Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-01-2011, 21:18   #11
spth
ford::advanced
 
Avatar spth
 
Zarejestrowany: 26-04-2007
Skąd: Jelenia Góra
Model: audi & neon
Silnik: 2,5 & 2.0
Rocznik: 2004 & 1996
Postów: 202
Domyślnie Odp: V6 - Brak kompresji

Witam !
Góra silnika i dół do demontażu. Jak już by był rozebrany to parę rzeczy można wymienić.
pozdro

spth jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2011, 07:53   #12
radek170777
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: www.szadek.net
Model: Mondeo kombi MK2
Silnik: 2.5 L V6 24V
Rocznik: 1997
Postów: 126
Domyślnie Odp: V6 - Brak kompresji

No dobra, przyznam się bez bicia, auto naprawiłem jeszcze przed napisaniem tego wątku, byłem ciekaw czy ktoś z was zgadnie co mogło się stać.



Fakty są takie że po czterodniowym postoju silnik stracił kompresję na wszystkich 6 cylindrach , test "olejowy" wykazał jednoznacznie, pierścienie ! Auto nie stało strasznie długo więc pokusiłem się o stary pomysł mego taty, nalałem po około 20 ml nafty do każdego z cylindrów, po dwóch godzinach wkręciłem świece i normalnie odpaliłem auto.

Ktoś wcześniej pisał o cudzie, chyba miał rację, inaczej tego nazwać nie można. Nigdy nie spotkałem się z takim przypadkiem.

Teraz jedynie pozostaje sprawa przyczyny takiego zdarzenia. Może macie jakieś pomysły ?

Ja tutaj podejrzewam tak na 80% winę złego jakościowo paliwa, bardzo możliwe że była w nim po prostu woda. W ramach oszczędności tankowałem kilka razy z kolei na stacji przy marketach intermarche.
__________________
Czy informacja jak kasować inspekcję serwisową jest "naruszeniem regulaminu Forum pkt. 23 i 24" ?
radek170777 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2011, 20:49   #13
R +
ford::beginner
 
Avatar R +
 
Zarejestrowany: 04-11-2009
Skąd: Czechowice Dziedzice
Model: mondeo mk2
Silnik: 2,5v6 lpg
Rocznik: 1998
Postów: 49
Domyślnie Odp: V6 - Brak kompresji

Ja bym raczej postawił na uszczelkę po głowicą w vkach często nic nie słychać a i tak przepuszcza. Musiało by być dość dużo wody w paliwie że by się nie spaliło co za tym idzie auto by szarpało i nie chciało jechać, wiec stawiam na na uszczelki głowic tylko z tego miejsca mogła się wziąć wilgoć która by mogła uszkodzić pierścienie. Tylko że to taka moja teoria, profesjonalnym mechanikiem nie jestem. Daj znać jak obadasz temat co było przyczyną.
R + jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2011, 02:40   #14
Rafał A.(antek)
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
Domyślnie Odp: V6 - Brak kompresji

Norma, mialem juz pisaz jak ktos wyzej, sznurek i zapalaj.
Albo pierscionki sie przypiekaja, albo podwieszaja zawory. Skoro nafta pomogła, wyglada ze pierscienie. Miałem to w mondku tyle ze 1.8.
Co ciekawe, mondek stał ze 3 - 4 tygodnie, moze wiecej, odpalił pochodzil z 30 - 40 sekund i zgasł. Pózniej krecił na pusto. Pomiar kompresji dał po 4- 6 na kazdym, rozebrałem poł silnika ale wsio oki, wiec sznurek i... zapalił.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C
Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu
Rafał A.(antek) jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-01-2011, 07:13   #15
radek170777
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: www.szadek.net
Model: Mondeo kombi MK2
Silnik: 2.5 L V6 24V
Rocznik: 1997
Postów: 126
Domyślnie Odp: V6 - Brak kompresji

Auto odpaliło i prawie wszystko jest ok, poza tym że ustawiło mu się odcięcie zapłonu na 160 km/h !

Uwierzyli byście ??

Wcześniej 200 km/h nie było żadnym problemem, a teraz mam wrażenie że zrobił się bardziej dynamiczny, lecz gdy na piątym biegu wskazówka dochodzi do 160 silnik gaśnie i nawet gdy trzymam gaz do oporu, gaśnie, a gdy trochę zwolni odpala rozpędza się do 160 i znów gaśnie i tak w koło. Na obroty wkręca się bez kłopotu.

Ma ktoś pomysł o co kaman ? Bo ja nie mam bladego pojęcia...

Podczas tej ostatniej naprawy odłączałem akumulator, czy przez to mógł przestawić się komputer/moduł sterujący ?? Przecież nie raz, ani dwa odłączałem prąd i nigdy nie zdarzyło się nic podobnego, nigdy nie musiałem robić żadnej samoadaptacji.

Podłączałem pod kompa, nie ma żadnych błędów, niby wszystko ok, a jednak...
__________________
Czy informacja jak kasować inspekcję serwisową jest "naruszeniem regulaminu Forum pkt. 23 i 24" ?

Ostatnio edytowane przez radek170777 ; 31-01-2011 o 07:16
radek170777 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:31.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.