Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-11-2011, 14:26   #1
vandalizmo
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-11-2011
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDci 110KM
Rocznik: 2005
Postów: 3
Domyślnie Kontrolka "Usterka układu silnika" - utrata mocy - kod P0234 - nadmierne doładowanie

Witam,

problem jak w tytule, szerzej: (Ford Focus MK2 1.6Tdci 110KM, 2005, 100tys przebiegu, Francuz)
sytuacja występuje przy większym obciążeniu silnika - pierwszy raz odkryłem przy próbie wyprzedzania - 120km/h na 4 biegu (5 biegowa skrzynia).
Zapaliła się czerwona kontrolka z komunikatem "Usterka układu silnika". Samochód stracił moc i nie można było dalej przyspieszyć. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu wszystko ok. Po kontroli w Bemo Motors (Poznań) stwierdzono, że turbo jest ok, łopatki chodzą z tym, że wg. nich źle są wysterowane i za wolno się domykają przy dużej prędkości turbiny (efekt występuje tylko pod obciążeniem). Myśleli, że problemem może być moduł PCM (kalibracja), bo był wymieniany ale okazało się, że również jest ok. Na razie werdykt skończył się na tym, że problemem może być gdzieś przebicie na szynie KAM i coś tam może głupieć i źle sterować (bo to cyfra, więc zakłócenia po prostu psują sygnał).

Na razie nie zrobili. Rozwiązanie z ich strony to poczekać aż będą mieli drugi samochód z takim silnikiem i wtedy porównają sygnały i spróbują znaleźć usterkę. +/-3 dni dłubania.

Reszta samochodu działa sprawnie.

Czy ktoś miał może podobny problem i wie co to może być?

Starałem się dokładnie opisać, jeśli jeszcze coś mam sprawdzić to napiszcie.

Z góry dzięki za odpowiedzi!

vandalizmo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2011, 19:04   #2
krzycho58
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-11-2009
Skąd: Śląskie
Model: Focus MK2
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 11
Domyślnie Odp: Kontrolka "Usterka układu silnika" - utrata mocy - kod P0234 - nadmierne doładow

Miałem podobny przypadek w 1,8 tdci i było rozłączone cięgno między sterownikiem a turbiną - sterujące łopatkami.
krzycho58 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2011, 20:00   #3
vandalizmo
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-11-2011
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDci 110KM
Rocznik: 2005
Postów: 3
Domyślnie Odp: Kontrolka "Usterka układu silnika" - utrata mocy - kod P0234 - nadmierne doładow

Dzięki! Zawsze to już jakiś nowy trop

edit: o! chyba był podobny problem! więc na przyszłość jakby ktoś tu trafił

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez vandalizmo ; 03-11-2011 o 20:48 Powód: powiązany wątek
vandalizmo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2011, 07:40   #4
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Kontrolka "Usterka układu silnika" - utrata mocy - kod P0234 - nadmierne doładow

Dziwn ten serwis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

VARIABLE TURBO CONTROL
2 kabelki BK-BU oraz GN-BU

oraz

BOOST
PRESSURE
SENSOR
3 kabelki
YE-GN
WH-GN
BN-GN

Tyle jest w 1.6tdci 110PS od cisnienia doladowania.

Zepsucie sie sterownika silnika to bardzo rzadki przypadek

moze lepiej wez samochod do dobrego elektryka i niech ci te kabelki sprawdzi
choc najprawdopodobniej turbo sie przycieło i z tad ten błąd lub tak jak kolega wyrzej napisal.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2011, 12:38   #5
vandalizmo
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-11-2011
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.6 TDci 110KM
Rocznik: 2005
Postów: 3
Domyślnie Odp: Kontrolka "Usterka układu silnika" - utrata mocy - kod P0234 - nadmierne doładow

Gadałem znowu z serwisem. Cięgna w moim silniku nie ma (wersja bez DPF jakby co). Ten zawór do sterowania turbiną się okazało, że wymieniali ale, że nic to nie dało to wsadzili stary.

@mjprzem dzięki, sprawdzę!
vandalizmo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:08.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.