![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 09-12-2010
Skąd: Śląsk
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 17
|
![]()
Witam.
Oto moje przygody z FF i TDCI: Rok temu kupiłem Focusa 1.6 TDCI 90KM z 2005 roku. Po pół roku czasu z silnika zaczęły dobiegać niepokojące stuki mechaniczne, początkowo ciche, ale jak zaczęły się nasilać objechałem chyba z 15 warsztatów na śląsku, nikt nie wiedział co sie dzieje. Wybrałem, najlepszy moim zdaniem warsztat i zleciłem diagnozę. Co się okazało: - mocno przytarty jeden tłok i gładź cylindrowa z nim współpracująca, - stwierdzono, że w/w tłok był już wymieniany, - przyczyna stuków - jedna z dźwigienek popychających zawory, - mocno zużyte panewki korbowodu w tym dwie zaczynające pękać, - duża ilość oleju w układzie dolotowym. - niewielki spadek kompresji na przytartym cylindrze. Należy tutaj nadmienić, że licznik pokazywał wówczas 155 tyś km, zdaniem mechanika było albo 300 - 400 tys km lub/i kompletne zaniedbanie wymian oleju. Naprawa: wymiana silnika, remont nieopłacalny. Po miesięcznym poszukiwaniu znalazłem odpowiedni silnik (używany), zawiozłem do mechanika, zamontowali, zapłaciłem i jeżdże. Stary silnik mam, wyczyściłem go i potwierdzam wskazane przez mechanika usterki. Fakt stwierdzenia tak poważnych usterek bardzo mnie zdziwił, ponieważ samochód jeździł przyzwoicie, w porównaniu z innymi autami o podobnej mocy nie odbiegał od normy. Nie brał oleju, spalanie było w normie koło 5,5l/100km. Jedyną awarią jaka wystąpiła było uszkodzenie uszczelki wtrysku (naprawa ok 150zł), ale to po trasie ok 100km z prędkością 180-190km/h - gaz w podłodze. Jak wytłumaczyć, że tak bardzo uszkodzony silnik nadal miał moc i osiągi nieodbiegające od normy? Jak prawidłowo dbać o nowy silnik, żeby sytuacja się nie powtórzyła? Wiadomo, że: - wymiany oleju, filtrów itd wg wytycznych producenta, - chłodzenie turbo po zakończeniu jazdy, - nie katowanie zimnego silnika. To i wiele innych oczywistości stosuję, chciałbym się jednak dowiedzieć co jeszcze można zrobić, żeby przedłużyć żywotność silnika. Niepokoi mnie np fakt przedostawania się oleju przez odmę do rury łączącej turbo z filtrem powietrza, w starym silniku olej ten chyba płynął przez te przewody, w nowym silniku jest go niewiele, ale jest... Czy zastosować opisywany tu już niejednokrotnie dodatkowy separator oleju od Lublina? Czy warto zaślepić EGR? Czy lać uszlachetniacze do paliwa typu STP, a może lać lepszy diesel np. Verva itp.? Co jeszcze? Służe pomocą w znalezieniu dobrego serwisu Forda na Śląsku, a także mam namiary na firme, która importuje używane silniki, polecana przez kilku mechaników i przeze mnie, póki co:] |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 15-07-2010
Model: Fiesta
Silnik: Tdci
Rocznik: 2011
Postów: 293
|
![]()
Chyba po ostatniej awarii za bardzo się przejmujesz całą sprawą. Ja bym nie przesadzał z tym lepszym paliwem oraz dodatkami. Trzymaj się ustalonych wymian oleju i napewno będzie lepiej. Ogólnie ten silnik słabo znosi prędkości powyżej 150km/h, mi np wypaliło uszczelke pod wtryskiem i spod pokrywy trochę oleju zaczęło uciekać.
|
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 09-12-2010
Skąd: Śląsk
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 17
|
![]()
Dziękuje za odpowiedź, tak przejmuje się całą sprawą i chyba mam do tego powody, w końcu pochłonęło to trochę kasy i nerwów. W związku z tym chcę dołożyć wszelkich starań, by mieć jak najmniej kłopotów w autem.
Zatem temat otwarty, co robić, żeby silnik był w dobrym stanie przez jeszcze 100-200 tys km. No i pozostaje zadane już wcześniej pytanie: Jak wytłumaczyć, że tak bardzo uszkodzony silnik nadal miał moc i osiągi nieodbiegające od normy? Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 30-11-2009
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Postów: 43
|
![]()
A tak z ciekawości ile kosztował silnik (jaki stan/przebieg/rocznik) i ile wymiana na gotowo ?
|
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
![]()
1. Nie katuj go spod świateł - to nie benzyna
2. Nie katuj go na zimnym, dopiero jak drgnie wskazówka to dociskaj mocniej 3. Nie gaść go od razu po speedowaniu np. autostradą - odczekaj 10-20sekund 4. Wymieniaj olej regularnie, albo nawet wcześniej. Lepiej zmieniać często nawet kujawski, niż lać texaco i zmieniać raz na ruski rok 5. Tankuj na markowych, sprawdzonych stacjach 6. Możesz dolewać oleju między wymianami, tak aby zawsze było więcej niż połowa miarki, ale mniej niż max oczywiście. Tyle. Ciesz się z jazdy. Szerokości!
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 09-12-2010
Skąd: Śląsk
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 17
|
![]()
Dzięki, zatem same oczywistości jednak... Ale czytam i czytam o EGR i zaślepię dziada, odma chyba też otrzyma separator lublina/land rover.
Koszty wymiany silnika: Motor 2006 przebieg ponoć 130 tyś km, stan? po tych wszystkich przygodach już nigdy nie pochwale jakiejkolwiek używanej części, ale jest suchy, kolektor i dolot o niebo czyściejszy od poprzedniego. Kupiony z wtryskami, kolektorem dolotowym, wydechowym, rozrządem, osłoną rozrządu, pompą paliwa i innymi drobnostkami za 4000zł. To jedna z wyższych cen wg allegro, ale przejechałem pół Polski w poszukiwaniu 1.6tdci i tańsze to totalna padlina już na pierwszy rzut oka. Wymiana: około 2000zł w tym diagnoza starego silnika, wymontowanie starego, zamontowanie nowego silnika, oleje, filtry, inne płyny ustrojowe, rozrząd, elementy sprzęgła. Stary silnik otrzymałem "na pamiątkę", z czego wtryski, pompa paliwa i inne drobiazgi jeszcze się mogą przydać. Proszę ocenić czy 2000zł to dużo? Naprawa u oficjalnego partnera Ford. Pozdro Ostatnio edytowane przez sik_88 ; 05-12-2011 o 23:55 |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 30-05-2011
Model: Focus II
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2006
Postów: 35
|
![]()
Wg mnie 2000zł za robote + części to jest normalna cena. 1000zł same części kosztowały(o ile nie było wymieniane całe sprzegło) rozrząd to jest koszt 600zł + filtry i olej 200zł + 200zł na reszte.
|
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-02-2011
Skąd: Syców
Model: focus mk2
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 18
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
![]() Cytat:
Na poważnie: - odmę sobie daruj. Tylko coś się zapcha i silnik puści olej bokiem - EGRa możesz zaślepić. Wcześniej go wyczyść - będzie dłużej działał zaślepiony.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
|
![]() |
![]() |
#10 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,323
|
![]()
MondeoVip przestań takie bzdury wypisywać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Nie katować i na czas wymieniać olej,jeśli silnik był zdrowy to nic mu nie będzie oprócz normalnego zużycia na które nie ma siły,wszystko kiedyś kończy żywot |
![]() |