|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-11-2010, 18:53 | #81 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Głuszyca
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 75
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Uuu to nie dobrze...
Brzmi to dość poważnie, mam nadzieję, że jakoś się z tym uporasz. Swoją drogą zastanawiam się czy przyczyną zmian obrotów jest zmiana ciśnienia, czy też obroty zmieniają ciśnienie. Mój zaworek od EGR moczy się w coliGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co ciekawe komputer w samochodzie wykrywa po 2 odpaleniu, że zaworka nie ma. A jak jest (przewodzi prąd przez cewkę) to już nie ważne czy przełącza, bo komputer sprawdza tylko obecność. Gościu od regeneracji powiedział, że oni ustawiają geometrię - sam siłownik na -0,25 chyba to jest w kPa. Na filmie, do którego przesłałeś mi link jest mowa o 17. Tak sobie też myślę, że może na nieco mniejsze ciśnienie podczas wolnych obrotów miał nie działający EGR. Ponieważ narazie nie uda mi się go uruchomić, więc spróbuję sprawdzić, jaki wpływ na ciśnienie doładowania na wolnych obrotach będzie miało wysterowanie EGR na maxa. Ostatnio edytowane przez Andi ; 16-11-2010 o 21:35 |
17-11-2010, 17:57 | #82 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Wrzucam filmik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] A wracając do falowania wolnych obrotów. Wystarczyło o pół obrotu wkręcić śrubę regulacyjną na zaworze przy pompie i problem znikł !!! Ostatnio edytowane przez INVERTER ; 17-11-2010 o 19:10 |
17-11-2010, 21:27 | #83 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Głuszyca
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 75
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Filmik pierwsza klasa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zauważyłem, że u Ciebie ciśnienie przed zapaleniem i po zapaleniu jest takie samo - u mnie też tak jest. Różnica jest w samym wskazaniu u Ciebie 99kPa a u mnie 95kPa. Może ma na to wpływ ciśnienie atmosferyczne - miejscowość w której mieszkam jest położona około 400 do 450 m n.p.m. Jeśli Ty robiłeś pomiar na niższej wysokości, to ciśnienie będzie nieco większe, do tego dochodzi jeszcze temperatura. Dobrze, że Twoją usterkę udało się tak szybko rozwiązać. W sobotę jak pogoda pozwoli nakręcę filmik z moim autkiem, przy okazji pokażę starą geometrię. Może do tego czasu uda mi się zaworek wymienić. Ostatnio edytowane przez Andi ; 17-11-2010 o 21:50 |
17-11-2010, 23:05 | #84 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Cytat:
Jutro nakręcę film o pracy sztangi regulacji vnt i overboost !!! |
|
18-11-2010, 21:26 | #85 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Głuszyca
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 75
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Wymieniłem zaworek i teraz EGR działa. W sobotę planuję kolejny filmik. Najbardziej podejrzane jest dla mnie to, że gościu, który regenerował turbinę ustawił ją na podciśnienie 0,25 mniejsze od atmosferycznego, a na filmie było powiedziane, że powinno być 0,17. No, ale to wyjdzie w "praniu".
|
21-11-2010, 18:18 | #86 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Głuszyca
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 75
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Jak narazie pogoda przeszkodziła, do tego doszło coś ciekawego (albo nieciekawego...) auto czasem szarpie lub gaśnie - nie wyświetla żadnych błędów - pewnie musiałbym nie załączać ponownie silnika, to błąd by się nie wykasował, ale nie zawsze mam ze sobą laptopa.
Co sądzić o tym ciśnieniu ustawiania siłownika? Gościu od regeneracji mówi, że on ma dane od producenta części i według tego ustawiają. |
24-11-2010, 17:47 | #87 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Głuszyca
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 75
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Coś pogoda się psuje, więc pewnie szanse na filmik topniejąGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
26-11-2010, 02:25 | #88 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Cytat:
|
|
27-11-2010, 14:30 | #89 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Głuszyca
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 75
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
U mnie chyba pracuje w pełnym zakresie - przy podciśnieniu wciąga całkowicie, a przy braku jest maksymalnie wysunięta.
Może to jest kwestia regulacja długości cięgna? |
27-11-2010, 14:39 | #90 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Alfreton UK
Model: Mondeo Mk3 Ghia X Black Panther
Silnik: 2.0 TDCI 130 euro3
Rocznik: styczen 2004
Postów: 352
|
Odp: Po regeneracji turbo ciągnie od 3000rpm
Cytat:
|
|