|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-12-2011, 13:14 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-10-2011
Skąd: Dobroń
Model: Escort Fun mk7
Silnik: 1.8 16V Zetec +LPG
Rocznik: 1995
Postów: 45
|
Szarpie po nagrzaniu
Witam
Od paru miesiecy walcze z silnikiem w moim essim.95r, 1.8 16v zetec-e. Wiekszosc problemow rozwiązalem ale ciagle pozostaje jeden ktory mnie strasznie denerwuje. Mianowicie po odpaleniu na zimnym, silnik pracuje ladnie, problem pojawia sie gdy wskazowka temp wskoczy na połowe podziałki. Wtedy auto na wolnych obrotach, nieraz zgasnie, albo przygasnie na sekunde i wroci do normalnych obrotow. Po takim czyms jak ruszam autem to w niskim zakresie obrotow auto szarpie, przy wyzszych jest ok. Wymienione kable, swiece, cewka (wszystko orginalne) zaslepiony egr(troche pomoglo, mniej szarpie). Po wymianie kabli tez przez jakis czas mniej szarpalo, ale wrocilo do dawnych "szarpań" . Nowy akumulator, styki czyszczone. Problem ten pojawia sie na gazie i na benzynie. Na gazie bardziej czuc szarpanie. Wymienione filtry od gazu (wtryski od gazu w dolocie) gaz sekwencja regulowany miesiac temu. Jak myslicie co to moze byc ? macie jakies pomysly ? bo ja juz niewiem o co mu chodzi.
__________________
Peugeot 309 1.9 D -> Ford Escort 1.8 16V Zetec + Podtlenek LPG (sekwencja) |
23-12-2011, 15:40 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: Szarpie po nagrzaniu
Nie wiem jak tam jest w twoim silnku ale ja mialem identycznie w swoim i winowajca byl regulator cisnienia benzyny. Sprobuj na gaznie odlaczyc pompke benzyny np wyjmujac od niej bezpiecznik i zobacz czy ustalo. O to chodzi ze u mnie pekla membranka w regulatorze i przez ta dziurke dawalo benzyne bezposrednio do gardziela kolektora ssacego co powodowalo takie zadlawienia sie silnika. Ty pewnie regulator cisnienia masz na listwie wtryskowej i pewnie od niego bezposrednio do kolektora ssacego lub gdzies nad przepustnica idzie wezyk. Zdejmij do od strony przepustnicy i zaslep pozostawiona po nim dizurke przy przepustnicy a samego wezyka od strony regulatora cisnienia nie zaslepiaj tylko po rozgrzaniu silnika i jezeli problemy ustana to zobacz czy przypadkien nie kapie z niego benzyna, bardzo powoli ale moze kapac.
|
23-12-2011, 15:46 | #3 |
Postów: n/a
|
Odp: Szarpie po nagrzaniu
do sprawdzenia sonda lambda i czujnik temperatury silnika
|
19-01-2012, 13:41 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-10-2011
Skąd: Dobroń
Model: Escort Fun mk7
Silnik: 1.8 16V Zetec +LPG
Rocznik: 1995
Postów: 45
|
Odp: Szarpie po nagrzaniu
byłem na diagnozie. wyskoczyły 2 błędy . sonda lambda zbyt bogata i zbyt uboga mieszanka. nic poza tym . czy oznacza to że jest ona do wymiany ? czy taka mieszankę może coś innego powodować ?
__________________
Peugeot 309 1.9 D -> Ford Escort 1.8 16V Zetec + Podtlenek LPG (sekwencja) |
19-01-2012, 14:35 | #5 |
Postów: n/a
|
Odp: Szarpie po nagrzaniu
to oznacza, ze albo zła diagnoza, albo sonda do wymiany. Sprawdź miernikiem ta sondę. na rozgrzanym silniku.
|
19-01-2012, 15:50 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-10-2011
Skąd: Dobroń
Model: Escort Fun mk7
Silnik: 1.8 16V Zetec +LPG
Rocznik: 1995
Postów: 45
|
Odp: Szarpie po nagrzaniu
sprawdze na dniach i napisze. slawku a powiedz mi tak schodząc z tematu. jakie czujniki są używane podczas pracy na gazie ? bo już różne wypowiedzi czytałem .
__________________
Peugeot 309 1.9 D -> Ford Escort 1.8 16V Zetec + Podtlenek LPG (sekwencja) |
19-01-2012, 16:32 | #7 |
Postów: n/a
|
Odp: Szarpie po nagrzaniu
zleży od typu instalacji.
Przy sekwencji wszystkie + dodatkowe z samej instalacji gazowej. |
07-03-2012, 22:07 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-07-2009
Skąd: LUBIN
Model: Ford Escort
Silnik: DOHC 1600+Gaz
Rocznik: 1993
Postów: 163
|
Odp: Szarpie po nagrzaniu
Mam ten sam problem. Po nagrzaniu szarpie podczas dodawania gazu. Mam założony gaz, nieraz "strzela" pod maską na niskich obrotach, a faktycznie nieraz wskaźnik temp. skacze do góry, po czym opada na poziom. Czujnik do wymiany? słyszałem,że są trzy, od którego zacząć?
__________________
Z rapem wyrosłem, lecz z rapu nie wyrosnę |
10-03-2012, 17:44 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-10-2011
Skąd: Dobroń
Model: Escort Fun mk7
Silnik: 1.8 16V Zetec +LPG
Rocznik: 1995
Postów: 45
|
Odp: Szarpie po nagrzaniu
sprawdziłem sonde, na zimnym silniku przy wolnych obrotach napięcie waha sie od ok 0,2 do 0,9 V. Na ciepłym silniku stoi na 0,5V nieraz na 0,4V a po dodaniu gazu spada nawet do 0. Sonda do wymiany ?
__________________
Peugeot 309 1.9 D -> Ford Escort 1.8 16V Zetec + Podtlenek LPG (sekwencja) |
10-03-2012, 20:04 | #10 |
Postów: n/a
|
Odp: Szarpie po nagrzaniu
do wymiany, tutaj mozesz dobra sonde kupic prawie za darmo http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=151611
|