|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-02-2012, 18:19 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 18-10-2009
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Model: S_MAX
Silnik: 2,0 Duratec HE 145 KM
Rocznik: 2007
Postów: 7
|
2,0 Pb chrobotanie i nierówna praca silnika
Witam Wszystkich forumowiczów!
Niedawno zmieniłem Mondeo mk3 2,0 TDCi na Smax-a 2,0 PB duratec HE 145 KM i pojawił się mały problem! A mianowicie: zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku na wolnych obrotach słychać cały czas 'chrobotanie' w silniku po stronie kierowcy i występuje okresowo nierówna praca silnika,jakby się 'potykał' silnik,po wciśnięciu sprzęgła chrobotanie jest jakby mniej słyszalne. Obroty nie falują.Auto normalnie przyśpiesza,bez żadnych szarpnięć,zajączków,biegi wchodzą płynnie.Spalanie ok!Może jest to normalna praca tego silnika?Zawsze miałem diesla, więc może się czepiam,ale chyba jednak jest coś nie tak.Byłem w ASO Forda w Łodzi samochód był podpięty pod kompa ,zero błędów,a na ,chrobotanie' w silniku to powiedziano mi ,że to padająca dwumasa i żebym jeżdził i się nie przejmował.Może ktoś się kiedyś spotkał z podobnymi objawami u siebie?.Będę wdzięczny za wskazówki.Pozdrawiam. |
23-02-2012, 10:30 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-07-2011
Skąd: Biłgoraj
Model: s max
Silnik: 2000
Rocznik: 2011
Postów: 14
|
Odp: 2,0 Pb chrobotanie i nierówna praca silnika
mam coś podobnego ale trudno określić czy to coś poważnego.
Ostatnio edytowane przez endriuH58 ; 23-02-2012 o 10:37 |
23-02-2012, 10:31 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-07-2011
Skąd: Biłgoraj
Model: s max
Silnik: 2000
Rocznik: 2011
Postów: 14
|
Odp: 2,0 Pb chrobotanie i nierówna praca silnika
w ostatnim czasie coś podobnego zauważyłem w swoim S max, 2l 145 KM, ale zazwyczaj zdarza się to przy odpalaniu zimnego silnika i tylko gdy po raz pierwszy z rana wyjeżdżam z garażu, nie za każdym razem jest ten odgłos a jeżeli się pojawi to wówczas słyszalny jest odgłos ocierania lub chrobotania z przodu silnika, gdy powoli puszczam sprzęgło, po chwili odgłos ustaje i przez cały dzień już to się nie powtarza. Pojazd jest praktycznie nowy, około pół roku , dlatego nie wiem co to może być, mam nadzieje że to nie sprzęgło. Może to odgłos z przekładni kierowniczej nie mam pojęcie . Jeżeli będzie się to powtarzać będę zmuszony wstąpić do serwisu celem sprawdzenia. Może ktoś coś podobnego miał, proszę o poradę.
|
23-02-2012, 10:37 | #4 |
ford::advanced
Imię: slawek
Zarejestrowany: 05-04-2011
Skąd: Tarnobrzeg ale teraz W-wa
Model: S-max
Silnik: 2.0 klekot
Rocznik: 2011
Postów: 257
|
Odp: 2,0 Pb chrobotanie i nierówna praca silnika
Miałem podobny efekt w Mondeo 2.0 benz. Duratec HE 145 koni - takie cykanie/chrobot na wolnych obrotach - czasem sie nasilało a czasem zanikało, ale obecne było cały czas.
Powodem był uszkodzony dolot - a konkretnie popękane brzegi rurek w wielkim czarnym plastikowym elemencie dolotu. Mój mechanik (polecam jest rewelacyjny) powiedział że to typowy i jedyny poważny acz rzadki problem z 2.0 benzyną. Raz tylko w historii ASO Popularna zdarzyło sie że unieruchomił silnik ponieważ dostały się do niego drobiny plastiku z pęknięć. Nowa część kosztowała ok 700 PLN , robocizna 100 PLN Może u Ciebie to ten problem - podaję tylko trop.
__________________
był Mondeo MK3 kombi 2.0 145 PS był VW Passat B6 2.0 FSI Sportline jest Ford S-max 2.0 TDCI titanium-platinium |
25-02-2012, 00:20 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-07-2007
Skąd: Ząbki
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 12
|
Odp: 2,0 Pb chrobotanie i nierówna praca silnika
bodobne objawy zauwarzyłem przy okolo 80tys przy 130 musiałem wymienić dwumasę, w tej chwili staram się znależć przyczynę wpadania w nieprzyjemne wibracje podczas przyśpieszania, w momencie mocnego przeciążenia mam wrażenie jakby koła zaczynały walić aż wyrywa silnik. jest duśa różnica jak zmienie opony z letnich na zimówki.
Napewno nie jest to wina opon zmieniłem już kilka kompletów jest różnica ale efekt pozostaje. może poduszki pod silnikiem przeguby? Zawieszenie jest napewno zużyte, ale specjalnie wyczuliłem podczas przeglądu żeby je dokładnie sprawdzić i nic. |
25-02-2012, 20:28 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 18-10-2009
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Model: S_MAX
Silnik: 2,0 Duratec HE 145 KM
Rocznik: 2007
Postów: 7
|
Odp: 2,0 Pb chrobotanie i nierówna praca silnika
Byłem dziś u innego mechaniora ,oglądaliśmy na podnośniku i odgłos chrobotania pochodzi ze skrzyni biegów.Twierdzi,że to nie dwumasa ,tylko prawidłowa praca skrzyni (praca wałków). Generalnie uspokoił mnie.A potykanie się silnika występuje gdy spadają obroty do 790/min ,a równiutko chodzi przy 800-podpięty do kompa.Muszę jeszcze to wyjaśnić.No i oczywiści zerknę na ten dolot dokładnie.
Wyszły niestety błędy-błąd czujnika położenia pedału gazu i czujnika przepustnicy.Udało się wykasować i jak dotąd nie powracają.Pozdrawiam |
26-02-2012, 05:05 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 20-08-2011
Skąd: Gdynia
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.8
Rocznik: 1997
Postów: 6
|
Odp: 2,0 Pb chrobotanie i nierówna praca silnika
Przepraszam, benzynowy s-max ma ,, dwumasę" ?
|
26-02-2012, 11:17 | #8 | |
ford::expert
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
|
Odp: 2,0 Pb chrobotanie i nierówna praca silnika
Cytat:
Ale czy MECHANIOR pofatygował sie o krok dalej i sprawdził poprawność działania tych czujników ,ew. ich ustawienie , prawidłowe- paramatry?...... TPS- to w innych samochodach czujnik połozenia przepustnicy i wiele razy go przestawiałem w różnych samochodach żeby podawał prawidłowe parametry dla silnika. S-Max jest stosumkowo nowym samochodem i przeciętny warsztat samochodowy często ma stychność po raz 1-szy z tym autem . Swoją drogą jeśli obroty ci spadają poniżej 800 /min. to coś jest nie tak .Wmoim i wielu innych najniższe obroty to ok 920-950/min. Radził bym ci się udać do fachowca od fordów polecanego na forum.Ponoć w łodzi jest najlepszy Mariusz . tel.602 503 361. Polecał go również Rafał A.(antek).który również zajmuje się fordami z regionu łódzkiego .
__________________
......................... Pozdrawiam . |
|
26-02-2012, 11:23 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 18-10-2009
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Model: S_MAX
Silnik: 2,0 Duratec HE 145 KM
Rocznik: 2007
Postów: 7
|
Odp: 2,0 Pb chrobotanie i nierówna praca silnika
Ok! Zadzwonię jutro i podjadę!może coś się wyjaśni.
|
28-02-2012, 09:37 | #10 | |
ford::advanced
Imię: slawek
Zarejestrowany: 05-04-2011
Skąd: Tarnobrzeg ale teraz W-wa
Model: S-max
Silnik: 2.0 klekot
Rocznik: 2011
Postów: 257
|
Odp: 2,0 Pb chrobotanie i nierówna praca silnika
Cytat:
__________________
był Mondeo MK3 kombi 2.0 145 PS był VW Passat B6 2.0 FSI Sportline jest Ford S-max 2.0 TDCI titanium-platinium |
|