Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-12-2011, 10:24   #1
B4-Hunter
 
Postów: n/a
Domyślnie Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.

Witam,

Posiadam FORD'a ESCORT'a MK6 z 94r z silnikiem 1.4 + Instalacja LGP. Pewnego dnia zauważyłem że cieknie mi z chłodnicy tak więc jako że nadchodziła "zima" wymieniłem w niej płyn na oryginalny (nie wiedziałem czy nie było w niej wody).

Po czym teść polecił mi uszczelnić chłodnicę (ponieważ ciekło z niej na dole od przodu) za pomocą takich płatków wsypywanych do płynu chłodniczego.

Chłodnica została uszczelniona, już nic z niej nie leci.

Nadeszły chłodne dni i zaczęło się. Samochód praktycznie w cale się nie nagrzewa, temperatura płynu chłodniczego zawsze jest na najniższym miejscu, krąży wokół tego białego kwadratu pod NORM.

Pierwsze co wymieniłem to termostat. Nic się nie zmieniło prócz tego że zaczęło lecieć delikatnie letnie powietrze z nawiewu.

Dla porównania powiem że w trasie (około 60 km.) silnik w końcu się nagrzewa i podchodzi pomiędzy N i O. Po czym zaczyna się dusić i przygasa (zapewne temperatura jest zbyt duża. Po włączeniu nawiewu ciepłego na max, temperatura płynu spada diametralnie pomiędzy MIN i M. Ale po chwili gorące powietrze które leciało staje się z powrotem letnie.

Taki same efekt był gdy zasłoniłem chłodnicę, po chwili jazdy (około 20 km.) silnik zaczął się dusić i przestawało działać wspomaganie kierownicy.

Co to może być?

  Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-12-2011, 16:36   #2
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.

posłuchaj teścia i wsyp wiecej
Cytat:
Napisał B4-Hunter Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
takich płatków wsypywanych do płynu chłodniczego.
to wtedy może więcej Ci sie zatka i być może silnik sie przegrzeje i zatrze, wtedy kupisz nowe auto i problem zniknie.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-12-2011, 17:37   #3
B4-Hunter
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.

Hmm... myślałem że forum fanów Forda będzie miało więcej entuzjazmu w próbie pomocy w uratowaniu jednego z nich, a nie zatarciu i wyrzuceniu na szrot...

Z tego co zauważyłem woda krąży w obwodzie, przechodzi normalnie przez termostat i dochodzi do nagrzewnicy. Pozostało jeszcze wymienienie czujnika temperatury aby mieć pewność ze wskazówka na wyświetlaczu pokazuje odpowiednią temperaturę.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-12-2011, 19:30   #4
Majk_92
ford::average
 
Avatar Majk_92
 
Zarejestrowany: 07-11-2011
Skąd: KN
Model: VW GOLF III Bon Jovi
Silnik: 1600
Rocznik: 1996
Postów: 111
Domyślnie Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.

w porządku, forum służy do pomocy, ale skoro zaczynasz od stosowania porad teścia i sypania jakichś płatków no to proszę.... zaśmiecisz cały układ i kaplica, będzie tak jak napisał Slawko , spróbuj wymienić ten czujnik, bo może się okazać, że to jest winowajca wszystkiego, a sypaniem płatkami zajedziesz silnik, płatkami można na ślubie sypać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Majk_92 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-12-2011, 19:38   #5
B4-Hunter
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.

Płatki były zasypane jakieś dwa miesiące temu do płynu chłodniczego i spełniły swoje zadanie bo uszczelniły chłodnicę i już nie przecieka.

Jak rozumiem czujnik temperatury płynu chłodniczego jest jedynie do wyświetlania tej informacji na kokpicie czy ma też wpływ na reakcję układu chłodzenia?

Co się okazało w swoim MK6 z 94r mam czujnik tego typu:

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

a według specyfikacji powinien być z gwintem:

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jak rozumiem miałem niewłaściwy czujnik czy nie ma to znaczenia?
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-12-2011, 20:29   #6
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.

Cytat:
Napisał B4-Hunter Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z tego co zauważyłem woda krąży w obwodzie, przechodzi normalnie przez termostat i dochodzi do nagrzewnicy. Pozostało jeszcze wymienienie czujnika temperatury aby mieć pewność ze wskazówka na wyświetlaczu pokazuje odpowiednią temperaturę.
a co ma czujnik jak:
Cytat:
Napisał B4-Hunter Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
zaczęło lecieć delikatnie letnie powietrze z nawiewu.
a nie gorące. Wskaźnik w takim razie pokazuje dobrze. Silnik jest nie nagrzany i tyle. Albo przegrzany.

Wentylator sie włącza po dłuższej pracy na biegu jałowym? Rura dolotowa do chłodnicy jest zimna, ciepła, czy gorąca?

Cytat:
Napisał B4-Hunter Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Hmm... myślałem że forum fanów Forda będzie miało więcej entuzjazmu w próbie pomocy w uratowaniu jednego z nich, a nie zatarciu i wyrzuceniu na szrot...
a to pozostawię bez komentarza
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-12-2011, 20:36   #7
jar1
ford::average
 
Avatar jar1
 
Zarejestrowany: 15-09-2010
Skąd: kraków
Model: escort
Silnik: 1.6 efi
Rocznik: 1993
Postów: 163
Domyślnie Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.

czujnik to jedno a drugie to czy silnik się nie dogrzewa, odpal silnik i sprawdż jak się nagrzewają weże gróby co idzie od termostatu do chłodnicy i cienki od termostatu do nagrzewnicy gróby powinien co najwyżej lekko być ciepły a cienki gorący jak tak jest to coś masz z nagrzewnicą może te płatki Ci ją przytkały, jak masz cvh to możesz jeszcze zrobić to: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Polecam bo działa, przetestowałem nie ma efektów ubocznych
jar1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-12-2011, 23:52   #8
B4-Hunter
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.

Silnik się nagrzewa, zarówno gruby wąż idący do termostatu tak i małe idące za silnik do wnętrza kokpitu są gorące. Co mogła by świadczyć o tym że czujnik temperatury nie pokazuje właściwej wartości.

Gdy zakręcę nawiew na ZERO i poczekam trochę w czasie jazdy a następnie odkręcę to leci gorące powietrze, ale po chwili znów leci letnie.

Na pewno jednym z powodów był termostat, po wymianie gruby przewód dochodzący do niego zaczął się nagrzewać. Jednak nie zmieniło to faktu że w aucie nie dochodzi ciepłe powietrze.

Postaram się na dniach wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego, tylko czy jest to istotne który wezmę? Różnią się chyba tylko końcówką podłączenia.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2011, 00:15   #9
Wojtek
ford::expert
 
Avatar Wojtek
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
Domyślnie Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.

Cytat:
Napisał B4-Hunter Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Płatki były zasypane jakieś dwa miesiące temu do płynu chłodniczego i spełniły swoje zadanie bo uszczelniły chłodnicę i już nie przecieka.
Proszę Cię nie pisz takich rzeczy , bo jeszcze ktoś przeczyta i też wsypie jakieś ustroistwo do układu chłodzenia...
Takie specyfiki zatkają Ci nieszczelność , a przy okazji połowę układu chłodzenia.
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody.
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !


Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim.

KU PRZESTRODZE !
http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!!
Wojtek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-12-2011, 08:50   #10
B4-Hunter
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Słabo się nagrzewa i dusi się po nagrzaniu.

Sorki, po prostu jestem świeżym kierowcom i dostałem tego Forda w tragicznym stanie. Doprowadziłem go z teściem do stany używalności i myślałem że skoro tak dużo przy nim zrobił to znaczy że się zna...

Teraz już wiem że wpierw powinienem się u was zameldować a potem coś sypać. Ale stało się.

Dzisiaj zauważyłem jadąc do pracy (wyjątkowo długo) odcinek 11 km, po 20 minutach jazdy w korku temperatura wskoczyła pomiędzy R i M. Otworzyłem nawiew (bo wcześniej był tylko na szyby ustawiony) i leciało gorące powietrze, ale też nie długo.

To mogło by świadczyć że czujnik działa, tylko temperatura płynu chłodzącego nie wzrasta. Z drugiej strony przewód od termostatu jest gorący i przewody wchodzące do kokpitu też...
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.