|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-01-2010, 06:50 | #11 | |
ford::beginner
Imię: Arkadiusz
Zarejestrowany: 11-06-2008
Skąd: Zielona Góra
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 25
|
Odp: do wszystkich tych którym zapaliła sie kontrola świec w te mrozy !
Cytat:
__________________
ASO rzadzi, ASO radzi, Aso nigdy CIE nie zdradzi !!! )) |
|
29-01-2010, 08:47 | #12 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: do wszystkich tych którym zapaliła sie kontrola świec w te mrozy !
czym innym są problemy spowodowane zamarzającym paliwem a czym innym usterki układu zasilania spowodowane awarią któregoś czujnika, wtryskiwaczy, itp. zimą najczęściej przymarza paliwo i błąd P0251 i inne z nim związane pozostają w pamięci ale nie mają wpływu na działanie silnika po ponownym uruchomieniu. na wiele przypadków nieodpalania i sprężynki w trakcie mrozów może się trafić taki przypadek, w którym paliwo nie jest powodem przechodzenia w tryb awaryjny. wtedy mogą pojawiać się błędy "twarde", które wymagają podłączenia interfejsu diagnostycznego i zweryfikowania usterki oraz wykasowania błędów.
tyle w temacie. pozdr. |
29-01-2010, 09:24 | #13 |
ford::average
Imię: Karol
Zarejestrowany: 12-09-2008
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1.6 EcoBoost 160KM
Rocznik: 2013
Postów: 67
|
Odp: do wszystkich tych którym zapaliła sie kontrola świec w te mrozy !
ja, od kiedy przestało mrozić nie zobaczyłem sprężynki. Mój mechanik powiedział, że błędy trzeba kasować bo nie powinno się ich kolekcjonować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. W tym jednak wypadku jeżeli kontrolka się nie pojawia można poczekać do końca złej aury i skasować błędy... Chyba, że na prawdę nie da się jeździć... ale to już coś innego...
|
29-01-2010, 09:35 | #14 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 6
|
Odp: do wszystkich tych którym zapaliła sie kontrola świec w te mrozy !
Ja uważam, że błędy (twarde) należy skasować, bo kontrolka silnika (check engine) zapala się z róznych przyczyn, (ciśnienie paliwa, dodatkowe powietrze w układzie itp). Jak nie skasujesz to możesz jeździć z innym błedem i nawet nie będziesz wiedział/a co sie dzieje w aucie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W ASO to droga sprawa (200 PLN w górę), ale są warsztaty mniej lub bardziej firmowe gdzie używają do tego tego samego oprogramowania a często i sprzętu (KTS 500 w przypadku MK III) i jest taniej (w okolicach 100 PLN) |
29-01-2010, 09:54 | #15 | ||
ford::advanced
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 15-09-2007
Skąd: Głogów
Model: S-Max
Silnik: TDCI 2.0 140km Power Shift
Rocznik: 2012
Postów: 398
|
Odp: do wszystkich tych którym zapaliła sie kontrola świec w te mrozy ! TDCI
Cytat:
Cytat:
__________________
Były: Vectra A 90r 115km, Mondeo mk II 99r 90km. Mondeo mk III 03r 115km , Fiat Stilo 06r 120km, Mondeo mkIV 2.0TDCI 140km Jest: S-Max 2.0 TDCI 140km Power Shift 2012 |
||
29-01-2010, 09:58 | #16 | |
ford::advanced
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 15-09-2007
Skąd: Głogów
Model: S-Max
Silnik: TDCI 2.0 140km Power Shift
Rocznik: 2012
Postów: 398
|
Odp: do wszystkich tych którym zapaliła sie kontrola świec w te mrozy !
Cytat:
Co do tego co napisałem w 1 poście to jest informacje można z niej skorzystać lub wyzywać innych za rady. Skoro sprężynka się świeci i gaszenia auta nic nie daje Wybór należy do was
__________________
Były: Vectra A 90r 115km, Mondeo mk II 99r 90km. Mondeo mk III 03r 115km , Fiat Stilo 06r 120km, Mondeo mkIV 2.0TDCI 140km Jest: S-Max 2.0 TDCI 140km Power Shift 2012 Ostatnio edytowane przez Dawid849 ; 29-01-2010 o 10:00 |
|
29-01-2010, 11:42 | #17 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 6
|
Odp: do wszystkich tych którym zapaliła sie kontrola świec w te mrozy !
Fakt.
|
30-01-2010, 20:46 | #18 | |
Postów: n/a
|
Odp: do wszystkich tych którym zapaliła sie kontrola świec w te mrozy ! TDCI
Cytat:
Trzeba było się wykazać odrobiną wiedzy i praktyką a nie straszyć innych jednostkowym przypadkiem . Mógłbyś mi powiedziec ile przypadków ( znanych Tobie ) zamarźniętego paliwa zakończyło sie permamentnie migającą lampką świec żarowych , bo ja w ciągu tego miesiąca ani razu nie musiałem używać testera ,a w Białymstoku raczej tropiku nie było . Następna i najważniejsza rzecz , by lampka swiec żarowych zaczęła migać już po włączeniu zapłonu musi wystąpic tylko jeden warunek (usterki elektryczne wykluczam ) P23xx "granica kontroli spalania stukowego cylindra nr - i tu do woli od 1 do 4 " a to żeby usunąć trzeba wprogramować wywalony wtrysk . Inna sprawa że te błędy się nie pojawiają przy wytrąceniu się parafiny . Zapalona "check engine" to co innego ale i ona gaśnie po 3 uruchomieniach na rozgrzanym układzie paliwowym . Wniosek jeden - przestań się zachowywać jak panienka na pensji , bo nikt Cię obrażać nie chciał , ale jeśli ktoś z miną proroka " ogłasza koniec świata " to niech się nie dziwi ,że może zostac wyśmiany jesli to są tylko puste słowa . Dla mnie pierwszy post zabrzmiał jakby był sponsorowany przez AUTO PLAZĘ lub innego wielkiego dilera P.S. Apel do wszystkich - samo skasowanie błędu jeśli on nie występuje (brak migającej "sprężynki" ) nic nie zmieni w pracy waszego auta - jedynie posiadacz testera bę dzie bogatszy o ileś tam złotych . Błedy te usuną się same po 80 pełnych cyklach od uruchomienia do nagrzania silnika do temp roboczej (strategia komputera zabezpieczająca przed gromadzeniem przypadkowo występującymi błędami ) To tyle w kwestii merytorycznej czekam na ripostę (na poziomie oczywiście ) Ostatnio edytowane przez docento ; 30-01-2010 o 21:02 |
|
31-01-2010, 01:49 | #19 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: do wszystkich tych którym zapaliła sie kontrola świec w te mrozy !
Zgadzam się z tym co napisał Docento. Co prawda nigdy nie słyszałem o strategii komputera bazującej na 80 cyklach(Na ile % jesteś pewien że tak jest?), aczkolwiek z resztą sie zupełnie zgadzam. Druga sprawa, nie wydaje mi się aby "sprężynka" wyskoczyła bo temperatura spadła pare stopni niżej niż wczoraj. Raczej układ paliwa jest niesprawny, albo elektryka. Tym bardziej twarde błędy nie wyskakują od tak sobie. Nie uwierzę w gadkę że -20 i ta temperatura jest powodem twardego błędu, albo paliwo :| To jakaś bzdura...
Poza tym paliwo w okresie zimowym jest uszlachetnione, temperatura wytracania sie parafiny oscyluje przy -20 do -30. Jak ktoś nie wierzy, to nalać szklankę i wystawić na noc za okno, jak "zamarznie" zmienić stację. W Poznaniu rekord tej zimy -25 paliwo było wtedy z Neste, rano odpalił od szczała. Ostatnio edytowane przez SrebnaStrzała ; 31-01-2010 o 01:52 |
31-01-2010, 15:58 | #20 |
Postów: n/a
|
Odp: do wszystkich tych którym zapaliła sie kontrola świec w te mrozy !
nie byłem pewien czy 80 więc sprawdziłem i proszę bardzo : oto wycinek z broszury szkoleniowej . Przeczytajcie a potem decydujcie czy warto się spieszyć z wydawaniem kasy bez potrzeby
Lampka MIL znajduje się w zestawie wskaźników i jest oznaczona symbolem przedstawiającym silnik (standard międzynarodowy). Lampka MIL alarmuje kierowcę, gdy układ EOBD znajdzie usterkę związaną z emisją spalin w elemencie lub układzie. Jeśli element związany z emisją spalin jest uszkodzony, i jeśli usterka ta zostanie potwierdzona podczas trzeciej jazdy, zostaje włączona lampka MIL. Po włączeniu lampki MIL w PCM ustanawiany jest protokół usterki. Protokoły usterek zawierają dane o rodzaju usterki i informację o tym, od jakiego czasu lampka MIL się świeci. Lampka MIL zapewnia wczesne rozpoznanie usterki. Może zostać wykonana naprawa co zapobiegnie emisji dużej ilości szkodliwych czynników spalin. Odszukiwanie i zapamiętywanie usterek Usterka pojawiająca się po raz pierwszy określana jest w danych chwilowych jako jako usterka przypuszczalna (pending code) i zapamiętywana w pamięci danych. Jeśli usterka nie potwierdzi się przy następnej kontroli, kod zostaje wykasowany. Jeśli jednak usterka się potwierdzi podczas trzeciego cyklu jazdy (drive cycle), przypuszczalna usterka zamieniana jest automatycznie w usterką potwierdzoną (continuous code). Dane chwilowe nie zmieniają się, pozostają takie same jak przy pierwszym pojawieniu się usterki. Lampka MIL zapala się dopiero wtedy, gdy usterka zostanie zapamiętana jako usterka potwierdzona. Jeśli usterka nie powtórzy się w trzech cyklach jazdy, lampka Mil gaśnie podczas czwartego cyklu. Jednak kod usterki pozostaje zapamiętany w pamięci danych. Usterki, które już się nie pojawiają, kasowane są automatycznie z pamięci danych po 40 cyklach rozgrzewania. Jeśli podczas jazdy zostanie wykryty nieprawidłowy sygnał oraz zapisany odpowiedni kod usterki, zostają przerwane wszystkie testy, przy przeprowadzaniu których sygnał ten był wykorzystywany do porównywania wartości. Uniemożliwi to zapisanie następnych związanych z tym sygnałem kodów usterek. Cykl jazdy Cykl jazdy (drive cycle) zaczyna się wraz z uruchomieniem silnika (silnik zimny lub ciepły) i kończy po wyłączeniu silnika. W zależności od skomplikowania usterki czas monitorowania może być różny: W przypadku prostych usterek elektrycznych wystarcza czas monitorowania krótszy niż pięć minut. W przypadku monitorowania układu EGR, gdzie między innymi konieczne są różne warunki pracy, aby wykonać test, może on trwać około 20. Cykl rozgrzewania Cykl rozgrzewania (warm up cycle) zaczyna się przy rozruchu silnika, przy czym temperatura płynu chłodzącego musi wynosić co najmniej 22 °C, i kończy się gdy temperatura płynu chłodzącego przekroczy 70 °C. |