Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-12-2008, 12:27   #11
damian6984
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-12-2007
Skąd: Rzeszów
Model: Focus
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1998
Postów: 148
Domyślnie Re: Za wysoki prąd ładowania?

U mnie po odpaleniu auta gasły wszystkie kontrolki, a po ok 3 sek zapalała się kontrolka ładowania i zaraz gasła i tak może ze 2 razy się stało. Podjechałem do Forda i wyszło że mam 15,5. Powiedzieli że to jest regulator napięcia, ale jak go wymienię to i tak będzie to samo bo to wada komputera. Kazali włączyć światła i jeździć. Dodam jeszcze, że nie pali mi żarówek. Teraz jeżdżę już tydzień i nic się nie dzieje. Napiszcie co o tym sądzicie, bo ja na prądach to się nie znam.

damian6984 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-12-2008, 13:07   #12
piotrek 74
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 28-10-2008
Model: Berlingo
Silnik: 1,6HDI
Rocznik: 2008
Postów: 526
Domyślnie Re: Za wysoki prąd ładowania?

jak miałem takie ładowanie to akumulator gotował się i padł lepiej sprawdź jeszcze raz to ładowanie u jakiegoś elektryka lub sam miernikiem, w moim przypadku wina była kabelków+kostka które dochodzą do alternatora jeden trzymał się na kilku włoskach , :fcp29
piotrek 74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-12-2008, 15:44   #13
damian6984
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-12-2007
Skąd: Rzeszów
Model: Focus
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1998
Postów: 148
Domyślnie Re: Za wysoki prąd ładowania?

A jaka jest przyczyna gotowania się akumulatora bo ja jeżdżę dziennie ok 70 km i chyba sie nic nie dzieje.
damian6984 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-12-2008, 18:42   #14
piotrek 74
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 28-10-2008
Model: Berlingo
Silnik: 1,6HDI
Rocznik: 2008
Postów: 526
Domyślnie Re: Za wysoki prąd ładowania?

te 70km przecież nie robisz jednorazowo tylko z przerwami ,dlatego bateryjka jeszcze jest cała:fcp1 ,jak przejedziesz dłuższą trasę to otwórz maskę i zobacz czy nie wygotował ci się elektrolit i bateria nie spuchła :fcp4 .
piotrek 74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-12-2008, 19:11   #15
krzychg7
ford::beginner
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 21-05-2008
Skąd: Strzelin
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI 140 KM
Rocznik: 2007
Postów: 11
Domyślnie Re: Za wysoki prąd ładowania?

Po zakupie nowego akumulatora i przejechaniu ok. 500 km pojechałe do sklepu, gdzie zmierzyli mi napiecie ładowania i wyszło 14,8. Kazali jechać do elektryka, bo jest za wysokie. Pojechałem do elektryka i ten stwierdził, że jest to bardzo dobre ładowanie (elektryk zupełnie niezależny) i nic nie należy ruszać. I rzeczywiście przejechałem już ok. 5000 km i nic się nie dzieje. Zwyczajnie robię trasy 50 km do pracy ale czasami jeżdzę po 200 km i akumulator się nie gotuje. Także jeśli masz 14,6 to zostaw to w spokoju-poobserwuj akumulator po dłuższych trasach ale u mnie jest OK>
krzychg7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-06-2010, 20:10   #16
marcin-25
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2009
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 1999
Postów: 59
Domyślnie Zbyt wysokie ładowanie alternatora, czy niesprawny akumulator?

Witam
Jak to jest z tym ładowaniem w focusach. Na zaciskach mam 14,85v. Z tego co czytałem to jedni piszą, że w tych autach to norma, a inni że jest za wysokie.
1. Czy możliwe jest, że tak wysokie ładowanie to wynik kończącego się akumulatora (jest prawdopodobnie od nowości)?
2. Czy wymienić regulator napięcia, a później akumulator, czy odwrotnie?
3. Wraz z włączaniem świateł, radia i dmuchawy napięcie spada tylko do 14,65v (to chyba powinno spadać więcej)?
4. Czy w tym modelu szczotki alternatora są montowane w regulatorze napięcia? Pytam bo kilka razy zapaliła mi się kontrolka ładowania, więc podejrzewam szczotki.

Próbowałem to jakość zlepić w jeden temat, dzięki za odp.
marcin-25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2010, 08:53   #17
jasiuprezes1
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-04-2010
Skąd: madryt
Model: ford focus
Silnik: tddi
Rocznik: 2002
Postów: 111
Domyślnie Odp: Zbyt wysokie ładowanie alternatora, czy niesprawny akumulator?

cześć,napięcie ładowania masz kolego bardzo dobre i nie jest za wysokie,jest ustalane przez czujnik temperatury,przy temperaturze ok.10 stopni napięcie ładowania tak jak piszesz, jeśli wzrośnie temperatura napięcie ładowania troszke spadnie.szczotki są na wirniku alternatora.akumulator jeśli ma 4 do 5 lat i przestaje kręcić w zimie to wtedy go zmienisz.migająca kontrolka ładowania może być objawem zużytych szczotek ale jak nie świeci i masz ładowanie nie wnikaj narazie w drobiazgi.ja jestem tego zdania że jak wszystko pracuje to nie ruszaj aż się nie zepsuje,trzeba dbać tylko o przeglądy okresowe jak instrukcja podaje.
jasiuprezes1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2010, 16:49   #18
marcin-25
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2009
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 1999
Postów: 59
Domyślnie Odp: Zbyt wysokie ładowanie alternatora, czy niesprawny akumulator?

Akumulator prawdopodobnie od nowosci motorcraft 10 lat. W zime czasem mialem problem. Do tego wskazniki ida do gory na maxa przy kazdym odpaleniu, potem opadaja. Pytam o ladowanie bo jestem ciekawy czy w razie awarii nowego akumulatora, nie bedzie uwzgledniona gwarancja, ze wzgledu na (jak moga stwierdzic zbyt wysokie ladowanie a nie np. 14,4) czy moze byc taka sytuacja?
marcin-25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2010, 18:17   #19
mamrot
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2000
Postów: 48
Domyślnie Odp: Zbyt wysokie ładowanie alternatora, czy niesprawny akumulator?

A ja już bym się rozglądał za nowym akumulatorem, bo raz mi się zdarzyło, że w ogóle przestał kręcić rozrusznikiem (późną wiosną) i nie ruszył z miejsca dopóki nie dostał nowego akumulatora. A jeszcze dwa dni wcześniej odpalał w miarę normalnie. Po wymianie akumulatora odpalił od razu i jeździ tak dwa lata bez problemów, a napięcie ładowania to ok. 14,5V mierzone przy ok. 15stopniach.
Oczywiście można nie ruszać aż się zepsuje, ale głupio tak wstać rano, wsiąść do auta i klops.
Po za tym:
- wskaźniki idące na maksa i problemy w zimie oznaczają tylko jedno
- obstawiam, że po wymianie akumulatora napięcie ładowania trochę spadnie

Co do gwarancji, to pasowałoby przeczytać warunki gwarancji, ale nie sądzę, by napięcie ładowania po wymianie wykraczało poza dozwolone w instrukcji.
mamrot jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-06-2010, 19:56   #20
marcin-25
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2009
Model: Focus MK1
Silnik: 1.6
Rocznik: 1999
Postów: 59
Domyślnie Odp: Zbyt wysokie ładowanie alternatora, czy niesprawny akumulator?

Dzieki za odp. Rozejrze sie za nowym aku.
marcin-25 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:51.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.