|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-02-2010, 19:22 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 01-02-2010
Model: Megane Scenic
Silnik: 2,0i
Rocznik: 1999
Postów: 2
|
silniki TDCI - różnice
Witam
Ponieważ mam zamiar stać się właścicielem Focus-a chciałbym aby ktoś obeznany w temacie uzupełnił moją wiedzę na temat. Interesuje mnie rocznik 2005/2006. No i jak w tytule silniki TDCI. Z mojej lektury tego forum dowiedziałem się że: 1. 1,6 90KM - nie ma koła dwumasowego - sprężarka ze stałą geometrią łopatek - nie posiada filtra cząstek stałych 2. 1,6 109KM - posiada koło dwumasowe - sprężarkę ze ze zmienną geometrią łopatek - filtr cząstek stałych 3. 1,8 115KM o tym silniku nic nie wiem proszę o skorygowanie ewentualnych błędów w powyższym, dopisanie rzeczy ważnych, na które trzeba zwrócić uwagę przed kupnem i które mogą mieć wpływ na awaryjność i wysokość kosztów ewentualnych napraw. dziękuję i pozdrawiam |
01-02-2010, 20:06 | #2 |
ford::advanced
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 12-01-2010
Skąd: LPU
Model: Mondeo MK4 TitS
Silnik: 2.0TDCi DW10C
Rocznik: 2012
Postów: 312
|
Odp: silniki TDCI - różnice
silniki 1.6 są chyba najbardziej problematycznymi silnikami dieslowskimi forda [przynajmniej ja słyszałem takie opinie] , o 1.8 wiem tylko tyle, że jest to jedyny silnik w tej gamie produkowany przez forda [jakoś nie słychać żeby ktoś się nazbyt uskarżał] . 1.6 oraz 2.0 są silnikami wyprodukowanymi przez PSA i są montowane m.in w Volvo, peugeotach, citroenach...
Ogólnie silniki 1.8TDCi i 2.0TDCi są bardzo dobrymi konstrukcjami, to co się najbardizej chrzani to elektronika, silniki są podobno nie do zajeżdżenia. |
01-02-2010, 20:30 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,658
|
Odp: silniki TDCI - różnice
Szwagier miał służbowego Peugeota 1.6 hdi 90 km (ten sam silnik co w foce) - mówił że spalanie bardzo dobre można było zejść przys pokojnej jeździe poniżej 5l. Pięta Achillesowa to turbina... Szwagier bardzo dbał o auto a mimo to turbawka już gwizdała. To chyba standard w tej konstrukcji...
Ja sam jeżdżę 1.8 ale w starszej budzie. Silnik mocny, wytrzymały Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pobór oleju zerowy ! Moja generacja ma problemy z układami wtryskowymi ale FFII już tego nie ma. Zmiast Delphi - Siemens. O 2.0 nie wiem nic. Słyszałem tylko opinie żę to dosyć udana konstrukcja. |
01-02-2010, 20:57 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Łódź
Model: S-Max MK II
Silnik: 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2017
Postów: 353
|
Odp: silniki TDCI - różnice
1.8 115KM w FFII to mniej więcej to samo co montowali w FFI, lecz z nowszym osprzętem. Ponoć konstrukcja sprawdzona, choć starsza 8-mio zaworowa, charakteryzująca się mniejszą kulturą pracy niż 1.6 109KM (16 zaworów).
Nie licząc turbodziury (jednak te 1400kg wagi i turbina załączająca się dopiero 1850-1900rpm robi swoje) jeździ tym się zarówno ekonomicznie (można zejść poniżej 5L) jak i dość dynamicznie. |
02-02-2010, 08:25 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-08-2009
Skąd: Zamość
Model: focusII
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 35
|
Odp: silniki TDCI - różnice
1.6 90KM chyba ma dwumasę. Raczej na pewno. (jeszcze nie mialem okazji zajrzeć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) Z zachodnich rynków chyba może mieć tez filtr cząstek. Lepiej sprawdzić.
|
02-02-2010, 08:53 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 01-02-2010
Model: Megane Scenic
Silnik: 2,0i
Rocznik: 1999
Postów: 2
|
Odp: silniki TDCI - różnice
dzięki za odzew. Interesują mnie samochody pochodzące z polskich salonów no i silniki oferowane w Polsce. Niestety 90% to silniki 1,6. Z silnika 1,8 czy 2,0 można by mieć więcej przyjemności, poza tym są mniej wysilone co może wpływać na wytrzymałość. Czy "polskie" silniki w tych rocznikach miały filtr cząstek stałych i koło dwumasowe? Czy wszystkie elememty da się regenerować i ile to kosztuje (sprężarka, pompa, turbina - podobno w toyocie D-4D nie da się regenerować wtrysków a jeden kosztuje 3tys)
pozdrawiam |
02-02-2010, 09:56 | #7 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: silniki TDCI - różnice
Cytat:
1.6 - padajace jak muchy turba, przegrzane glowice. Wiecej nie slyszalem. 1.8 - sprawdzone TDCI Forda. Stare, glosne, ale poprawione wtryski i w miare niezawodne, tylko czesciej zmieniaj olej. 2.0 - w miare niezawodny, dyza moc, cichy. W CMaxie wiem, ze jest gorszy dostep do wymiany swiec. ja bym wybral 2.0, ale szukaj jednostki bez filtra czastek stalych, bo zgodnie z praktyka ludzie sprzedaja te auta kiedy zaczyna byc z nimi problem. |
|
02-02-2010, 10:11 | #8 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-02-2004
Skąd: Zielona Góra
Model: Ford S-MAX MK2
Silnik: 2.0 Ecoblue Panther 150@190KM
Rocznik: 2018
Postów: 334
|
Odp: silniki TDCI - różnice
ja mam 1,6 TDCi z 2005 109KM i nie mam filtra cząstek stałych. Więc 1,6 nie równa się DPFowi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
były: 2xMaluch (1977 i "Elegancik"), Ford Escort 1,4 CL 91', Rover 420 SDI 99' ,Ford Focus 1,6 TDCi '05, Ford S-MAX 2.0 TDCi 2009r, jest: Ford S-max 2.0 Ecoblue 150@190KM 2018 |
02-02-2010, 10:22 | #9 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: silniki TDCI - różnice
Cytat:
A ogolnie to uwazam, ze z tych 3 jednostek 2.0 jest najlepszy. Jezeli w Foce wystepowal z 6 biegowka to juz w ogole swietnie. |
|
02-02-2010, 13:21 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-10-2009
Model: ford fokus
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 48
|
Odp: silniki TDCI - różnice
za to słyszałem, że z tych trzech silników turbosprężarka do 1,8 jest najdroższa...
|