|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-02-2010, 14:49 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-09-2009
Skąd: Łódź
Model: Ford Focus
Silnik: 2.0 136km TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 26
|
Głośny świst turbiny
Co może być przyczyną głośnego świstu jakby z turbiny. Turbina wymieniona, rezonator (bo chyba tak to się nazywa) wygięta plastikowa rura nad turbiną, olej, filtry, miska myta, intercooler myty. Auto ogólnie nie chodzi tak jak powinno a od uruchomienia turbiny słychać bardzo głośny świst, w pierwszym momencie jakby pracowała na sucho. Po zdjęciu delikatnym wyjścia, jakby przestała świszczeć. Podejrzenie katalizatora, ale jest czysty. DPF-a już nie mam, wyrzucony, z softa w V-tech. Czego dalej w tym aucie szukać??? Czy tą turbinę jeszcze raz sprawdzić??? Jak nie to co???
|
10-02-2010, 19:40 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Odp: Głośny świst turbiny
Szukaj nieszczelności za turbiną. Może rura pękła przy mocowaniu - standardowa usterka przy tym silniku.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
10-02-2010, 19:46 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: z kraju
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6 benz
Rocznik: 2000
Postów: 114
|
Odp: Głośny świst turbiny
A może mało oleju w silniku ?? Albo zła lepkość...
__________________
"Życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiadomo na co się trafi..." |
10-02-2010, 20:09 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Głośny świst turbiny
Słaby punkt w tych silnikach to mocowanie intercoolera do bloku silnika:-) Lubi pękać w tym miejscu i potem świszczy. Sprawdź sobie.
|
10-02-2010, 20:12 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: blisko
Model: focus 2 ghia
Silnik: 1.6 116km
Rocznik: 2005
Postów: 122
|
Odp: Głośny świst turbiny
moze nieszczelnosc,a moze czegos niedopatrzono zreszta sprawdz turbine jak wyglada przewody ,olej ,filtry, [stawiam na nieszczelnosc przewodow] oby pozdrawiam
|
12-02-2010, 14:45 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-09-2009
Skąd: Łódź
Model: Ford Focus
Silnik: 2.0 136km TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 26
|
Odp: Głośny świst turbiny
Tyle że ten świst jest ewidentnie z suszarki, a olej jest 5W40 więc nie powinno być problemów. Przewody posprawdzałem, są całe.
|
12-02-2010, 14:49 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-09-2009
Skąd: Łódź
Model: Ford Focus
Silnik: 2.0 136km TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 26
|
Odp: Głośny świst turbiny
Ale jeszcze się zastanawiam, czy może to być wina programu który miałem robiony. Jak turbina była słaba to program ją ciągnął, ale jak wsadziłem new to może przeładowuje???
Czy może to być tego wina??? Jak nie to czego jeszcze szukać??? Smarowanie jest dobre, wyjąłem turbine i na wywazarce wyszło że dane ma książkowe, czyli z nią jest ok. |
12-02-2010, 16:56 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-02-2009
Skąd: WLKP
Model: FOCUS 2
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 130
|
Odp: Głośny świst turbiny
przy wiekszym ciśnieniu moze sobie gdzieś uchodzi trzeba oblukać ile wyszło na hamowni ? start był z 90 czy 109 ps
|
13-02-2010, 12:07 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: blisko
Model: focus 2 ghia
Silnik: 1.6 116km
Rocznik: 2005
Postów: 122
|
Odp: Głośny świst turbiny
jak jest inny program to ok duzo laduje i odrazu wiec sam gwizd narazie moze byc z wysokiego doladaowania a pozatym --szybciej wykonczysz turbine normalne
|
14-02-2010, 20:45 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-09-2009
Skąd: Łódź
Model: Ford Focus
Silnik: 2.0 136km TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 26
|
Odp: Głośny świst turbiny
Wyjąłem turbinę i zawiozłem ją do sprawdzenia, dane wyszły książkowe. Więc wsadziłem ją jeszcze raz, i nic nie świszczy, tylko jak jest silnik rozgrzany to na 4 i 5 czasami się zatnie, dokładnie przy 2 tys. obrotów, tak jak powinna się załączyć suszara. Trzeba mu odpuścić i potem znów jedzie. A na hamowni wyszło mi za pierwszym razem 88koni, a za drugim z całkowicie rozwaloną turbina 74, z 88 zrobili mi 104 i moment 290
|