Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-12-2011, 20:57   #1
sik_88
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-12-2010
Skąd: Śląsk
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 17
Domyślnie Wymiana silnika 1.6tdci, jak dbać by się nie powtórzyła?

Witam.
Oto moje przygody z FF i TDCI:

Rok temu kupiłem Focusa 1.6 TDCI 90KM z 2005 roku. Po pół roku czasu z silnika zaczęły dobiegać niepokojące stuki mechaniczne, początkowo ciche, ale jak zaczęły się nasilać objechałem chyba z 15 warsztatów na śląsku, nikt nie wiedział co sie dzieje. Wybrałem, najlepszy moim zdaniem warsztat i zleciłem diagnozę. Co się okazało:

- mocno przytarty jeden tłok i gładź cylindrowa z nim współpracująca,
- stwierdzono, że w/w tłok był już wymieniany,
- przyczyna stuków - jedna z dźwigienek popychających zawory,
- mocno zużyte panewki korbowodu w tym dwie zaczynające pękać,
- duża ilość oleju w układzie dolotowym.
- niewielki spadek kompresji na przytartym cylindrze.

Należy tutaj nadmienić, że licznik pokazywał wówczas 155 tyś km, zdaniem mechanika było albo 300 - 400 tys km lub/i kompletne zaniedbanie wymian oleju.

Naprawa: wymiana silnika, remont nieopłacalny.

Po miesięcznym poszukiwaniu znalazłem odpowiedni silnik (używany), zawiozłem do mechanika, zamontowali, zapłaciłem i jeżdże. Stary silnik mam, wyczyściłem go i potwierdzam wskazane przez mechanika usterki.
Fakt stwierdzenia tak poważnych usterek bardzo mnie zdziwił, ponieważ samochód jeździł przyzwoicie, w porównaniu z innymi autami o podobnej mocy nie odbiegał od normy. Nie brał oleju, spalanie było w normie koło 5,5l/100km. Jedyną awarią jaka wystąpiła było uszkodzenie uszczelki wtrysku (naprawa ok 150zł), ale to po trasie ok 100km z prędkością 180-190km/h - gaz w podłodze.
Jak wytłumaczyć, że tak bardzo uszkodzony silnik nadal miał moc i osiągi nieodbiegające od normy?


Jak prawidłowo dbać o nowy silnik, żeby sytuacja się nie powtórzyła?

Wiadomo, że:
- wymiany oleju, filtrów itd wg wytycznych producenta,
- chłodzenie turbo po zakończeniu jazdy,
- nie katowanie zimnego silnika.
To i wiele innych oczywistości stosuję, chciałbym się jednak dowiedzieć co jeszcze można zrobić, żeby przedłużyć żywotność silnika.

Niepokoi mnie np fakt przedostawania się oleju przez odmę do rury łączącej turbo z filtrem powietrza, w starym silniku olej ten chyba płynął przez te przewody, w nowym silniku jest go niewiele, ale jest... Czy zastosować opisywany tu już niejednokrotnie dodatkowy separator oleju od Lublina?
Czy warto zaślepić EGR?
Czy lać uszlachetniacze do paliwa typu STP, a może lać lepszy diesel np. Verva itp.?
Co jeszcze?

Służe pomocą w znalezieniu dobrego serwisu Forda na Śląsku, a także mam namiary na firme, która importuje używane silniki, polecana przez kilku mechaników i przeze mnie, póki co:]

sik_88 jest offline  
Stary 05-12-2011, 21:24   #2
lukaszs
ford::advanced
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 15-07-2010
Model: Fiesta
Silnik: Tdci
Rocznik: 2011
Postów: 293
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 1.6tdci, jak dbać by się nie powtórzyła?

Chyba po ostatniej awarii za bardzo się przejmujesz całą sprawą. Ja bym nie przesadzał z tym lepszym paliwem oraz dodatkami. Trzymaj się ustalonych wymian oleju i napewno będzie lepiej. Ogólnie ten silnik słabo znosi prędkości powyżej 150km/h, mi np wypaliło uszczelke pod wtryskiem i spod pokrywy trochę oleju zaczęło uciekać.
lukaszs jest offline  
Stary 05-12-2011, 21:52   #3
sik_88
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-12-2010
Skąd: Śląsk
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 17
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 1.6tdci, jak dbać by się nie powtórzyła?

Dziękuje za odpowiedź, tak przejmuje się całą sprawą i chyba mam do tego powody, w końcu pochłonęło to trochę kasy i nerwów. W związku z tym chcę dołożyć wszelkich starań, by mieć jak najmniej kłopotów w autem.

Zatem temat otwarty, co robić, żeby silnik był w dobrym stanie przez jeszcze 100-200 tys km.

No i pozostaje zadane już wcześniej pytanie:
Jak wytłumaczyć, że tak bardzo uszkodzony silnik nadal miał moc i osiągi nieodbiegające od normy?

Pozdrawiam
sik_88 jest offline  
Stary 05-12-2011, 22:32   #4
tepe
ford::beginner
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 30-11-2009
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Postów: 43
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 1.6tdci, jak dbać by się nie powtórzyła?

A tak z ciekawości ile kosztował silnik (jaki stan/przebieg/rocznik) i ile wymiana na gotowo ?
tepe jest offline  
Stary 05-12-2011, 23:12   #5
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 1.6tdci, jak dbać by się nie powtórzyła?

1. Nie katuj go spod świateł - to nie benzyna
2. Nie katuj go na zimnym, dopiero jak drgnie wskazówka to dociskaj mocniej
3. Nie gaść go od razu po speedowaniu np. autostradą - odczekaj 10-20sekund
4. Wymieniaj olej regularnie, albo nawet wcześniej. Lepiej zmieniać często nawet kujawski, niż lać texaco i zmieniać raz na ruski rok
5. Tankuj na markowych, sprawdzonych stacjach
6. Możesz dolewać oleju między wymianami, tak aby zawsze było więcej niż połowa miarki, ale mniej niż max oczywiście.

Tyle. Ciesz się z jazdy. Szerokości!
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline  
Stary 05-12-2011, 23:51   #6
sik_88
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-12-2010
Skąd: Śląsk
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 17
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 1.6tdci, jak dbać by się nie powtórzyła?

Dzięki, zatem same oczywistości jednak... Ale czytam i czytam o EGR i zaślepię dziada, odma chyba też otrzyma separator lublina/land rover.

Koszty wymiany silnika:

Motor
2006 przebieg ponoć 130 tyś km, stan? po tych wszystkich przygodach już nigdy nie pochwale jakiejkolwiek używanej części, ale jest suchy, kolektor i dolot o niebo czyściejszy od poprzedniego. Kupiony z wtryskami, kolektorem dolotowym, wydechowym, rozrządem, osłoną rozrządu, pompą paliwa i innymi drobnostkami za 4000zł. To jedna z wyższych cen wg allegro, ale przejechałem pół Polski w poszukiwaniu 1.6tdci i tańsze to totalna padlina już na pierwszy rzut oka.
Wymiana:
około 2000zł w tym
diagnoza starego silnika,
wymontowanie starego,
zamontowanie nowego silnika,
oleje,
filtry,
inne płyny ustrojowe,
rozrząd,
elementy sprzęgła.
Stary silnik otrzymałem "na pamiątkę", z czego wtryski, pompa paliwa i inne drobiazgi jeszcze się mogą przydać.

Proszę ocenić czy 2000zł to dużo? Naprawa u oficjalnego partnera Ford.

Pozdro

Ostatnio edytowane przez sik_88 ; 05-12-2011 o 23:55
sik_88 jest offline  
Stary 06-12-2011, 08:31   #7
rav89
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-05-2011
Model: Focus II
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2006
Postów: 35
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 1.6tdci, jak dbać by się nie powtórzyła?

Wg mnie 2000zł za robote + części to jest normalna cena. 1000zł same części kosztowały(o ile nie było wymieniane całe sprzegło) rozrząd to jest koszt 600zł + filtry i olej 200zł + 200zł na reszte.
rav89 jest offline  
Stary 06-12-2011, 09:42   #8
malymr
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-02-2011
Skąd: Syców
Model: focus mk2
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 18
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 1.6tdci, jak dbać by się nie powtórzyła?

Cytat:
Napisał MondeoVip Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam! Żeby nie wymieniać silnika ponownie trzeba o niego dbać,stosując specjalne środki konderwujące,które uchronią najbardziej podatne na uszkodzenie części,a jeżeli jest możliwość to nawet trzymać w garażu.To istotne elementy,które pomogą ci w konerwacji silnikaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego SIK88 Miałem taki sam przypadek jak twój ,auto śmigało normalnie,a tu nagle zapaliła się kontrolka oleju i silnik jakoś głośniej pracował.Laweta i do mechanika ,po sprawdzeniu okazało się że przytkał się smog olejowy i pomimo czyszczeniu silnika płynami ( 3 razy zanim ciśnienie oleju wróciło do normy ) głośna praca silnika pozostała diagnoza - zatarta tuleja cylindra, naprawa nie opłacalna wymiana silnika na inny . PO 2 tygodniach udało się kupić silnik od fiesty z 2010 roku ( 20tyś km ) goły słupek 3000zł ,robota 1000 zł części 1000zł (paski rolki ,pompa wody płyny i inne pierdoły) razem 5000zł . PO tygodniu powrót do mechanika na kontrole miski olejowej i smoga , wymiana oleju i na razie OK 6000km . Jak stuknie 10tyś ponownie miska do kontroli, lepiej zapobiegać niż płakać. A jeszcze jedno po kupnie fokus miał 112tyś przebiegu przeglądy 20, 40, 65 tyś ostatnia wizyta wa aso 112tyś w listopadzie 2010 ,kupiony w lutym2011 (informacja z aso z niemiec )
malymr jest offline  
Stary 06-12-2011, 09:47   #9
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 1.6tdci, jak dbać by się nie powtórzyła?

Cytat:
Napisał MondeoVip Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam! Żeby nie wymieniać silnika ponownie trzeba o niego dbać,stosując specjalne środki konderwujące,które uchronią najbardziej podatne na uszkodzenie części,a jeżeli jest możliwość to nawet trzymać w garażu.To istotne elementy,które pomogą ci w konerwacji silnikaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jest lepszy sposób...nie jeździć! Wówczas napewno nic się nie zepsuje :-)))

Na poważnie:
- odmę sobie daruj. Tylko coś się zapcha i silnik puści olej bokiem
- EGRa możesz zaślepić. Wcześniej go wyczyść - będzie dłużej działał zaślepiony.
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline  
Stary 06-12-2011, 10:24   #10
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,323
Domyślnie Odp: Wymiana silnika 1.6tdci, jak dbać by się nie powtórzyła?

MondeoVip przestań takie bzdury wypisywać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..

Nie katować i na czas wymieniać olej,jeśli silnik był zdrowy to nic mu nie będzie oprócz normalnego zużycia na które nie ma siły,wszystko kiedyś kończy żywot
Assan jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.