|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-10-2009, 10:06 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-08-2009
Skąd: Lublin
Model: MK2 hatchback
Silnik: 1,6 i
Rocznik: 2008
Postów: 7
|
Filtr DPF - czy istnieje jakiś tańszy zamiennik??
WItam,
Mam pytanie odnosnie filtra czastek stalych DPF. moj focus - 2006 1,6 TDCI 109 KM - ma przejechane 137 tys km. kupilem go z niemiec 2 miesiace temu. ostatnio pojawily sie kontrolki wskazujace jakis blad silnika. sprawdzilem na diagnostyce komputerowej i okazalo sie ze przyczyna jest zapchany filtr DPF. Powiedziano mi ze konieczna jest wymiana tego filtra, co sie wiaze z duzymi kosztami ( w ASO ok 3 500 PLN Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Czy moze wiecie czy jest szansa na jakies zamienniki albo czy warto zamienic na uzywany. podobno mozna rowneiz jakos go regenerowac, ale nie zawsze to pomaga. prosze o pomoc!!! |
02-10-2009, 11:35 | #2 |
ford::average
Imię: Roman
Zarejestrowany: 29-09-2009
Skąd: Marlow
Model: focus 1.6 pb
Silnik: 1,6
Rocznik: 2003
Postów: 51
|
Odp: Filtr DPF
witam proponuje wywalic to badziewie znalezc jakiegos kumatego mechanika i po kłopocie
|
02-10-2009, 11:42 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Filtr DPF
nie wiem jak jest w Fordach, ale w innych autach to normalne ze sie zapycha i trzeba go wypalic. Albo robi sie to w serwisie po podlaczeniu do kabla, albo zwyczajnie na niskim biegu (2 lub 3) przejedziesz z 5-10 km przy obrotach ok 2100-2300. Wazne, zeby bylo niskie obciazenie i stale obroty.
A jesli chodzi o wyrzucenie to kolega romek111 praktykowal to sam? |
02-10-2009, 11:47 | #4 | |
ford::average
Imię: Roman
Zarejestrowany: 29-09-2009
Skąd: Marlow
Model: focus 1.6 pb
Silnik: 1,6
Rocznik: 2003
Postów: 51
|
Odp: Filtr DPF
Cytat:
|
|
02-10-2009, 11:48 | #5 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Filtr DPF
Cytat:
|
|
02-10-2009, 12:15 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Filtr DPF
W instrukcji powinno być napisane, co zrobić jak się zapcha. Tak jak pisał kolega, trzeba go przewieźć na niskim biegu i wysokich obrotach parę kilosów i może pomoże.
W oplu, wypalają to dziadostwo ogniowo :-) i wysypują syfy, ale w fordzie nie wiem, czy to jest możliwe- nie słyszałem o tym. Jeżeli chodzi o wycięcie, to prze-programowanie koputera będzie konieczne, ale sam tego nie robiłem. |
02-10-2009, 12:25 | #7 | |||
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Filtr DPF
Cytat:
Cytat:
Cytat:
W Mazdzie robia chyba podobnie, a ze uzywaja tego samego VCMa to i Ford pewnie ma na to sposob, poza wymiana. |
|||
02-10-2009, 13:03 | #8 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 08-10-2008
Skąd: Bielsko-Biala
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TDCI 135PS (ex DPF;-)
Rocznik: 2007
Postów: 25
|
Odp: Filtr DPF
U mnie w ASO przy przeglądzie 60 tkm poinformowali, że najpierw należy uzupelnic jakiś tam płyn w DPF-ie, ok. 0,7 l i podłączyc komputer żeby wszystko grało za jedyne 800 zł (!!!), a póżniej przy ok.130-150 tkm należy go wymienic za jedyne 3 klocki(!!!) na nowy.
A na odpowiedź, że w Vtechu (Krakow) za te osiem stówek to mi mogą tak przeprogramować, że nic nie trza "wycinać" (skąd ten pomysł;-)) i błędów nie będzie pokazywał to pan odpowiedział, "że są dwie rózne szkoły" po czym znacząco się usmiechnął :-D;-)
__________________
Panther Black - Black is beauty.... :-D |
02-10-2009, 13:31 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Filtr DPF
I niech mi ktos odpowie jaki jest sens kupowania nowego diesla jesli jak nie wtryski to pompa, jak nie pompa to dwumasa a jak nie to to DPF. I nagle sie okazuje, ze to przeciez producent przewidzial ze kosztuje w tysiacach i starcza do 150 tys km. Wisienka na torcie jest swiadomosc, ze jesli paliwo jest kombinowane to moze to byc ustatnie tankowanie...
Wychodzi na to, ze do 300 tys km trzeba wlozyc druga wartosc auta a po przekroczeniu zezlomowac. Diesel staje sie coraz drozszym w utrzymaniu luksusem. |
02-10-2009, 13:38 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 08-10-2007
Skąd: FZA
Model: C-max Titanium
Silnik: 1,6 150 KM
Rocznik: 2012
Postów: 339
|
Odp: Filtr DPF
Są dwa rodzaje filtrów i sposoby ich regeneracji. W jednych po zapchaniu komputer zwiększa ilość paliwa, które nie spalone dostaje się do filtra cząstek stałych (DPF) i wypala zgromadzoną tam sadzę - tak chyba jest w VW. Inny sposób to zbiorniczek ze specjalnym płynem - add blue - który komputer dozuje do filtra przy gorącym silniku i w ten sposób wypala osady. Brak płynu powoduje zapchanie filtra.
Moje auto jest z Francji i nie ma tego ustrojstwa. Jeżeli możliwe jest usunięcie to wywalić, bo obsługa tego filtra to ok. 800 zł rocznie, zależy oczyw. od przebiegu. Niemiec dostaje to z powrotem w obniżonym podatku i składce ubezpieczenia. My mamy tylko koszty, a wdychamy to co łaskawie wywala z rury jadący przed nami stary diesel, który ma takie same opłaty jak ten który spełnia Euro 4. |
|
|
|