|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-12-2010, 12:19 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-12-2010
Model: Modeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 11
|
Zamarzł system chłodzenia
Witam.
Mam mały problem, a właściwie to duży. W nocy było może z -15*, rano jak chciałem odpalić to usłyszałem tylko dziwny dźwięk i nic.( prawdopodobnie zamarzła pompa wodna i ten dźwięk to był napinacz na pasku gdzie jest właśnie pompa.) po czym otworzyłem zbiorniczek wyrównawczy i okazało się że cały płyn zamarzł. Nie mam garażu więc stał tak cały dzień, dopiero nastepnego dnia udało mi się zaciągnać go do garażu kolegi. Dzisiaj poszedłem do niego i chciałem go odpalic. Niestety nie brzmiało to dobrze. dźwięk był zdecydowanie inny, ale brzmiało to jak by rozrusznik po 0.5 sec odcinało. Sprawdzałem pod autem i nic nie cieknie. Nie będę wiecęj próbował go odpalić, nie chcę pogorszyć. Acha jak stoję przed samochodem to po prawej jest pasek gdzie jest pompa wodna ? bo z tegoco widziałem po lewiej tez jest pasek, tylko nie dokońca wiem co jest na tym pasku. Może ktoś miał taką sytuację ? Wiecie co mogło się stać po czymś takim ? |
27-12-2010, 13:05 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 03-03-2007
Skąd: Łódź
Model: 525, Smart 600 turbo brabus
Silnik: 2,5l. m51b25, 600ccm turbo75KM
Rocznik: 1995, 1999
Postów: 341
|
Odp: Zamarzł system chłodzenia
nie chciałbym cię straszyć kolego, ale jeśli chciałeś odpalić zamarznięty motor, to jest duże prawdopodobieństwo że już jest po pompie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a tym dziwnym dźwiękiem była prawdopodobnie właśnie uszkadzająca się pompa (ewentualnie przy odrobinie szczęścia łamiąca lód w bloku) jesli garaż nie ogrzewany, to wstawienie auta do garażu nic Ci nie da niestety :/ A i samo auto w jeden dzień nie odmarzło, bo nawet jesli masz teraz odwilż, to sam samochód działa jak lodówka i trzyma zimno trochę dłużej niż by się wydawało. Samego silnika tdci nie znam, ale nie spodziewałbym się pompy wody nigdzie indziej, jak na pasku rozrzadu.
__________________
http://forum.fordclubpolska.org/pict...pictureid=4726 |
27-12-2010, 18:32 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-11-2010
Skąd: z neta
Model: Focus, Citroen C4 coupe VTS
Silnik: 18TDDI, 2.0 HDI 16V
Rocznik: 2000,2005
Postów: 101
|
Odp: Zamarzł system chłodzenia
W tym przypadku pompa wody to bajka - uszkodzenia na szeroka skale bardzo, bardzo mozliwe, Ściągaj przewody i rozmrażaj jak najwolniej mozna - efekty niebawem będa widoczne.
|
27-12-2010, 19:56 | #4 |
ford::advanced
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-09-2010
Skąd: Białystok
Model: Mk4 FL PowerShift
Silnik: 2.0 TDCi 163(138)/192 PS & 344/408 Nm by TuneFORCE ;)
Rocznik: 11.2011 prawie 2012 :P
Postów: 400
|
Odp: Zamarzł system chłodzenia
Nie wiem jak w TDCi ale w TDDI (2.0) po prawej stronie na pasku wielorowkowym (wieloklinowym) jest napęd pompy wody (cieczy chłodzącej) i pompy wspomagania. Te dwie pompy są ze sobą połączone (zazębione) więc są napędzane jedną rolką. Obroty pompy wody i pompy wspomagania są sobie równe. Tak ja mam w 2.0 TDDi.
Jak odmrażać to powoli, bo z tego co wiem to może popękać głowica. Tyle co widziałem to powiedziałem. Pozdrawiam, TomeKGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
27-12-2010, 21:18 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Zamarzł system chłodzenia
czarny scenariusz to: do sprawdzenia po pierwsze rozrząd bo pompa mogła zablokować wałek rozrządu napędzający pompę i poszedł np. któryś ślizg przy rozrządzie ewentualnie wtedy z powodu luzu łańcucha przestawił się rozrząd. możliwe również pęknięcie bloku silnika (chociaż tutaj powinno najpierw wywalić korki w rewizjach na bloku). żeby było prościej sprawdzać czy nie przestawił się łańcuch to można (z dużą ostrożnością żeby nie ukręcić) wykręcić świece żarowe żeby nie było kompresji w cylindrach i ręcznie obrócić wał żeby sprawdzić czy nie ma jakiegoś kontaktu zaworów z tłokami i czy wał swobodnie się obraca (po zdjęciu obu pasków wieloklinowych).
nie żebym straszył ale w takiej sytuacji należy postępować bardzo ostrożnie żeby nie narobić większych szkód niż te które wynikają z tej sytuacji Ostatnio edytowane przez jendrekmak ; 27-12-2010 o 21:21 |
28-12-2010, 08:47 | #6 |
Zablokowany
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 03-11-2007
Model: 2 X Focus i 4 X Mondeo
Silnik: 2 X 1.8TDDI(75KM i 90KM) 3 X Mondeo(115KM) i Mondeo(130KM)
Rocznik: 1997
Postów: 540
|
Odp: Zamarzł system chłodzenia
koledzy nie straszcie go, każdy garaż nawet tzw blaszak jest lepszy niż stanie pod chmurka. Pamiętam jak kupowałem escorta, który był zamarzły, miał wlane wodę, a było -20. Po rozmrożeniu, a trwało to kolo tygodnia samochód normalnie odpalił, nic mu się nie stało, w garażu miałem około 0'C.. A jak chcesz troszeczkę przyspieszyć proces, to ja zawieszałem nad silnikiem lampę promiennikową.
|