|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-11-2010, 22:01 | #61 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Cytat:
Każde turbo ma trochę luzu !!! Otwór w talerzu za wirnikiem kompresora nie jest odpowiedzialny za centrowanie ośki , tę role pełni tylko i wyłącznie tulejka wewnątrz rdzenia !!! Ale jeżeli są ślady że wirnik obciera to ja bym to reklamował ( jeśli są ślady) !!! To jednak nie wyjaśnia dlaczego turbo nie wstaje(wkręca się) tak jak powinno !!! Bo gdyby tarcie było tak znaczne że uniemożliwia wirnikowi swobodne wkręcanie na obroty, to podczas pracy na wolnych obrotach wirnik by się wcale nie kręcił ( stal by zaklinowany w miejscu ). Twoje turbo zachowuje się tak jakby żaluzja była całkowicie otwarta lub tylko częściowo zamknięta, i raczej tu szukaj przyczyny niedomagania !!! Czy wyciągając rdzeni z kolektora zauważyłeś kołeczek ustalający pozycje rdzenia względem kolektora ?!? Nieprawidłowa pozycja rdzenia może być przyczynom takiego zachowania !!! |
|
07-11-2010, 22:33 | #62 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Głuszyca
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 75
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Kołeczek był na swoim miejscu. Jeśli chodzi o centrowanie to wrzucę jutro zdjęcie, jak tylko baterie się podładują. Chodzi o położenie ośki z łopatkami od strony kompresora (właśnie położenie tulejki wewnątrz rdzenia) - nie jest na środku otworu na obudowie widać ślad przycierania (odpowiednim przechyleniem ośki od strony wydechu mogę zasymulować obcieranie). Od strony turbiny (czyli wydech) nie mogę stwierdzić czy jest dobrze czy źle.
Obcieranie to jedna sprawa. Ale może przyczyną dlaczego zbiera się dopiero przy wyższych obrotach są przedmuchu spowodowane szczeliną między obudową a łopatkami. Co ciekawe zauważyłem, że auto może zbierać się np. od 2000rpm ale trzeba wykonać sekwencję kilkukrotnego wciskania i puszczania gazu. Najlepiej to zrobić jadać pod górkę. Wtedy załapuje i ciągnie. Ostatnio edytowane przez Andi ; 07-11-2010 o 22:55 |
08-11-2010, 00:36 | #63 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Głuszyca
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 75
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Po lewej stronie szczelina jest mniejsza i powierzchnia jest zarysowana, po prawej stronie szczelina jest większa.
|
08-11-2010, 12:59 | #64 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Cytat:
Rżnie po obudowie aż miło !!! Ten co to regenerował to chyba był ślepy, faktycznie oś wirnika nie pokrywa się z obudową !!! Masz więcej fotek ?!? Jak wygląda wirnik turbiny i mechanizm żaluzji ????? Może mi gdzieś uciekło, ale właściwie to co było turbinie że oddałeś do regeneracji ??? |
|
08-11-2010, 18:19 | #65 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Głuszyca
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 75
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Byłem dzisiaj z tą turbiną, zdemontowałem też geometrię. Łopatki geometrii były pouszkadzane. Wsadziłem inne, praca łopatek płynna. Co do nieosiowego położenia wirnika gościu, który regenerował turbinę powiedział, że była wymieniana ośka z karasem i śmigłami - komplet. Gościu twierdzi, że oni nie zmieniali pozycji otworu, bo do tego jest podobno specjalne narzędzie. Śmigło nie obciera o obudowę, ale jest blisko. Dzisiaj założyłem geometrię i poskładałem to wszystko. Jutro wrzucę kolejne filmiki.
Powód regeneracji - uszkodzenie wałka - skrzywienie i ukręcenie, uszkodzenie obu śmigieł, uszkodzenie uszczelnienia. Co do zdjęć, to mam więcej, ale tylko na tym jednym wyraźnie było widać. |
08-11-2010, 20:27 | #66 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Cytat:
No mam nadzieje że wymiana żaluzji pomoże Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy aby końce łopatek przy pełnym otwarciu nie ocierały o wirnik ? Jakie było uszkodzenie ? Ostatnio edytowane przez INVERTER ; 08-11-2010 o 23:51 |
|
09-11-2010, 08:09 | #67 | |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Głuszyca
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 75
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Cytat:
|
|
09-11-2010, 11:44 | #68 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Głuszyca
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 75
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Teraz to jest lipa z przyspieszaniem. Nagrałem kilka filmików z 5 różnymi ustawieniami ogranicznika - wrzucę jutro. Powoli zaczynam ręce załamywać i na poważnie zastanawiam się nad zakupem innej turbiny dla porównania...
Ostatnio edytowane przez Andi ; 09-11-2010 o 19:25 |
10-11-2010, 10:45 | #69 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Głuszyca
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 75
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Wrzucam linki do filmików. Turbina zmontowana z innymi żaluzjami. Zmieniałem pozycję ogranicznika.
Pozycja oryginalna: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Wkręcenie o 1 obrót: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Wkręcenie o 2 obroty: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Wykręcenie o 1 obrót: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Wykręcenie o 2 obroty: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Obecnie ciśnienie nie przekracza 210kPa. Praca turbiny jest bardziej cicha. Przyspieszanie jest płynniejsze i nie ma już aż takiego kopa przy 3000rpm. Po tylu próbach trudno mi już jest ocenić czy jest lepiej czy gorzej. |
10-11-2010, 16:46 | #70 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Głuszyca
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 75
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
INVERTER mógłbyś wrzucić filmik ze swojego silnika?
Kiedy rura od zaworu EGR powinna zacząć robić się ciepła - już na zimnym silniku czy dopiero na zagrzanym? |
|
|
|