Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-12-2009, 20:18   #1
Rajmund_Kuchno
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: Gorzyce, podkarpackie
Model: Ford Escort
Silnik: 1,8TD
Rocznik: 1995
Postów: 131
Domyślnie ksiazkowa regulacja obrotow w dieslu

Witam!
Dzis regulowalem u siebie na pompie Lucasa obroty zgodnie z ksiazka.
Wsadzilem plytke 4 mm, wiertlo 3mm i sruba od dawki minimalnej ustawilem obroty na prawie 1000 (ksiazka zaleca 900 +/-100) a poznie wyjalem trzpien i plytke i ustawilem druga sruba na ok 800 z hakiem obroty jalowe.
Moje pytanie jest takie czy ustawiajac sruba dawki minimalnej na 1000 nie zwiekszylem spalania auta?? Czy ten przedzial 1000 +/- 100 jest "bezpieczny" dla optymalnego spalania?? Czy lepiej np byloby ustawic na 900 lub troszke mniej?? Prosze mi powiedziec bo nie chcialbym czegos pochrzanic i zwiekszyc sobie jakos drastycznie spalania.
Prosze o wyrozumienie i odpowiedzi
Dzikuje z gory i pozdrawiam!!

Rajmund_Kuchno jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2010, 17:01   #2
PaBlLoO90
ford::advanced
 
Avatar PaBlLoO90
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-10-2009
Skąd: Gdynia
Model: MONDEO MK4 GHIA
Silnik: 1,8 TDCI 125 PS
Rocznik: 2009
Postów: 481
Domyślnie Odp: ksiazkowa regulacja obrotow w dieslu

Cytat:
Napisał Rajmund_Kuchno Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam!
Dzis regulowalem u siebie na pompie Lucasa obroty zgodnie z ksiazka.
Wsadzilem plytke 4 mm, wiertlo 3mm i sruba od dawki minimalnej ustawilem obroty na prawie 1000 (ksiazka zaleca 900 +/-100) a poznie wyjalem trzpien i plytke i ustawilem druga sruba na ok 800 z hakiem obroty jalowe.
Moje pytanie jest takie czy ustawiajac sruba dawki minimalnej na 1000 nie zwiekszylem spalania auta?? Czy ten przedzial 1000 +/- 100 jest "bezpieczny" dla optymalnego spalania?? Czy lepiej np byloby ustawic na 900 lub troszke mniej?? Prosze mi powiedziec bo nie chcialbym czegos pochrzanic i zwiekszyc sobie jakos drastycznie spalania.
Prosze o wyrozumienie i odpowiedzi
Dzikuje z gory i pozdrawiam!!
Zwiększając dawke minimalnie raczej nie będzie palił więcej , zawsze możesz ją zmniejszyć . Mam pytanie skąd masz tą książke ???
PaBlLoO90 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2010, 19:38   #3
Rajmund_Kuchno
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: Gorzyce, podkarpackie
Model: Ford Escort
Silnik: 1,8TD
Rocznik: 1995
Postów: 131
Talking Odp: ksiazkowa regulacja obrotow w dieslu

Witam
Ksiazk sciagnalem sobie z neta, jest tez ksiazka na naszym forum.
A co do tej regulacji to musze jeszcze dodac co zaobserwowalem:
jak kupilem tego esiego to wszystko bylo ok, turbina pieknie ladowala, mial kopa i palil normalnie czyli malo, od jakichs 2 miesicy w ogole nie slyszalem swistu turbiny, nie wiem co sie stalo, auto stracilo moc, ciezko bylo wjechac pod gorke, po regulacji kilka dni temu wszystko wrocilo do normy, turbina zalacza sie pieknie przy ok 2100 obr/min, auto ciagnie, mam moc, jest o wiele zwawsze, ale dzis zauwazylem na postoju i na rozgrzanym silniku, ze jak go energicznie przygazuje do ok 2- 2,5 tys ob/min i puszcze noge z gazu to pusci kleba takiego czarnego troche brunatnego dymu. Wydaje mi sie ze kiedys tego przed regulacja nie bylo, boje sie tylko zeby spalanie nie wzroslo o jakies 2 litry, regulacje przeprowadzilem ksiazkowo. Aha, przed regulacja jak wkladalem imbus 4 mm miedzy srube regulacyjna a dzwigni przyspieszenia to auto nie zwiekszalo obrotow, nie bylo zadnej reakcji, dopiero musialem troszke wykrecic ta srube zeby ustawic tak jak jestw ksiazce, ale dodam ze teraz jazda tym autkim to naprawde przyjemna sprawa bo chce jechac, jest taki zwawy.
Co sadzisz o tym kopceniu? Masz jakis pomysl?? Wiem ze diesel jak sie da mu gwaltownie po jajcach to lubi walnac dymem z ruryGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) Jak sie na to zapatujesz??
A ksiazki moge ci wyslac na maila, albo postaram sie zamiescic na od siebie i zapodac link w nastepnym poscieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
POZDRAWIAM i czekam na Twoja odpowiedzGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


ALE lipa, nie ma juz strony odsiebieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.((
moze jakos na maila sprobuje ci wyslac literature, a jak nie to sciagniesz na chomikuj.pl. jak wolisz...
chetnie pomoge zawsze...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez Rajmund_Kuchno ; 02-01-2010 o 19:41
Rajmund_Kuchno jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2010, 21:44   #4
glazik5
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: ksiazkowa regulacja obrotow w dieslu

wszyscy wlasiciele ze strony "odsiebie" dostali kilkanascie lat, za nic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.P

a co do tego kopcenia, to Ci powiem jak.

jak na doswiadczonego uzytkownika essiego dieselka z turbina, nie ma sensu w niego pchac pieniedzy.. dzisiaj dokladnie w gorzycach na CPN po odpaleniu obroty wzrosly do 1.8tys i nawet znizajac je, na sprzegle (5 bieg + sprzeglo) spadaja ale dalej rosna do 1.8tys.. na pompie wyregulowalem to po odpaleniu jest 500, jak przekaznik od swiec pstryknie wchodzi na 1.6,-1.8tys.. sa to na tyl delikatne obroty ze po puszczeniu sprzegla okolo 1cmn spadaja do 800obrt...



mechanik powidzial : lać paliwo i jezdzic albo kupić BMW lub Japońca.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2010, 07:40   #5
PaBlLoO90
ford::advanced
 
Avatar PaBlLoO90
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-10-2009
Skąd: Gdynia
Model: MONDEO MK4 GHIA
Silnik: 1,8 TDCI 125 PS
Rocznik: 2009
Postów: 481
Domyślnie Odp: ksiazkowa regulacja obrotow w dieslu

Cytat:
Napisał Rajmund_Kuchno Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam
Ksiazk sciagnalem sobie z neta, jest tez ksiazka na naszym forum.
A co do tej regulacji to musze jeszcze dodac co zaobserwowalem:
jak kupilem tego esiego to wszystko bylo ok, turbina pieknie ladowala, mial kopa i palil normalnie czyli malo, od jakichs 2 miesicy w ogole nie slyszalem swistu turbiny, nie wiem co sie stalo, auto stracilo moc, ciezko bylo wjechac pod gorke, po regulacji kilka dni temu wszystko wrocilo do normy, turbina zalacza sie pieknie przy ok 2100 obr/min, auto ciagnie, mam moc, jest o wiele zwawsze, ale dzis zauwazylem na postoju i na rozgrzanym silniku, ze jak go energicznie przygazuje do ok 2- 2,5 tys ob/min i puszcze noge z gazu to pusci kleba takiego czarnego troche brunatnego dymu. Wydaje mi sie ze kiedys tego przed regulacja nie bylo, boje sie tylko zeby spalanie nie wzroslo o jakies 2 litry, regulacje przeprowadzilem ksiazkowo. Aha, przed regulacja jak wkladalem imbus 4 mm miedzy srube regulacyjna a dzwigni przyspieszenia to auto nie zwiekszalo obrotow, nie bylo zadnej reakcji, dopiero musialem troszke wykrecic ta srube zeby ustawic tak jak jestw ksiazce, ale dodam ze teraz jazda tym autkim to naprawde przyjemna sprawa bo chce jechac, jest taki zwawy.
Co sadzisz o tym kopceniu? Masz jakis pomysl?? Wiem ze diesel jak sie da mu gwaltownie po jajcach to lubi walnac dymem z ruryGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) Jak sie na to zapatujesz??
A ksiazki moge ci wyslac na maila, albo postaram sie zamiescic na od siebie i zapodac link w nastepnym poscieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
POZDRAWIAM i czekam na Twoja odpowiedzGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


ALE lipa, nie ma juz strony odsiebieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.((
moze jakos na maila sprobuje ci wyslac literature, a jak nie to sciagniesz na chomikuj.pl. jak wolisz...
chetnie pomoge zawsze...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bardzo bym prosił o przesłanie tej książki , przyda się Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ( [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] , lub link)
Co do kopcenia to przy TD normalka , gdy energicznie przy gazujesz( turbo w starszych TD, w pierwszym momencie nie jest w stanie podać mu takiej ilości powietrza jakiej potrzebuje). Nie powinien natomiast kopcić przy ciągłych wysokich obrotach , tzn gdy trzymasz gaz na sporych obrotach , sprawdz.
Spalanie nie powinno podskoczyć o 2 L na 100 km.
PaBlLoO90 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:12.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.