Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-01-2010, 08:35   #21
RoeSolare
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-01-2008
Skąd: Kudowa Zdrój
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 87
Domyślnie Odp: Poprawna technika odpalania TDCI przy duzych mrozach.

Cytat:
Napisał mmondeo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jak koledzy zachowują się wasze auta zaraz po odpaleniu - dziś po odpaleniu przez kilka sekund myślałem że mi silnik wyskoczy pracował bardzo głośno ale zapalił od razu (odpalany przy -22 C po całej nocy),

Ja tak miałem w Volvo V40. Miałem jakieś problemy z ustawieniem konta wtrysku na pompie lukasa (nikt nie chciał się podjąć, wszyscy tylko boscha ustawiają, dopiero stary dieslowiec na słuch i spaliny mi ustawił)
No i jak rano odpalałem miałem takie objawy. Wystarczyło auto odrazu zgaśić i następnym razem odpalało pięknie i tak też pracowało.


Cytat:
Napisał romekcz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zaznaczę, że dwie świece mam do wymiany (komplet oryginalnych świec leży w domu i czeka na wymianę).

To już lepiej zacznij stare kilka razy w tygodniu podlewać odrdzewiaczem i jakimś innym penetratorem!

RoeSolare jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2010, 09:21   #22
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Poprawna technika odpalania TDCI przy duzych mrozach.

z tego co kojarzę to przy takim "zamrożonym" silniku a nie rozgrzanym powinno się łatwiej wymienić świece. inna sprawa to że materiał w niskiej temperaturze łatwiej się złamie/ukruszy/pęknie. w focusie tdci wymieniałem świece przy -7 i poszło bez żadnych problemów. przy mondeo 3 wykręciłem łatwo a z czwartą miałem delikatne problemy. ale powoli poszło, jeśli czułem opór przy odkręcaniu to przestawałem i czekałem chwilę i tak po centymetrze (na końcówce klucza) lub po dwa centymetry powolutku odkręciłem ale może miałem trochę szczęścia. generalnie wyglądało na to że przy wymianie świecy w serwisie wkręcona była trochę na siłę i był lekko podniszczony gwint. piszczało i zgrzytało ale poszło. Jeśli ktoś będzie robił to sam to niech będzie cierpliwy i nie nadużywa siły przy odkręcaniu. na koniec wydawało mi się że gwint już odkręcony a świeca nie wychodzi więc potraktowałem ją kombinerkami i wyciągnąłem. na wszelki wypadek na wszystkich świecach nakręciłem nakrętki które przytrzymują kabel zasilania żeby grzałka nie została w gnieździe. sorry za off top ale może przy tych mrozach jest dobry czas na wymianę świec bo podgrzać zawsze można ale schłodzić nie koniecznie.

Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 26-01-2010 o 09:41
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2010, 11:15   #23
romekcz
ford::average
 
Avatar romekcz
 
Imię: Romek
Zarejestrowany: 23-10-2009
Skąd: Staniszcze Wielkie
Model: Mondeo seria 40 (TREND)
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2005
Postów: 166
Domyślnie Odp: Poprawna technika odpalania TDCI przy duzych mrozach.

Cytat:
Napisał RoeSolare Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To już lepiej zacznij stare kilka razy w tygodniu podlewać odrdzewiaczem i jakimś innym penetratorem!
Od ubiegłego tygodnia stosuje na nie WD-40 (tylko czy to wystarczy)? Niewiem, ale zrobię to sam. Niedam zarobić ASO ponad 300zł za wymianę plus napisanie "Oświadczenia" że nie będę rościł w stosunku do nich pretensji jeżeli jakaś się urwie i że naprawia to na mój koszt.
romekcz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2010, 12:33   #24
ekokk
ford::average
 
Avatar ekokk
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: kędzierzyn-koźle
Model: mondeoIV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 150
Domyślnie Odp: Poprawna technika odpalania TDCI przy duzych mrozach.

witam
nie zauważyłem ŻADNEJ różnicy przy odpalaniu przy +20 czy -20Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
łapie od pierwszego strzału i może na zimnym przez pierwsze 10 sek. troszke bardziej klekocze......
odpalanie normalnie ...zapłon - kontrolki gasną - strzał - i jest..........
paliwo tylko VERVA może poprawia tylko samopoczucie właściciela ale to już coś....koszt takiego paliwa to ok.60-80 groszy więcej na 100 km.niż zwykłego
a w 2007 roku kiedy jeszcze lałem zwykłe przy -24 niestety nie odpalił.....i od tego momentu tylko VERVA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pozdrawiam..........podczas ostatniego wypadu na narty (-26st.C) widząc problemy właścicieli Audi i Seata serce mi pęczniało z radości jak wąchali moje spalinki
ekokk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2010, 13:43   #25
Snajper_881
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Poprawna technika odpalania TDCI przy duzych mrozach.

Cytat:
(...)czekam jeszcze z 3 min aż sobie pobełta olej tu i tam, dopiero gdzies delikatnie jade.
Bezwzględnie, należy zaczekać kilka minutek, 3-5 pod odpaleniu.
Tak troszkę na inny temat, wczoraj byłem przepalić autko, jako że stało w garażu od Soboty. Zapalił, klekot niesamowity prawie jak TDI, kupa dymu ale to świecie do wymiany. Odgarniam sobie przed garażem, wracam do autka za 10 minut a tu wskażówka temp. płyny chłodzącego po środku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Dodam, że wg. termometru było -16 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Szczęście, że trafiłem na egzemplarz z dogrzewaczem.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2010, 13:56   #26
pawel2910
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-10-2009
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 TDCI 140 KM
Rocznik: 2008r
Postów: 101
Domyślnie Odp: Poprawna technika odpalania TDCI przy duzych mrozach.

Cytat:
Napisał Snajper_881 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bezwzględnie, należy zaczekać kilka minutek, 3-5 pod odpaleniu.
Tak troszkę na inny temat, wczoraj byłem przepalić autko, jako że stało w garażu od Soboty. Zapalił, klekot niesamowity prawie jak TDI, kupa dymu ale to świecie do wymiany. Odgarniam sobie przed garażem, wracam do autka za 10 minut a tu wskażówka temp. płyny chłodzącego po środku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Dodam, że wg. termometru było -16 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Szczęście, że trafiłem na egzemplarz z dogrzewaczem.
Ja wczoraj wieczorem jechałem znowu -30 przejechałem 20km wskazówka nie zdążyła dojść do połowy i tylko jak zatrzymałem się aby otworzyć drzwi do garażu to znowu do zera spadła, zawsze tak miałem że po odpaleniu kupa dymu białego tylko przejadę ok 1-2 km i znikała a wczoraj jak przejechałem 20km to nadal dymi na biało, chyba też trzeba świeczkami zaopiekować się Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bo wtryski wymienione. Też tak miałem że klekotał niesamowicie na jałowym gdy robiło się zimniej, normalnie jak sieczkarnia chodził. Wlałem czarne stp do czyszczenia wtrysków i jak ręką odjął, przy -30 chodzi ciszej na zimnym silniku niż rozgrzany tdi. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pawel2910 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2010, 17:17   #27
Rondel
ford::average
 
Zarejestrowany: 25-01-2009
Skąd: Bełchatów
Model: Mondeo Mk3 Kombi GhiaX
Silnik: 2.0 TDCI 96KW
Rocznik: 2004
Postów: 133
Domyślnie Odp: Poprawna technika odpalania TDCI przy duzych mrozach.

Ja z kolei postępuję w nastepujący sposób (dodam, że aku nie wymieniane od nowości i chyba następnej zimy nie przetrwa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Wchodzę do auta, zapalam światła na ok 3 minuty, po tych 3 minutach kluczyk w pozycję 0, wyłączam wszystko co możliwe, rozgrzewam świecę i strzał. Odpala za pierwszym razem nawet przy lichym aku.
Paliwko tylko verva ( nie wdaję się już w dyskusję na ten temat, kilka osób już się przekonało co do zasadności tankowania tego paliwa). Kolega do swojej A6 tankował na Lukoilu i niestety wytrąciła się parafina i auto nie odpaliło...
Pozdrawiam
Rondel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2010, 17:52   #28
danul
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-10-2009
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 13
Domyślnie Odp: Poprawna technika odpalania TDCI przy duzych mrozach.

Czytając wasze posty postanowiłem zakupić nowe świece żarowe.
Jutro lecę do mechanika, miejmy nadzieje ze to było to i nie będzie już problemu z odpalaniem.
Chciałem jeszcze zatankować do pełna to verve co by zobaczyć jutro z rana czy na prawdę daje to jakąś różnice ale nie mogę otworzyć pokrywy od wlewu :/
Coś przymarzło, wiecie jak można ją inaczej otworzyć?


Pozro
danul jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2010, 17:59   #29
Snajper_881
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Poprawna technika odpalania TDCI przy duzych mrozach.

Hm...musisz poprostu delikatnie się włamać, uważajać na lakier Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Z paliw polecam VPOWER na Shellu, zatankuj sobie raz na te mrozy, nie spodoba Ci się to wrócisz do innego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Jeżeli bardzo się boisz parafiny, możesz dolać do baku nawet z tym lepszym paliwem środek który kupisz na każdej stacji- STP (niebieska butelka). Uważaj tylko, bo jest do PB i do ON.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2010, 18:28   #30
Gemini63
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-01-2007
Skąd: EL
Model: Mondeo III
Silnik: 2.0 TDCi 115/MMT6
Rocznik: 2004
Postów: 73
Domyślnie Odp: Poprawna technika odpalania TDCI przy duzych mrozach.

To ja dziś miałem niemiłą niespodziankę. Mrozy trzymają już jakiś czas i wszystko było normalnie, odpalał bez żadnych protestów "na dotyk" za każdym razem. Dziś też, -21 i od pierwszego strzału. Poklekotał chwilę, w miarę równo, ja w tym czasie skrobałem szybki, po czym zaczął kaszleć i się dławić, ale nie zgasł. Wsiadłem i pojechałem, kilka metrów i zapaliła się "sprężynka". W trybie awaryjnym "dobujałem" się do roboty (ok 12 km przez miasto) i nawet nie zdążył się rozgrzać. W międzyczasie koło południa pokręciłem się po mieście i podobna sytuacja już się nie powtórzyła. Wróciłem przed chwilą i wszystko normalnie.
Czemu przypisać fakt zapalenia się "sprężynki"?
__________________
Pozdrawiam
Krzysiek
Gemini63 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:33.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.