Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-02-2011, 06:56   #11
Gabrycha
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI 109 KM Szarpie/dławi się po dłuższej jeździe

TURBO się nie włącza - turbo pracuje od samego startu silnika i jest napędzane spalinami.
inna sprawa że właśnie w okolicy 2k rpm odczuwa się jego skuteczną pracę.

__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki
- jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy...
Gabrycha jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2013, 18:13   #12
Peter3
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-01-2013
Skąd: Kraków/ Wieliczka
Model: Focus MK4 Titanium
Silnik: 1.5 Ecoblue
Rocznik: 2019
Postów: 41
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI 109 KM Szarpie/dławi się po dłuższej jeździe

Podłączę się do tematu.
Wydaje mi się że mam podobny problem w swoim Focusie MK2 1.6 TDCI 109km.
W piątek jadąc do Wrocławia z Krakowa 2 razy pojawił się problem szarpania i utraty mocy.
Oba przypadki były przy około 120km/h i na podjeździe. Pierwszy raz około 40km od Krakowa, drugi przed górą św. Anny.
Silnik zaczął szarpać/przerywać z częstotliwością co 2-3s. Ciężko było przyspieszyć.
Musiałem zwolnić poniżej 100km/h i po tym po kilku minutach przestało i jechał normalnie.
Czytałem wiele postów lecz nikt nie opisał co z tym zrobić.
Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Peter3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2013, 08:14   #13
luki6262
ford::specialist
 
Avatar luki6262
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI 109 KM Szarpie/dławi się po dłuższej jeździe

a hamulce dobrze działają? Warto sprawdzić podciśnienie i ciśnienie jakie ładuje turbo w wyższych partiach obrotów. Możliwe, że nie działa zmienna geometria i łopatki w wyższych obrotach się nie przestawiają. Może to nie być Twoim problemem ale myślę, że warto sprawdzić.
luki6262 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2013, 19:23   #14
Peter3
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-01-2013
Skąd: Kraków/ Wieliczka
Model: Focus MK4 Titanium
Silnik: 1.5 Ecoblue
Rocznik: 2019
Postów: 41
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI 109 KM Szarpie/dławi się po dłuższej jeździe

Samochód niedawno kupiłem i do tej pory nie wykazywał jakiś dziwnych zachowań. Jedynie co mnie zastanawia to słabe przyspieszenie powyżej 2300 obr/min. Nie bardzo mam porównanie i tłumaczę to sobie tym że max moment jest poniżej 2 tys więc później już tak fajnie nie ciągnie.
Co do hamulców to jest OK.
Mam kilka rzeczy do sprawdzenia po przeglądnięciu forów. Pierwsza myśl to zapchany filtr paliwa, później doszły do sprawdzenia EGR, DPF, ciśnienie ładowania (praca sprężarki).
Dzisiaj wracałem z Wrocławia jadąc cały czas bez tempomatu i nie było problemów.
W piątek padaczkę miał właśnie na tempomacie. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pewnie to przypadek...
Za drugim razem jak zaczął szarpać to akurat zjechałem na parking i wysiadając z samochodu słyszałem pracujący wentylator. Silnik miał normalną temperaturę pracy. Czy to znaczy że w tym czasie dopalał DPFa?

Ostatnio edytowane przez Peter3 ; 11-02-2013 o 19:31
Peter3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2013, 21:16   #15
luki6262
ford::specialist
 
Avatar luki6262
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI 109 KM Szarpie/dławi się po dłuższej jeździe

tak, dopalał się DPF. A może ELM'a masz?
luki6262 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2013, 08:21   #16
Peter3
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-01-2013
Skąd: Kraków/ Wieliczka
Model: Focus MK4 Titanium
Silnik: 1.5 Ecoblue
Rocznik: 2019
Postów: 41
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI 109 KM Szarpie/dławi się po dłuższej jeździe

Cytat:
Napisał luki6262 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A może ELM'a masz?
Rozumiem że chodzi o interfejs?
Mam gdzieś ELM327 ale nie wiem nawet czy działa i nie mam softu do Forda (nawet nie wiem jaki ma być).
Muszę się dopiero zapoznać z tematem.
Peter3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2013, 09:46   #17
luki6262
ford::specialist
 
Avatar luki6262
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI 109 KM Szarpie/dławi się po dłuższej jeździe

zapoznaj się. Na początek wystarczą Ci podstawowe parametry ( w tym przypadku ciśnienie turbo oraz otwarcie/zamknięcie zaworu EGR). Możesz sam testy zrobić, nie płacąc u mechanika, aby co chwile Ci kompa podpinał.
luki6262 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2013, 11:00   #18
Peter3
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-01-2013
Skąd: Kraków/ Wieliczka
Model: Focus MK4 Titanium
Silnik: 1.5 Ecoblue
Rocznik: 2019
Postów: 41
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI 109 KM Szarpie/dławi się po dłuższej jeździe

Podłączyłem się i na dzień dobry wywaliło takie błędy:
P0234 - Turbocharger/Supercharger A Overboost Condition
P0299 - Turbocharger/Supercharger A Underboost Condition
P2002 - Diesel Particulate Filter Efficiency Below Threshold (Bank 1)
B1342 - GEM Defective

Wszystkie wykasowałem.
Odpaliłem silnik i powyższe nie wróciły (nie jeździłem). Za to pojawił się związany z brakiem szczelności dolotu - P2279 - Intake Air System Leak
Kasowanie nic nie dawało, za każdym razem wracał. Myślę że tu może być problem słabego przyspieszenia powyżej 2300 obr/min.
Ustawiłem na odczyt z czujników pracy sprężarki i zaworu EGR. Na wykresie widać było zmiany przy dodawaniu gazu. Wygląda na to że działa.
Peter3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2013, 22:17   #19
luki6262
ford::specialist
 
Avatar luki6262
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-04-2012
Skąd: Bielsko-Biała
Model: c-max/focus
Silnik: 1.6 TDCI/1.6 ti-vct
Rocznik: 2007/2009
Postów: 730
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI 109 KM Szarpie/dławi się po dłuższej jeździe

podaj wartości jakie ciśnienie daje turbo w całym zakresie obrotów
luki6262 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2013, 22:57   #20
Wojtek
ford::expert
 
Avatar Wojtek
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI 109 KM Szarpie/dławi się po dłuższej jeździe

Przenoszę do działu Diesel.

Pozdrawiam
Wojtek
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !


Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim.

KU PRZESTRODZE !
http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!!
Wojtek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
szarpanie silnika , tdci , tempomat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:57.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.