|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-11-2010, 15:28 | #1 |
ford::amateur
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-09-2009
Skąd: Gdańsk
Model: Focus II
Silnik: diesel 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 6
|
zwiększająca się ilość oleju
Witam,
Mam Focusa II z 2006 i od ostatniej zmiany oleju (od jakichś 3 miesięcy) powoli i systematycznie przybywa mi oleju. Za każdym razem na bagnecie jest go coraz więcej i teraz już jest powyżej max'a :-(((( Foka ma oczywiście DPF'a, który rok temu wymieniłem bo się zapchał. Poza tym żadnych problemów (no może poza tym, że ostatnio dużo jeździ w korkach i trochę więcej pali). Co może być przyczyną? Ktoś ma jakieś podobne doświadczenia? Wszelkie sugestie mile widziane. Dzięki. Pozdrawiam. |
21-11-2010, 15:33 | #2 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 19-07-2005
Skąd: Bydg.
Model: Focus SEDAN
Silnik: 1,6 Ghia
Rocznik: 2000
Postów: 1,538
|
Odp: zwiększająca się ilość oleju
Cytat:
A jak z płynem chłodzącym? Nie ubywa? |
|
21-11-2010, 15:44 | #3 |
ford::amateur
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-09-2009
Skąd: Gdańsk
Model: Focus II
Silnik: diesel 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 6
|
Odp: zwiększająca się ilość oleju
hmm... jakieś 1,5 miesiąca temu musiałem uzupełnić, a teraz jeżeli ubywa to naprawdę niewielkie ilości.
A to może mieć znaczenie? |
21-11-2010, 16:24 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-07-2008
Skąd: Białystok
Model: Ford Focus 1
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 22
|
Odp: zwiększająca się ilość oleju
Gdyby płyn dostał się do oleju, na miarce już byś widział masło.
DPF potrzebuje wypalenia i dlatego zwiększyła się dawka paliwa,a że jeżdzisz po mieście to nie ma jak się wypalić i część paliwa idzie w olej.Trasa i stała prędkość nie mniejsza niż 60km/h(chyba),ale to powinno być w instrukcji. Po tym wszystkim lepiej wymień olej. |
21-11-2010, 16:26 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Szczecin
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 135
|
Odp: zwiększająca się ilość oleju
Włącz silnik , odkręć korek od zbiorniczka płynu chłodniczego i zobacz czy nie idą bąbelki , jak idą to będą problemy .
Wyjmij bagnet i powąchaj olej ( metoda organoleptyczna ) jak śmierdzi ropą to znaczy albo gdzieś Ci paliwo wali do miski olejowej albo któryś wtrysk Ci leje . |
21-11-2010, 16:29 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: zwiększająca się ilość oleju
1.Uszczelka po głowicą. Ubywa płynu-->przybywa oleju :-) Chociaż płyn laczej leci wtedy do cylindrów i auto dymi na biało.
2. DPF- może coś mu się pochrzaniło i ciągle dopala Ci filter. Wtedy zwiększa dawkę paliwa-->nadmiar ścieka po ściankach cylindrów do miski --> poziom oleju rośnie. Słyszałem o taki problemie w Volvo XC z silnikiem z DPFem. Poki co kup sobie dużą szczykawę i wężyk -->wyciągnij nadmiar oleju przez rurę od bagnetu. Nadmiar oleju jest szkodliwy dla silnika!!!! Olej do wywaleniia!!!
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
21-11-2010, 16:29 | #7 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: zwiększająca się ilość oleju
DPF regeneruje się nieprawidłowo w związku z tym do oleju przedostają się coraz to nowsze porcje niespalonego paliwa ,które to rozrzedzają olej co niezbyt korzystnie wpływa na twój silnik -Moja rada jeśli specyfika twojej jazdy jest niesprzyjająca dopalaniu DPF to jak chcesz mieć problem z głowy to wywal to badziewie i oprogramuj sterownik tak aby go nie widział(polecam V-TECH) ja to zrobiłem i i mam problem z głowy
|
21-11-2010, 19:50 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2009
Model: Focus Mk3 FL kombi
Silnik: 1.5 tdci 120KM
Rocznik: 2015
Postów: 684
|
Odp: zwiększająca się ilość oleju
Typowa przypadłość aut z DPF (w tym wypadku żywcem przeszczepiony francuski FAP) jeżdżących ciągle w mieście. Obserwuj chwilowe spalanie i nie gaś auta jeśli jest wyższe niż 0,5-0,8/h na ciepłym silniku podczas postoju ma wolnych obrotach. Jeśli masz np 1,8-3l/h oznacza to wypalanie sadzy i musisz przed zgaszeniem poczekać aż proces się zakończy. Napisałem tak, bo skoro twierdzisz że filtr ma rok to abstra***ę od następnej konieczności wymiany.
Najlepszym rozwiązaniem będzie jeśli co 400-500km wyskoczysz na w miarę płynną trasę, tak żeby na IV lub V biegu utrzymać obroty między 2 a 2,5tys rpm przez około 10 minut. |
22-11-2010, 20:10 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-02-2010
Model: FFII FL kombi
Silnik: TDCi 1.6 109KM/240Nm; chip.130KM/310Nm
Rocznik: 2008
Postów: 37
|
Odp: zwiększająca się ilość oleju
Miałem dokładnie to samo.
I na 100% to sprawa DPFa. Idź za radą Matycha Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i nie odwlekaj sprawy bo przyjdzie sądny dzień na twój silnik szybciej niż się spodzieważ Odkładaj kaskę na zabieg zanim sie to źle skończy. |
24-11-2010, 08:57 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-10-2010
Skąd: Gdynia
Model: FOCUS II
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 21
|
Ratunku, przybywa oleju!!!
Koledzy i kolezanki, pomóżcie bo nie wiem co jest przyczyna przybywania oleju w mojej foczce.
Focus II z 2005r. 1.6 tdci z filtrem czastek stalych (109km), przebieg 150K km. Moj problem polega na tym ze 01.10.2010 r. wymienilem olej jak sie nalezalo (olej fordowiski), zalali mi na 3/4 miarki, i dzis patrze, czyli niecale 2 miesiace i mam cala miarke, a nawet ciut wiecej. Musze zaznaczyc, ze przybywanie oleju zauwazylem przed wymiana, tez miarka byla ponad stan. Zazanaczam, ze plyn chlodzacy mi nie ubywa, jest na stalym poziomie. 95% mojej jazdy jest po miescie odcinki 2x po 10 km (do pracy i z pracy). Od jakiegos czasu mam troszke falujace obroty, szczegolnie jak hamuje, obroty spadna, ale po chwili wracaja do normy. Jakis czas temu przegonilem auto i z obrotami jest lepiej, choc dalej nie jest to idealnie. Ktos kiedys mial podobny problem, ale w C-Maxie i gosc jeden mu napisal: "Hej, a z którego roku masz auto?, bo może masz filtr cząstek stałych, który też sporadycznie zatkany zwiększa ilośc oleju, przez przepuszczanie paliwa na pierścieniach. Pozdrawiam" - niestety temat tamten zostal zamkniety i nic dalej nie wiem Czy to może być przyczyną przybywania oleju? Czy ktoś może miał podobny problem i wie jak sobie z tym poradzic? Jakis dobry fachowiec w Trojmiescie przydalby sie i ile ewentualna naprawa moze kosztowac? Z gory dziekuje i prosze naprawde o pomoc. |