|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-09-2010, 19:55 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-06-2010
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 63
|
Czujnik zaworu EGR - wymiana.
Witam, MK3, 2002 r, 2.0 TDCi 130 KM.
Dziś na kompie wyszło że jest uszkodzony czujnik zaworu EGR. Mam kilka pytań, ponieważ nigdy wcześniej tego tematu nie poruszałem i chyba nie był poruszany. jak zbudowany jest czujnik? ma dwa gniazda czy jedno?? czy wchodzą do niego dwie wtyczki czy jedna, u mnie jest jedna która jest uszkodzona i i obok tej wtyczki są dwa kabelki które ewidentnie ucięte... Za co odpowiada ten czujnik i czy jest sens go wymieniać? Pozdrawiam |
21-09-2010, 20:58 | #2 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
|
Odp: Czujnik zaworu EGR - wymiana.
Masz i poczytaj na google, mozilla, firefox, co to jest EGR:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
668855686 Ostatnio edytowane przez Mariusz ; 21-09-2010 o 21:07 |
21-09-2010, 21:19 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-06-2010
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 63
|
Odp: Czujnik zaworu EGR - wymiana.
Nie pytam o zawór a o czujnik....
|
21-09-2010, 21:29 | #4 |
ford::average
Imię: Damian
Zarejestrowany: 17-01-2010
Skąd: Zwoleń
Model: Mondeo MK III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 87
|
Odp: Czujnik zaworu EGR - wymiana.
Masz tutaj za co odpowiada
System recyrkulacji spalin (EGR – od ang. Exhaust Gas Recirculation) – jeden z kilku stosowanych systemów zmniejszenia zanieczyszczeń w spalinach stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikami spalinowymi tłokowymi. Zasada działania układu polega na wprowadzaniu do układu zasilania silnika pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje: * przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie) * obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej * utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC) Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie[1]. Do optymalnej pracy systemu niezbędne jest odpowiednie dawkowanie ilości spalin dostarczanych do komory spalania, które jest zależne od aktualnego obciążenia silnika (możliwości zubożenia mieszanki). W silnikach o zapłonie iskrowym z powrotem wprowadza się do 25% objętości spalin o temperaturze blisko 650 °C. Natomiast w silnikach o zapłonie samoczynnym do 50%, w wyniku czego temperatura jest ograniczana do 400–450 °C[potrzebne źródło] . W związku z tym wymagane bywa stosowanie dodatkowej chłodnicy spalin. W celu osiągnięcia zadanych parametrów system współpracuje z układem wtryskowym oraz zapłonowym, a także wykorzystuje odczyty z sond tlenu oraz czujników temperatury. Występują dwa rodzaje rozwiązań konstrukcji systemów EGR: * rozwiązania wykorzystujące recyrkulację wewnętrzną – w trakcie suwu ssania opóźnione zostaje zamknięcie zaworów wylotowych, przy pozostawieniu otwartych zaworów dolotowych. Takie rozwiązanie powoduje pozostanie części spalin w komorze spalania, jednakże wymaga zastosowania zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych układu rozrządu oraz jest mniej skuteczne od układów zewnętrznych. Dlatego rozwiązania takie występują w silnikach, dla których ważne jest utrzymanie parametrów zewnętrznych pracy (silniki szybkoobrotowe i wysilone) rozwiązanie z wewnętrzną recyrkulacją spalin jest też stosowane w dwusuwowych, wolnoobrotowych silnikach wielkiej mocy (silniki okrętowe czy stacjonarne generatory prądu). Zabieg podnoszący energię spalin, obniżający emisję NOx oraz niedopalonych węglowodorów. Zastosowany tam zabieg konstrukcyjny polega na zmniejszeniu przekroju okien dolotowych a tym samym zmniejszeniu ilości powietrza przepłukującego. * zewnętrzne układy recyrkulacji – spaliny pobierane są z kolektora wylotowego, a następnie kierowane do układu ssącego. Za odpowiednie dawkowanie odpowiedzialny jest zawór recyrkulacji. Nowoczesne zawory wyposażone są w czujnik temperatury oraz układy określające ich stopień otwarcia. Awarie układów recyrkulacji spalin Do najczęstszych awarii układu należy zablokowanie zaworu, co może być spowodowane nagromadzeniem się nagarów lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. Awarie te mogą skutkować uszkodzeniem sondy lambda, zakłóceniami w pracy jednostki napędowej lub dymieniem z układu wydechowego. W systemach OBD układ recyrkulacji spalin należy do klasy B zagrożeń emisyjnych (średnie ryzyko emisyjne). Mogą wystąpić usterki, np. większe obroty na sprzęgle lub tzw. szarpanie podczas jazdy. |
22-09-2010, 08:40 | #5 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Nysa
Model: BMW x1
Silnik: 2.0d TwinTurbo :-D
Rocznik: 2018
Postów: 565
|
Odp: Czujnik zaworu EGR - wymiana.
Cytat:
Czujnik jest zintegrowany wewnątrz i jest nienaprawialny. Wymianie podlega cały zawór.
__________________
FORD Club Polska |
|
22-09-2010, 15:05 | #6 | |
ford::average
Zarejestrowany: 14-06-2010
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 63
|
Odp: Czujnik zaworu EGR - wymiana.
Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
|
22-09-2010, 15:30 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 23-04-2009
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo III ,MondeoIV
Silnik: 2.0TDCI , 2.0TDCI
Rocznik: 2006 , 2011
Postów: 70
|
Odp: Czujnik zaworu EGR - wymiana.
To jest czujnik podciśnienowy do sterowania zaworem egr i turbiny bo bywają dwa albo jeden ,u mnie jeden bo turbina elektrycznie sterowana
|
22-09-2010, 15:42 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-06-2010
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 63
|
Odp: Czujnik zaworu EGR - wymiana.
To ja nie wiem czymam dwa czujniki czy jeden, ponieważ zlokalizowałem jeden, gdzie moge znaleźć drugi... ??
|
22-09-2010, 15:55 | #9 | |
ford::average
Zarejestrowany: 23-04-2009
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo III ,MondeoIV
Silnik: 2.0TDCI , 2.0TDCI
Rocznik: 2006 , 2011
Postów: 70
|
Odp: Czujnik zaworu EGR - wymiana.
Cytat:
Ostatnio edytowane przez an401 ; 22-09-2010 o 16:59 |
|
22-09-2010, 20:09 | #10 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-05-2007
Skąd: Nysa
Model: BMW x1
Silnik: 2.0d TwinTurbo :-D
Rocznik: 2018
Postów: 565
|
Odp: Czujnik zaworu EGR - wymiana.
Cytat:
W takim silniku jak ty masz (zasadniczo do 06.2003), są 2 sterowniki podciśnienia. Nie ma to nic wspólnego z czujnikiem.
__________________
FORD Club Polska |
|