|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-11-2011, 20:07 | #21 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Zmiana oleju 5W30 na 10W40
Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
09-11-2011, 20:39 | #22 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: Zmiana oleju 5W30 na 10W40
Tak troszkę z innej parafii ja zacząłem lać do swoich aut Turdus'a 10W40 SYNTETYK
TURDUS POWERTEC SYNTHETIC PLUS 10W40 Najbardziej zaawansowany technologicznie olej syntetyczny w rodzinie olejów Turdus oparty o syntetyczne bazy olejowe i specjalnie dobrany zestaw dodatków uszlachetniających zapewniających zawartość siarki nie większą niż 0.3%, fosforu – nie więcej niż 0.08% oraz zawartość popiołów siarczanowych nie przekraczającą 1%. Przeznaczony głównie do smarowania wysokoobciążonych silników diesla samochodów ciężarowych przystosowanych do spełniania normy Emisyjnej EURO 4/5. Zastosowane rozwiązania technologiczne zapewniają redukcję ubytków oleju i utrzymywanie stałego poziomu lepkości podczas eksploatacji. Olej spełnia wymagania dla MAN, MB, Scania, sądze ze Transitowi nie zaszkodzi. A cena jak za średniej jakości półsyntetyka. 5W30 może być dobry do wolnossaka, ale przy turbinie jednak skłaniałbym się ku olejowi o wyższym parametrze 'zrywania filmu olejowego'.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
09-11-2011, 21:00 | #23 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Zmiana oleju 5W30 na 10W40
Cytat:
Inne silniki - inny olej... Najfajniejszy jest opis reklamowy oleju Turdus: "Zapewnia doskonałe smarowanie wysokoobrotowych, czterosuwowych silników wysokoprężnych... ciągników siodłowych, pojazdów ciężarowyh, autobusów, samochodów terenowych i pojazdów specjalnych".
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 09-11-2011 o 21:06 |
|
11-11-2011, 14:30 | #24 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: Zmiana oleju 5W30 na 10W40
Ale zgodzisz się ze mną że naszym 2.5DI on na pewno nie zaszkodzi, a tym bardziej wolnossącym jednostkom. W prawdzie nie zalałbym tego do swojego TDCI (mam Jaguara X-Type 2.0TDCi i akurat mam zalany Mobile 1 Peak Life 5W50 czy jakoś tak), ale dla starszych np. VM-Diesel (Scorpio), PSA-Diesel (Scorpio/Sierra), Kent Diesel (Fiesta, Escort, Sierra 1.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. czy Lynx (1.8TD Mondeo / Focus) nie wahałbym się.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
11-11-2011, 14:49 | #25 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Zmiana oleju 5W30 na 10W40
Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
11-11-2011, 15:23 | #26 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: Zmiana oleju 5W30 na 10W40
W teorii.
W praktyce obrotomierz chodzi w zakresie takim samym jak w MAN'ie czyli zielone pole 1,5-3K RPM, więc i prędkość podobna.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |