czy cos w alternatorze- wkońcu jest na tym samym pasku, po której stronie sa stuki?

ruch kierownicą obciąża pompę wspomagania a ta ogolnie"motor na jedym wałku wiec moze to cos tam???albo masz za mocno naciągniety pasek i sie nagrzewa podczas jazdy, po postoku dłuzszym niz 30 min i w zimie stygnie i sie kurczy
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi
adi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-06-2009, 08:17   #9
majusz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-08-2007
Skąd: warszawa
Model: mondeo
Silnik: 2,0tddi
Rocznik: 2003
Postów: 45
Domyślnie Odp: silnik? tddi

Łożyska bym wykluczył a alternator był przeglądany przy wymianie rolek i paska(wymieniłem tylko w nim łożyska i szczotki sprzegiełko nie wskazywalo na uszkodzenie).
Zaczynam coraz bardziej podejrzewać że to coś w silniku ,tylko dlaczego obiążenie pompą wspomagania pomaga a jak załączam podgrzewanie szyb klimę i równocześnie wszystkie światła to nie pomaga.To tak jakby pomagalo obciążenie wałka głowicy a nie zmienia się przy obciążeniu wału.Podejrzewałem też popychacze hydrauliczne od strony rozrządu że schodzi z któregoś ciśnienie i zaczym napompuje pompa to stuka ale dlaczego na to ma jakiś wplyw to wspomaganie.
majusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:47.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.