|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-11-2009, 23:11 | #11 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-10-2008
Skąd: pomorskie
Model: Sharan [MK2]
Silnik: 1.9 TDI AUY
Rocznik: 2000
Postów: 761
|
Odp: Czy silniki ASZ czyli 1,9 TDI 130 KM są awaryjne?
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
instrukcje i inne do SGA nie wiesz jak pobierać to patrz tu: instrukcja pobierania Naruszenie regulaminu par.25 |
04-11-2009, 08:14 | #12 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-10-2009
Skąd: Głogów,Polkowice,Lubin
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDI 110KM AFN
Rocznik: 1998
Postów: 43
|
Odp: Czy silniki ASZ czyli 1,9 TDI 130 KM są awaryjne?
Cytat:
a co cię tak zdziwiło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
08-11-2009, 06:24 | #13 |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Czy silniki ASZ czyli 1,9 TDI 130 KM są awaryjne?
gdzie ten olej wyciekał?
Z turbiny? |
08-11-2009, 10:36 | #14 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-10-2009
Skąd: Głogów,Polkowice,Lubin
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDI 110KM AFN
Rocznik: 1998
Postów: 43
|
Odp: Czy silniki ASZ czyli 1,9 TDI 130 KM są awaryjne?
Na co użytkownicy się skarżyli to wycieki oleju z uszczelniaczy wału a także pocenie się w okolicach miski olejowej oraz pod uszczelką pokrywy głowicy. Gdzie po wymianie ustępowały ale na krótki okres,podsumowując był cały zachlapany silnik. Ale to się tyczyło silników z początku produkcji,potem to poprawiono. A jeśli chodzi o turbo to zależało dużo od samych użytkowników i ich eksploatacji.
|
08-11-2009, 12:33 | #15 |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Czy silniki ASZ czyli 1,9 TDI 130 KM są awaryjne?
ja mam z 2003 roku czyli poczatek produkcji i widze że chyba w najbliższym czasie czeka mnie wymiana turbiny - sporo oleju wycieka z rury interculera tej na dole obok sprężarki klimy.
Poza tym silnik cały jest suchy, zero innych wycieków. Przelot samochodu to ok. 170 tys. km nie wiem czy oryginalnie (pomimo tego że mam książke serwisową niemiecką, oraz faktury z przegladów w Polsce, jestem 3 włascicielem) |
08-11-2009, 17:44 | #16 |
ford::advanced
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 27-04-2008
Skąd: Śląsk
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI - 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 241
|
Odp: Czy silniki ASZ czyli 1,9 TDI 130 KM są awaryjne?
Sprawdź ile oleju wycieka przez odmę. Niekoniecznie winna jest turbina. U mnie też są wycieki z intercoolera na dole, sprawdziłem że przez odmę ciśnie olej. Turbina na pewno też pociągnie ale więcej idzie przez odmę.
__________________
janbra Ostatnio edytowane przez janbra ; 08-11-2009 o 17:46 |
08-11-2009, 20:39 | #17 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-11-2009
Skąd: Chełm
Model: Galaxy MK2
Silnik: 1.9 TDI 130KM
Rocznik: 2004
Postów: 15
|
Odp: Czy silniki ASZ czyli 1,9 TDI 130 KM są awaryjne?
Pięknie dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Niestety bezwypadkowa idealna, nawet droga jak na rocznik Galaktyka okazała się niestety następną z wielu, czyli tłuczona, silnik zajechany i oczywiście paręset km w plecy, o kasie już nie wspomnę :-(
|
10-11-2009, 05:25 | #18 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Czy silniki ASZ czyli 1,9 TDI 130 KM są awaryjne?
Cytat:
Odłączyć odmę i zrobić trasę? I jeśli tak to co z tym fantem zrobić? Bo faktycznie wąż od odmy jest na łączeniu również leko zaolejony |
|
10-11-2009, 15:34 | #19 |
ford::advanced
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 27-04-2008
Skąd: Śląsk
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI - 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 241
|
Odp: Czy silniki ASZ czyli 1,9 TDI 130 KM są awaryjne?
U mnie przewód odmy był zaoliwiony na łączeniu, w tym miejscu gdzie wchodzi pomiędzy filtrem powietrza a turbinką. Mogłem to połączenie wyczyścić a po 2 dniach znowu był olej. Oznaczało to, że przez odmę zamiast samych gazów uciekał również olej, potem turbawka pchała go dalej aż do EGR, a tam to już wiadomo co się dzieje. Oczywiście turbinka na pewno też coś popuszcza.
Tutaj jest opis problemu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Niestety nie da się wymienić samego separatora ponieważ jest wbudowany w pokrywę zaworów. Koszt pokrywy to chyba około 400-500zł więc nie warto. Ludzie stosowali też tzw. oil catch i tam wpuszczali odmę lub wpuszczali odmę do butelki, tak żeby gazy swobodnie uciekały a olej zostawał w butelce. Na różnych forach znajdziesz opisy jak sobie radzili z tym. Gdzieś nawet czytałem, że w niemczech była akcja serwisowa i pokrywy były wymieniane z uwagi na wadliwe separatory. Co do sprawdzenia to pisali, że trzeba odmę dać do butelki (tak żeby gazy swobodnie uciekały), dziurę pomiędzy filtrem powietrza a turbinką zaślepić i pojeździć trochę. Oczywiście wcześniej wyczyścić cały układ i po takim teście sprawdzić ile oleju jest w przewodach od turbinki do EGR a ile oleju jest w butelce. Pokaże to, skąd idzie olej czy z turbawki czy z odmy. Ludzie wymieniali turbawki a olej jak schodził tak schodził ponieważ odma pluła dalej. Zauważyłem, że oleju ucieka mniej jak jest świeży, z biegiem kilometrów ubywa go więcej. Być może zmiana oleju tzn. producenta pomoże. Obecnie zalałem Liqui Molly 5W40 i zobaczę co będzie (wcześniej zalany był Ford Formula).
__________________
janbra |
10-11-2009, 17:43 | #20 |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Czy silniki ASZ czyli 1,9 TDI 130 KM są awaryjne?
no dzieki ja też doszedłem że to odma, bo zorbiłem zaledwie 7 km dając mu ostro w dupe i oleju w świeżo wyczyszczonym przewodzie idącym od odmy było dość sporo.
Wypinam więc odme i wpuszczam do butelki i bede patrzył co się dzieje z olejem |