Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-03-2010, 16:42   #1
Foczka
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-03-2010
Skąd: Przemyśl
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 6
Unhappy Turbosprężarka raz działa raz nie

Witam!

Otóż mój problem polega na tym iż turbo po odpaleniu silnika działa przez jakiś czas, ale po czasie kiedy hamuję biegami potem już turbo się nie włącza, ale po zgaszeniu i po ponownym odpaleniu silnika turbo już działa ale problem po chwili wraca ;/ Znajomy mi powiedział, że może to być wina przepływomierza no i przeczyściłem go wd40 ale niestety nie pomogło, bo problem nadal jest taki jak był. Nie chcę bezsensu wymieniać przepływomierza na nowy, ponieważ to są koszty a bezsensu go wymieniać jeżeli to nie jego wina...Czy jest ktoś na forum kto mógłby mi pomóc?

Serdecznie Pozdrawiam!

Foczka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2010, 17:19   #2
Hetfield
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Turbosprężarka raz działa raz nie

1.A jakie są objawy wyłączenia się turbosprężarki? Dźwięk? Hałas? Syk? Pierd?
2.Czyściłeś przepływomierz, czy egr?
3.Jak długo użytkujesz Foke i ile masz najechane?
4.Sprawdziłeś szczelność przewodów gumowych?
5.Auto przyspiesza, czy nie jedzie?
pozdro.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2010, 20:20   #3
Foczka
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-03-2010
Skąd: Przemyśl
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 6
Domyślnie Odp: Turbosprężarka raz działa raz nie

Objawy? Po prostu się nie włącza, nie ma żadnego hałasu, nic nie pierdzi, nic nie syczy, auto jest zamulone, max prędkość to 120km/h. Przepływomierz czy egr? tzn. co? tam wychodzi ta rura z filtru powietrza i w niej jest taki biały czujnik to jego wyczyściłem. Foczkę posiadam od dwóch miesięcy i jest 141 tysi najechane. Przewody gumowe czyściłem i szczelnie je pozakręcałem opaskami. Auto przyśpiesza, ale słabo, bo kiedy turbo się włącza to przecież czuć, a ja tego nie odczuwam tylko po odpaleniu silnika i przejechani kilku set metrow jeżeli nie chamuję biegami to wtedy aż chce jechać.

Dzięki za zainteresowanie się moim tematem.

Pozdrawiam.
Foczka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-03-2010, 20:30   #4
pit76
ford::specialist
 
Avatar pit76
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
Domyślnie Odp: Turbosprężarka raz działa raz nie

Cytat:
Napisał Foczka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czy egr
zawór recyrkulacji spalin jeśli padł to cały czas jest otwarty i kieruje spaliny do ponownego spalenia zamiast powietrza,objawy spadek mocy i kopcenie,lekarstwo przeczyścić,wymienić lub zaślepić,ostatniaopcja rozwiązuje problem na zawsze
znajduje się po lewej stronie silnika blisko podszybia,łączy kolektor wydechowy z dolotem
pit76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2010, 06:53   #5
Hetfield
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Turbosprężarka raz działa raz nie

To znaczy turbina działa, musi być inna przyczyna.Gdyby padła to 100 km/h byś nie przekroczył.Może jakiś czujnik , inna pierdoła lub pompa nie daje paliwa.pozdro.

Ostatnio edytowane przez Hetfield ; 05-03-2010 o 06:59
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2010, 08:04   #6
Foczka
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-03-2010
Skąd: Przemyśl
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 6
Domyślnie Odp: Turbosprężarka raz działa raz nie

kgb529 - no to faktycznie mi pomogłeś, to to ja sam potrafiłem zdiagnozować. Chyba po prostu nabijasz sobie posty ;/ No nic, spróbuję jakos rozwiązać ten problem.

Co do tego zaworu recyrkulacji spalin to gdzie on się dokładnie znajduje? Jak sprawdzić czy jest sprawny?

Pozdrawiam
Foczka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2010, 08:07   #7
Hetfield
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Turbosprężarka raz działa raz nie

JAk potrafisz diagnozować to nie zawracaj głowy.Nabijanie postów-bez komentarza.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2010, 08:23   #8
Foczka
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 04-03-2010
Skąd: Przemyśl
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 6
Domyślnie Odp: Turbosprężarka raz działa raz nie

EGR czyściłem wd40 i czyściłem jeszcze ten biały czujniki który znajduje się przy wyjsciu filtra powietrza...Wydaje mi się, że przez chwile było troszkę lepiej, ale nie jestem pewien i nie wiem czy jest sens go wymieniac ;/

Ostatnio edytowane przez Foczka ; 05-03-2010 o 08:27
Foczka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2010, 11:33   #9
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie Odp: Turbosprężarka raz działa raz nie

turbo to mechaniczna zabawka nie ma wlaczania wylaczania. spaliny leca turbo pompuje.
Twoje problemy dotycza czegos innego a nie wlaczania wylaczania turbo.

kgb529 widzisz jak to jest?? jak takiego typa sie trafi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-03-2010, 12:00   #10
baster1234
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-12-2009
Model: Ford Focus
Silnik: TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 30
Thumbs up Odp: Turbosprężarka raz działa raz nie

Cytat:
Napisał Foczka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam!

Otóż mój problem polega na tym iż turbo po odpaleniu silnika działa przez jakiś czas, ale po czasie kiedy hamuję biegami potem już turbo się nie włącza, ale po zgaszeniu i po ponownym odpaleniu silnika turbo już działa ale problem po chwili wraca ;/ Znajomy mi powiedział, że może to być wina przepływomierza no i przeczyściłem go wd40 ale niestety nie pomogło, bo problem nadal jest taki jak był. Nie chcę bezsensu wymieniać przepływomierza na nowy, ponieważ to są koszty a bezsensu go wymieniać jeżeli to nie jego wina...Czy jest ktoś na forum kto mógłby mi pomóc?

Serdecznie Pozdrawiam!

Zrób tak:

Wyjmij wężyk z MAP sensora, Wężyk z MAP sensora idzie do kolektora dolotowego ( niedaleko EGR jest taki króciec), gdy wyjmiesz wężyk z MAP sensora dmuchnij w niego ( sprawdzisz czy jest drożny), jeśli powietrze nie pójdzie to przeczyść wężyk i ten króciec w kolektorze dolotowym. Miałem podobne objawy, jak zrobiłem tak jak napisałem foka jak nowa.
baster1234 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.