|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-02-2010, 12:09 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-10-2008
Skąd: Opole
Model: Transit
Silnik: 2,5D
Rocznik: '89
Postów: 60
|
bioester zamiast ON
Mam pytanie - czy laliście do osiołków bioester z rzepaku? około 50gr tańsze na litrze.
|
19-02-2010, 12:17 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
Odp: bioester zamiast ON
Moim zdaniem do 2,5D można lać. Znam człowieka który już kilkadziesiąt tysięcy zrobił na gorszych mieszankach i auto jeździ. Nie wiem jak to w mrozy się sprawdza przy odpalaniu...
Do TDCI nie odważę się...
__________________
Zgredzik |
19-02-2010, 12:22 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-10-2008
Skąd: Opole
Model: Transit
Silnik: 2,5D
Rocznik: '89
Postów: 60
|
Odp: bioester zamiast ON
Sprzedawca powiedział że jest do -24'C więc znacznie się różni od ON zimowego, ale myślę że na wiosnę - lato jak znalazł.
|
19-02-2010, 14:22 | #4 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 10-11-2008
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,5d
Rocznik: 1996
Postów: 84
|
Odp: bioester zamiast ON
Ja lałem bio, jak jeszcze kosztował 2zł na bliskiej.
Odczucia chyba tylko subiektywne co do dynamiki i głośności, mnie wydawało się, że jest cichszy i silnik bardziej miękko chodzi. Wydaje mi się, że raz na jakiś czas warto zalać, syf wywala z układu, ale też są opinie że niezdrowy dla uszczelek w pompie, i to chyba racja. Tyle moim skromnym zdaniem. Pozdrawiam
__________________
Michał |
19-02-2010, 18:33 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 20-01-2009
Model: transit
Silnik: 2,5D
Rocznik: 1995
Postów: 61
|
Odp: bioester zamiast ON
Raz miałem okazję zalać ten szajs do swojego osiołka i chyba więcej tego nie zrobię.
Odrazu pojawiły się kłopoty z odpaleniem,na jesieni przy plusowej temp miał problem. Ewentualnie może będę to mieszał z ropką bo sezon budowlany się zbliża więc osiołek zapewne nie będzie stygł. Parę tyś kilometrów wpadnie a zawsze to będzie parę złotych taniej na takiej mieszance. |
20-02-2010, 07:16 | #6 |
ford::advanced
Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-03-2009
Skąd: Białystok
Model: mk5, mk6, master,LT46,canter
Silnik: 2.5d;2.0;1.9 ;2,2; 2,8; 2,8
Rocznik: 1997, 2003, 2005, 2005, 1997,2003
Postów: 307
|
Odp: bioester zamiast ON
transitem 2.5 d zrobiłem około 15 000 szedł szybciej o 5-10 km ale przy mojej nodze więcej palil ;] do tego 2.4 tdci nie lałem bo słyszałem, że źle na wtryski działa ..
|
20-02-2010, 19:49 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-11-2009
Skąd: śląsk
Model: Mondeo MK3 .Galaxy 2.0i.
Silnik: 2.0TDCI,2.0i lpg
Rocznik: 2007,1997
Postów: 172
|
Odp: bioester zamiast ON
Mi pali ok 0.5-1l więcej,czasem bywa problem z gaszeniem silnika[gasze go przez dwa kolejne wyłaczania zapłonu,[lucas epic ma wątpliwosci]dynamika,rozruch taka sama .Zrobiłem na bio ok70tkm,i jest ok!
|
20-02-2010, 22:48 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Odp: bioester zamiast ON
Na pewno !!! naęd BIO jest higroskopijny - znaczy chłonie wodę (wilgoć) jak olej do smażenia i nie jest to dobre na zimę. Tyle teorii bo nigdy nie lałem .... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D |
16-03-2010, 14:10 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
|
Odp: bioester zamiast ON
Witam szanowne gronoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niedawno się zarejestrowałem na tym zacnym forum, ale nie jestem totalnym laikiem pod względem motoryzacji. Transitami jeżdżę od dziewięciu lat, wcześniej różnie bywało, trucki, VW t3, VW t4 i ford najlepiej mi "siadł'. A teraz do rzeczy. Z racji tego, że mieszkam nieopodal rafinerii Trzebinia, jak wiadomo producenta tego badziewia, (bioester) pokusiłem się o zalanie tego G...do swojego transolka i powiem tak; dynamika znacznie spadła, na A4 wycisnąłem zaledwie 120 km\h, gdzie na ON spokojnie mogłem jechać 140\h. moc również, tam gdzie wylatywałem na piątce, to na tym...czymś ledwo dało rady na czwórce, spalanie zwiększyło się o ponad dwa litry na setkę, z wydechu kupa smrodu. Reasumując, oszczędność żadna. Na szczęście nic mi się nie stało z silnikiem ani z osprzętem (chyba dlatego że zbyt mało tego...czegoś łyknął). Ponadto słyszałem od pewnego znajomka, że miał kłopoty z policją przez to G... nie wziął paragonu ze stacji paliw i musiał się gęsto tłumaczyć że nie jeździ na "rzepaku z Tesco". To są moje spostrzeżenia, a panowie "róbta co chceta" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam. |
16-03-2010, 22:26 | #10 |
ford::average
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Wrocław / Kowary
Model: Transit / Escort Express
Silnik: 2,5 D / 1,8 TD
Rocznik: 1989 / 1996
Postów: 71
|
Odp: bioester zamiast ON
Jeździłem na tym „wynalazku” około 3 miesięcy. Osiągi zbliżone, silnik faktycznie chyba trochę cichszy, rozruch normalny, spalanie wyższe o około 0,5l/100km, zapach z rury – „bezcenne”...
Przestało się opłacać w momencie, gdy na Bliskiej różnica zaczęła wynosić 11groszy... Faktycznie, przy tdci może być różnie, lałem to również do Mastera z 2006r i rano przy rozruchu był dramat – przez pierwsze 2 – 3 minuty kłęby białego dymu z rury, po dogrzaniu ok. |
|
|
|