|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-06-2009, 11:36 | #71 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Odp: Ford zastępuje Formula E syntetykiem
Skraplająca się woda tworzy wraz olejem emulsję.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
20-06-2009, 12:43 | #72 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: Ford zastępuje Formula E syntetykiem
a ta woda to niby skad sie skrapla??
|
20-06-2009, 12:58 | #73 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Odp: Ford zastępuje Formula E syntetykiem
Z powietrza. Jeśli ktoś ma ciągle niedogrzany silnik to woda nie odparowuje i skrapla się w silniku.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
20-06-2009, 13:05 | #74 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-05-2009
Model: Focus I kombi
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2003
Postów: 29
|
Odp: Ford zastępuje Formula E syntetykiem
z tego samego miejscą skąd ją widzisz wyciekającą z rury wydechowej - z silnika - z tym zeby byla jasnosc, w silniku zjawisko kondensacji nie ma tak gwałtownego przebiegu jak na koncu układu wydechowego
a sama woda bierze sie ze zwyklego procesu spalania paliwa, które spalając się rozpada się m.in na co2 i h2o. Jak mamy LPG to wody jest jeszcze wiecej bo gaz spala się "czyściej". jesli mamy czesto niedogrzany silnik to produkujemy wiecej wody i odwrotnie Przy okazji LPG, to dodam, ze gaz zdecydowanie woli syntetyki bo spala sie w nieco wyzszej temperaturze niz paliwo, a syntetyk jest bardzie odporny na "gorąc" |
20-06-2009, 13:30 | #75 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: Ford zastępuje Formula E syntetykiem
woda wypadajaca z tlumika bierze sie w 99% z nieszczelnosci ukladu wydechowego i to w nim skrapla sie woda dlatego potem wypada , a nie ze z silnika wylatuje .
A jak juz to woda wystepuje gdy spaliny wpadaja do zimnych tlumikow , nastepuje kondensacja spalin co efektem jest wypadajaco woda z zawartoscia kwasu A nie ze woda wylatuje z silnika. Ostatnio edytowane przez tomiscorpio ; 20-06-2009 o 13:37 |
20-06-2009, 14:09 | #76 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Odp: Ford zastępuje Formula E syntetykiem
Cytat:
W silniku natomiast różnice temperatur powodują wymianę powietrza i kondensację. Do tego dochodzą przedmuchy. Resztę procesu znasz.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
|
20-06-2009, 16:09 | #77 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-08-2006
Skąd: Lublin/K-staw
Model: Puma / Focus I/AlfaRomeo147
Silnik: 1.6 benz; 1.9jtdm
Rocznik: 2004/2007
Postów: 114
|
Odp: Ford zastępuje Formula E syntetykiem
komuś kto to pisał najwyraźniej pomyliła sie woda z benzyną, to słynne "rozcieńczenie" oleju - to właśnie chodzi o rozcieńczanie benzyną , resztki niespalonej benzyny właśnie przedostaje się do oleju i go rozcieńcza
nawet niedawno było otym chyba w autoświecie pozdro
__________________
http://www.klubpumy.pl |
20-06-2009, 19:24 | #78 | ||
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-05-2009
Model: Focus I kombi
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2003
Postów: 29
|
Odp: Ford zastępuje Formula E syntetykiem
Cytat:
Valvoline zresztą również zrobil dodatek do oleju, googlaj: "MaxLife Diesel System Cleaner" wystarczy pogooglac i odpowiedzi sie same znajda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] masz swoja wodę w zimnych tłumikach [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] masz skąd sie bierze woda w silniku a nawet jak ją znaleść Cytat:
jeszcze raz polecam google, bo ja sam przy okazji pisania tej odpowiedzi dowiedzialem się, ze kondensacja wody występuje nawet w zbiorniku z paliwem (tym razem wody z powietrza) A w ogóle tomiscorpio, to ty masz benzyniaka i duzo grozniejsze jest rozcienczanie oleju banzyną wiec sie tak nie zamartwiaj tą wodą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ciao |
||
20-06-2009, 19:43 | #79 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-02-2009
Model: Focus I i II; Fiesta; Mazda Tribute aka Ford Escape, Maveric
Silnik: 2,0 ZETEC; 1,6 ZETEC i 1,6 Ti-VCT; ecoboost 1.0 100KM
Rocznik: 2003, 2004, 2008 i 2014
Postów: 189
|
Odp: Ford zastępuje Formula E syntetykiem
JEDNYM Z PRODUKTÓW SPALANIA BENZYNY I OLEJU NAPĘDOWEGO JEST ZAWSZE WODA
Koledzy, a może by tak zamiast od nowa wymyślać świat, niektórzy zajrzą do swoich zakurzonych zeszytów szkolnych i sprawdzą jak wygląda reakcja spalania węglowodorów. Dla leni podpowiem, że przy całkowitym spalaniu węglowodorów powstają tylko dwa związki: dwutlenek węgla i woda. Przy półspalaniu (za mało tlenu) powstaje jeszcze tlenek węgla o woda, a przy spalaniu niecałkowitym również węgiel i woda. <br> Benzyna składa się głownie z węglowodorów alifatycznych (nasyconych) od długości łańcucha od 5 do 12 węgli. Weźmy dla uproszczenia łańcuch 8 węglowy, czyli oktan, bo ładnie się kojarzy z liczbą oktanową, a kojarzy się dlatego, że jest głównym składnikiem benzyny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wzór chemiczny to C8H18 (niestety edytor nie ma indeksów) Reakcja całkowitego spalania oktanu to: 2C8H18 + 25O2 --> 16CO2 + 18H2O Czyli spalając 2 mole oktanu potrzebujemy 25 moli tlenu, a w wyniku powstanie 16 moli dwutlenku węgla i 18 moli wody. Przeliczając wszystko na gramy/kg wynika, że spalając 1 kg oktanu otrzymamy prawie 1,5 kg wody (dokładnie 1421 gram). Gęstość oktanu to 0.703 kg/l Gęstość benzyny to ok. 0.72 kg/l Po uproszczeniu mamy wynik taki, że spalając jeden litr benzyny produkujemy prawie dwa litry wody (z 1 litra oktanu 2.02 litra wody). Myślę, że wyjaśniłem obecność wody w układzie wydechowym. Co do wody w oleju. Żaden tłok nie jest idealnie szczelny w cylindrze. Woda ze spalin przedostaje się do skrzyni korbowej. Jednak przy prawidłowej pracy silnika i wystarczająco wysokiej temperaturze oleju, woda ta usuwana jest w postaci pary przez odmę. A to dzięki temu, że woda nie miesza się z olejem. Jednak w niektórych warunkach, na przykład długiego niedogrzania silnika, woda zaczyna kondensować w skrzyni korbowej i tworzy emulsję z olejem. Oczywiście po podgrzaniu i dłuższej jeździe woda odparuje i nie będzie problemu. Horor z zatykaniem odmy przez emulsję olejowo-wodną i zanieczyszczanie taką emulsją gaźnika jest doskonale znany wszystkim tym, którzy jeździli Fiatem Cinquecento 700. Podobnie wygląda sytuacja z benzyną w oleju, której całkiem sporo może się w oleju znaleźć przy eksploatacji samochodu w zimie na krótkich dystansach (silnik ciągle niedogrzany) To jest jednak większy problem, ponieważ benzyna doskonale rozpuszcza się w oleju i następuje stopniowe oleju rozcieńczanie i pogorszenie jego właściwości smarnych. |
20-06-2009, 19:53 | #80 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-05-2009
Model: Focus I kombi
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2003
Postów: 29
|
Odp: Ford zastępuje Formula E syntetykiem
no i elegancko i naukowo wyjasniome Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
|
|
|