|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-05-2009, 19:22 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 13-05-2009
Skąd: Katowice
Model: Mondeo
Silnik: TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 8
|
TDCI 130KM automat falujące wolne obroty
Na początku chce zaznaczyć, że przeczytałem chyba wszystkie tematy dotyczące wolnych obrotów i nie znalazłem w zasadzie odpowiedzi. Zakupiłem Forda Mondeo z 2003 roku (po liftingu, 130KM, TDCI, skrzynia automat, przebieg 110tys. km). Problem mam z wolnymi obrotami na postoju (bez względu na to czy silnik jest zimny czy rozgrzany) obroty falują (od nieznacznie powyżej 800 do nieznacznie powyżej 1000). Przy wyłączeniu wszelkich obciążeń (klima, wiatrak, swiatła, cd) zakres falowania obrotów staje się niewielki - trzeba dobrze się wpatrzyć we wskaźnik obrotów. Silnik pracuje ładnie cicho, nic nie szarpie, przy odpalaniu nie dymi. Jedynie mam wrażenie że z komory silnika dochodzą jakby odgłosy pracującej nierównomiernie dmuchawy lub czegoś podobnego. Proszę o rady i podpowiedzi (poważne).
Wcześniej z silnikiem diesla miałem tylko Mazdę 626 ale tam obroty nie falowały, podnosiły się jedynie przy załączonej klimie (gdy włączał się kompresor). Ostatnio edytowane przez Djogi ; 26-05-2009 o 19:24 Powód: . |
22-07-2009, 13:20 | #2 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 13-05-2009
Skąd: Katowice
Model: Mondeo
Silnik: TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 8
|
Odp: TDCI 130KM automat falujące wolne obroty
Samochód był sprawdzany na komputerze - zero błędów. Mechanik i elektryk (dobrzy fakchowcy - to nie tylko moja opinia) rozłożyli ręce. Może ktoś miał taki problem w swoim Mondku?
Ostatnio edytowane przez Djogi ; 22-07-2009 o 20:27 |
22-07-2009, 15:23 | #3 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Nowa Sól - Berlin
Model: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5CRDi 140KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,675
|
Odp: TDCI 130KM automat falujące wolne obroty
Ja tak mam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wymieniłem czujnik położenia wału... nie pomogło.... mimo, że mogło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. z tym, że u mnie był błąd ale... nieskasowany Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wiec muszę go jeszcze skasować i powinno być ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. aha... ten przebieg to real ??Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak na ten rok to ciut mało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Chrysler Voyager, 2001r, 2.5CRDi 140KM - rodzinny autobus Aktualnie na sterydach 167KM/390Nm |
22-07-2009, 20:27 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 13-05-2009
Skąd: Katowice
Model: Mondeo
Silnik: TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 8
|
Odp: TDCI 130KM automat falujące wolne obroty
Samochód kupiony z pewnej ręki i wszystko wskazuje na to, że przebig jest taki. Jedyny mankament to te falujące wolne obroty.
|
22-07-2009, 21:00 | #5 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Nowa Sól - Berlin
Model: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5CRDi 140KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,675
|
Odp: TDCI 130KM automat falujące wolne obroty
to sprawdźten czujnik
potem czujnik wałka rozrządu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Chrysler Voyager, 2001r, 2.5CRDi 140KM - rodzinny autobus Aktualnie na sterydach 167KM/390Nm |
23-07-2009, 20:41 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 13-05-2009
Skąd: Katowice
Model: Mondeo
Silnik: TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 8
|
Odp: TDCI 130KM automat falujące wolne obroty
Dzięki. Sprawdzę.
Cobretti mam prośbę, daj znać czy udało ci się zlikwidować te falujące wolne obroty. Ostatnio edytowane przez Djogi ; 25-07-2009 o 20:18 |
03-08-2009, 22:29 | #7 |
ford::amateur
Imię: Martins
Zarejestrowany: 28-07-2009
Model: mondeo
Silnik: TDCI 1,8
Rocznik: 2007
Postów: 5
|
Odp: TDCI 130KM automat falujące wolne obroty
Drugi wątek z tymi obrotami i nigdzie sensownej odpowiedzi, ja jestem po wymianie 4 wtrysków i mam ten sam problem, czli słynna sprężynka nie jest powodem, to co innego ale co, mechanik w serwisie forda też nie wiedział ,mówił że będziemy szukać, ale to nie tak łatwo, sprawa raz u mnie jest raz się odblokowuje.Taka ciekawostkaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
03-08-2009, 22:33 | #8 | |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Nowa Sól - Berlin
Model: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5CRDi 140KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,675
|
Odp: TDCI 130KM automat falujące wolne obroty
Cytat:
nie wymianą czujnika wałka rozrządu pozostaje jeszcze wymiana czujnika położenia rozrządu (tego z przodu) i ewent. wgranie nowego softu lub.... sam nie wiem mi to nie przeszkadza - jest to tak sporadyczne, że nie zwracam uwagi... głównie na zimno
__________________
Chrysler Voyager, 2001r, 2.5CRDi 140KM - rodzinny autobus Aktualnie na sterydach 167KM/390Nm |
|
11-01-2010, 21:44 | #9 |
ford::amateur
Imię: Martins
Zarejestrowany: 28-07-2009
Model: mondeo
Silnik: TDCI 1,8
Rocznik: 2007
Postów: 5
|
Odp: TDCI 130KM automat falujące wolne obroty
U mnie okazało się że to sterownik turbiny, stąd te obroty:(
|
23-04-2010, 08:05 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 13-05-2009
Skąd: Katowice
Model: Mondeo
Silnik: TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 8
|
Odp: TDCI 130KM automat falujące wolne obroty
U mnie jak już napisałem falowały wolne obroty zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Zauważalne też było (o zmroku lub w nocy) że podświetlenie tablicy rozdzielczej i kabiny również jest niestabilne.
Długo to trwało ale usterka została zlokalizowana i usunięta. Zawinił moduł przy alternatorze, który odpowiada za podawane napięcia. W moim przypadku było to ok. 14,7 - 14,8 V (spotkałem się też z opinią że to jest napięcie w normie, ale to nie jest prawdą). Po wymianie modułu niedość, że wolne obroty spadły to są stabilne i dodatkowo spadło spalanie. Wart było szukać. |