|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-08-2010, 12:21 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-10-2009
Model: Mondel
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 24
|
Skrzypienie z prawej strony Wahacz , Stabilizator, Amortyzator?
Witam,
Mam taki problem skrzypi mi cos z prawej przedniej strony gdy popada deszcz to tego nie slychac, Ale teraz jak jest sucho to jak pobujam autem to taki odgłos jakby guma o metal tarła, cały czas juz mi to stuka z pół roku tylko ze terraz to coraz mocniej i coraz bardziej mnie to denerwuje. i nie wiem w sumie co mi skrzypi. Byłem na stacji diagnostycznej na szarpakach to mi powiedzieli ze to łacznik i gumy stabilizatora, łacznik rzeczywiscie był zepsuty natomiast gumy moim zdaniem były OK no ale juz wymieniłem. Mam MK3 2001 KOMBI TDDI 90kucy Wymieniłem juz Łacznik stabilizatora + gumy stabilizatora (do gum stablizatora trzeba było opuszczac sanki -rame ) -łaczny kosz 90 PLN Łożysko górne amortyzatora (taka gumowa część) - 120 PLN Wszystko ze tak powiem g... dało jak skrzypi tak skrzypi.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. No i pozostał w takim razie wahacz cały komplenty (lub same tuleje duża i mała) lub sworzeń wahacza?? Cały wahacz to w serwisie forda 1000 PLN (oczywiscie odpuszczam temat) sa jakies wahacze chinskie i tureckie od 300 pln tez temat odpuszczam Na allegro sa orginalne wahacze "uzywki" zapewnie z anglików więc może nie wytłuczone tam są równe drogi po 80 pln z przesyłką - ale te tez chyba odpuszcze. W sklepie internetowym forda posiadaja na ogół Tuleje firmy FEBI, DEPHI, MOOG albo jeszcze jakies inne cuda - wszystkie te firmy odradzil mi moj mechanik. bo powiedział, że przyjade do niego za 3miesiące albo i mniej i bede to samo robil, orginałów tulei FORD nie przewidział do tego modelu tylko zamienniki albo cały wahacz Jedynie co mi polecił mój mechanik to TRW albo Lamforder- o ile TRW jeszcze sa do kupienia to Lamfordera nie moge odnalezc w zadnym sklepie Tylko teraz pytanie czy zacząć od tych tulei wahacza (przednia taka mała) i tylnia troche wieksza , KOSZT TRW za obie 170 PLN po znizkach, i liczyć ze to rozwiąze problem, czy dorzucac jeszcze ten sworzen wahacza kolejne 120 PLN , Pytam się bo juz troche wydałem tej kasy i szczerze się zastanawiam czy to może skrzypiec ten sworzeń? na razie metodą prób i błedów tak robie i próboje znależć przyczynę.. i juz mnie strzelanie na oslep co moze byc nie tak- troche denerwuje a nawet irytuje, No i jeszcze jedno pytanie?? podejrzewam ze tez trzeba bedzie rame sanki opuszczac do wymiany wahacza? w warunkah domowego warsztatu to innej mozliwosci odkrecenia srub niz przeciecie ich to nie widze, bo przynahmniej jedna z nich ma nakretke u góry i normalnie jej sie nie da wykręcic. Czyli pewnie nowe sruby trzeba kupic , gdzie orginaly dostane? czy moze jakies podobne tylko zeby byly i miały odpowiednia twardosc 8.8 czy jakos tak? na forum opisu wymiany wahacza albo tulei nie znalazlem, widocznie temat nie jest popularny i malo kto sie bawi w taki rzeczy Ostatnio edytowane przez igipop ; 26-08-2010 o 12:43 Powód: zapomniałem dodać |
26-08-2010, 13:46 | #2 |
ford::professional
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
|
Odp: Skrzypienie z prawej strony Wahacz , Stabilizator, Amortyzator?
Siemka
Ja ok. 3 m-ce temu wymieniłem przedni prawy wahacz. Zamiast oryginału (strasznie drogi) mój mechanik zaproponował mi TRW (ponad 3 x tanszy od oryginału). Powiedział, że to zdecydowanie górna półka, porównywalny z oryginałem. Jak na razie przejechałem ok. 5 tys km i pięknie się to sprawuje. żadnych stuków i pisków (wcześniej były, szczególnie na nierównościach poprzecznych). Wiem że 5 tyś km to zaden przebieg, ale podejrzewam że niektóre "wynalazki" z dalekiego (i bliskiegoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) wschodu mogłyby nawet tylu km nie wytrzymać. Dodam że za cały wahacz TRW dałem 300pln, więc uważam że nie powinieneś się bawić w wymianę tulei i sworznia wahacza tylko od razu "zainwestować" w cały wahacz.
__________________
FORD MONDEO Mk4 |
26-08-2010, 14:00 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Skrzypienie z prawej strony Wahacz , Stabilizator, Amortyzator?
jak bym ten sworzeń wahacza sobie oglądnął.
Tam jest ta taka gumowa osłonka a pod nią jest smar, jeżeli osłonka pęknie albo zsunie się ( jak to guma) to smar wypłucze woda i wtedy trzeszczy jak stara kanapa. Więc zobacz tą osłonkę jaki jest jej stan, ew weź do strzykawki trochę tawotu, na strzykawkę jakaś słomka czy kawałek termokurczliwej koszulki żeby łatwiej się tam dostać i wstrzyknij rozprowadzając ten smar tam w środku w miarę możliwości. W skrzypiące tuleje jakoś nie wierzę, ew nawal w nie wd 40 to powinno pomóc chwilowo, ale dowiesz się która to konkretnie tuleja i wtedy wymienisz.
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-) |
26-08-2010, 19:46 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-07-2010
Skąd: PABIANICE
Model: FORD MONDEO KOMBI MK3
Silnik: 2.O TDDI ghia 115 kucy
Rocznik: 2001
Postów: 29
|
Odp: Skrzypienie z prawej strony Wahacz , Stabilizator, Amortyzator?
Można kolego wymienic sam sworzeń bez problemu koszt 40 zł dobrej niemieckiej firmy RUVILLE przerabiałem to 30 min roboty dla mechanika nr do sklepu w którym kupisz wszystko a jak nie to ci doradzą bo nie wiem z skąd jesteś 784578190 .KOLEGA PONIŻEJ MA RACJE
Ostatnio edytowane przez BAZAR ; 26-08-2010 o 19:53 |
26-08-2010, 20:44 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Skrzypienie z prawej strony Wahacz , Stabilizator, Amortyzator?
sam wymieniałem taki sworzeń i to dość szybka piłka.
Jedyne co potrzebujesz to ściągacz do sworznia ( taki "widelec"), poszukaj na necie jak wygląda to zrobisz to sobie bez problemu. No i prawdopodobnie będziesz miał ten sworzeń na nitach nabity, więc musisz je rozwiercić a nowy przykręcasz już na śrubach. Ale najpierw sprawdź co i jak. Mnie jak ten smar z tego sworznia uciekał, to jak go ręcznie nasmarowałem to był na kilka miesięcy spokój, bo ten smar wypłukuje głównie woda.
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-) |
27-08-2010, 10:12 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-10-2009
Model: Mondel
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 24
|
Odp: Skrzypienie z prawej strony Wahacz , Stabilizator, Amortyzator?
WOWGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie spodziewalem sie tak szybkiej pomocyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., bardzo dobry pomysl z tym sworzniem, jutro weekendzik to sobie usiade na spokojnie i wlasnie zobacze... tylko jak pech chce to w moim miasteczku dzisiaj leje deszcz po maxie i teraz jak zajade do garazu to nie bedzie skrzypialoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale tak czy owak przesmaruje bo w niedziele ma juz sie przejasnic . Wiec najpierw przesmaruje sam sworzen a potem jakos bede probowal jakos smarowac te tuleje WD40 jak sie okaze ze sworzen ok, ale te testy to pewnie musze z tydzien pojedzic najpierw na samym sworzniu wybadac i dopiero w przyszla sobote popsikam w tulejki zeby nie na raz wszystko bo nie namierze co i jak. Qrde 40 dyszki za dobry sworzen to dla mnie cena akceptowalnaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ja wam powiem ze zakupuje sie albo na ford.sklep.pl , albo w Inter Cars bo mam pod domem i na znajomego mechanika znizkach kupuje. Na razie dziekuje za wszelkie porady odezwe sie w przyszlym tygodniu zobaczymy czy cos udalo mi sie zlokalizowac |
27-08-2010, 16:24 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-07-2010
Skąd: PABIANICE
Model: FORD MONDEO KOMBI MK3
Silnik: 2.O TDDI ghia 115 kucy
Rocznik: 2001
Postów: 29
|
Odp: Skrzypienie z prawej strony Wahacz , Stabilizator, Amortyzator?
omijaj inter cars pozdrawiam
|
27-08-2010, 22:54 | #8 | |
ford::professional
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
|
Odp: Skrzypienie z prawej strony Wahacz , Stabilizator, Amortyzator?
Cytat:
__________________
FORD MONDEO Mk4 |
|
20-09-2010, 13:07 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-10-2009
Model: Mondel
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 24
|
Odp: Skrzypienie z prawej strony Wahacz , Stabilizator, Amortyzator?
Cześc. no w końcu temat wyjaśniłem, troche to zajeło bo najpierw ten musiałem wykluczyć czy to oby nie przypadkiem ten "sworzeń wahacza", po tym jak juz potwierdziłem ze to nie on to zaczałem walke z wahaczem.
Wymiana jego troche zajeła robiłem ze szwagrem razem ze 3h (zaznaczam ze nie jestemy jakimis super mechaniorami i fachowcami zeby z nas sie nie śmiac, zaczeliśmy od zdjęcia obu kół przednich i cały przód sobie podnieśliśmy, dokupowałem nowe 2 śruby bo tych fabrycznych nie da się normalnie wykręcic, być moze w warszatach maja jakies dobre klucze itd. i jakos od góry je potrafią wykręcic ja tam je przeciąłem. No i saneczki troche trzeba opuscic jakies 5-7 cm, wyjałem wahaczyk. Kupiłem sobie 2 tuleje dużą i małą obie TRW ta duża kosztuje 105 pln, a ta mała 50 PLN, (nie kupowałem w Inter cars)znalazłem na allegro sklepik co mi sprzedali taniej niz na ford.pl i taniej niz w intercarsGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.,Nie chce robic jakis reklam ale jak na warszawie to dobre ceny mial ten sklepik autoakcesoria24 nazywa sie login.Nie mieli tego wystawionego na allegro napisałem do nich maila. Niestety tej duzej tulei nie miałem jak wyjąc nawalałem w nia młotem po maxie ale w zasadzie po 20minutach stwierdziłem, że podjade do znajomego co ma palnik i mi ją ładnie wypalil, włozenie tej dużej tuleji można zrobić dwoma sposobami mocno młotkiem konkrentym dużym uderzyc 2razy konkretnie albo na prase.. Ja skorzystałem z prasy tez w zaprzyjaznionym warsztacie tego samego kolegi (pomoc warsztatu kosztowała mnie zwykłą flaszke 0.5 Luksusowej), poczym przyjrzalem się tej mniejszej tulei i ona wyglądała na nie zniszczoną, wobec tego nawet jej nie wymieniłem. Zamontowałem wszystko do autka i w końcu nic mi nie skrzypi nic mi nie szelesci , przejechałem na razie 200km i mam ulubioną cisze tylko silnik sobie pracuje swoja "super kultura pracy" mam TDDI wiec mówie wam zawsze jak go odpalam to żona mówi jedziemy w pole naszym traktorem na wykopkiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale ja to juz przywykłem i lubie tego mojego traktorkaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przy okazji wymieniłem sobie osłonę przegubu teflonową za 50 pln moze bez jakis rewelacji plastikowa ale wygląda na dobrą jakość, choc znając zycie to długo nie pochodziGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. no ale to to szczegół jest. Wymieniłem tez od razu z lewej strony łącznik stabilizatora jeszcze nie pukał ale wyglądał juz na zmęczonego zyćiem i ta górna guma jakoś tak była bardzo już sparciała. jak już robić to robic a łacznik 42 złote kosztował TRW wiec cena OK. Jeszcze raz wszystkim wam dziękuje za porady. Pozdrawia sedecznie Mozna zamknąc temat |