|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-05-2012, 12:08 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 28-07-2009
Model: Ford Focus MKII
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2007
Postów: 2
|
1.6 TI-VCT słaby
Witam, miałem ostatnio okazję pojeździć trochę Fordem Focusem rocznik 2007 z silnikiem 1.6 TI-VCT 115KM. Sam mam Astrę GTC III '06 z silnikiem 1.6 o mocy 105KM. Zauważyłem ogromną różnicę w pracy tych silników. Focus strasznie powoli przyspiesza szybko łapie zadyszkę. Ma przejechane dopiero 42000KM. Jest to auto kupione jako nowe w polskim salonie więc przebieg jest oryginalny. Teraz pytanie czemu moja astra z przebiegiem już ponad 100000KM jest dużo żwawsza a po włączeniu trybu sportowego to już w ogóle nie ma co porównywać z Fordem. Czy może to być spowodowane tym że przepustnica jest sterowana inaczej (mniej agresywnie) niż w Oplu? Czy da się to jakoś przeprogramować? Ford jest użytkowany przez mojego ojca który jeździ spokojnie, i mu to nie przeszkadza. Mam zamiar kupić te auto bo jest jeszcze w idealnym stanie. Tylko ten silnik... Proszę o opinie. Pozdrawiam.
|
08-05-2012, 15:01 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-03-2008
Skąd: KRK
Model: Ford Focus II FL
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2008
Postów: 87
|
Odp: 1.6 TI-VCT słaby
Może Twój ojciec zamulił foczkę? Jak się spokojnie woził przez miasto te 40 tys. kilometrów to chyba mozliwe. Trzeba wziąć furę na jakąś obwodnicę i ją zdrowo parę razy przegonić. Jak dostanie po garach 190km/h, to powinna się odmulić. Zmienić świece, zajrzec do filtra powietrza itd. Z autem jak z kobietą... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Czasy się zmieniły, dawniej by ujrzeć pośladki trzeba było odsunąć majtki, dziś by zobaczyć majtki trzeba rozsunąć pośladki... |
08-05-2012, 16:46 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-06-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus III FL
Silnik: 1,0EB 125KM
Rocznik: 2015
Postów: 850
|
Odp: 1.6 TI-VCT słaby
To jeszcze napisz, gdzie tej swojej kobiecie zainstalowałeś ten filtr powietrza... Benzyna to nie diesel z DPF, aby ją gonić po autostradzie.
Może jesteś przyzwyczajony do innych przełożeń skrzyni biegów, albo faktycznie szwankują świece, cewka czy coś innego. |
08-05-2012, 17:08 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-09-2011
Skąd: Śląsk
Model: mk2 FL
Silnik: 1.6 115 KM
Rocznik: 2009
Postów: 158
|
Odp: 1.6 TI-VCT słaby
Po pierwsze nie widzę aby była taka 105 KM wersja Astry GTC z tego roku, ale może źle patrzę ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]).
Druga sprawa to mam taki sam silnik i albo coś z twoim jest nie tak, albo go za nisko kręcisz. On jedzie dopiero od 3500 obrotów, gdzie zaczyna już ładnie przyspieszać. Przejedź się jeszcze raz i depnij porządnie na trójce i czwórce od 3500 do 6000. Z wyłączonym ESP i przy dobrym starcie da się wyciągnąć 10 sekund do setki. |
08-05-2012, 20:55 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 28-07-2009
Model: Ford Focus MKII
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2007
Postów: 2
|
Odp: 1.6 TI-VCT słaby
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Jeszcze doczytałem, że fordy mają taką cechę, że z opóźnieniem reagują na pedał gazu (elektronika jest leniwa) ciekawe czy da się to jakoś przeprogramować bo to raczej kwestia softu. Takie opinie (które można znaleźć w internecie) pokrywają się z moimi odczuciami - bardzo delikatnie otwierana przepustnica. Przyzwyczaiłem się, że po wciśnięciu gazu na 2,3 czy nawet 4 biegu auto szarpie i wbija w fotel ale cóż jakoś przeżyjęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pomyślę o chip tuningu -> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] może to coś da. |
08-05-2012, 21:56 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-09-2011
Skąd: Śląsk
Model: mk2 FL
Silnik: 1.6 115 KM
Rocznik: 2009
Postów: 158
|
Odp: 1.6 TI-VCT słaby
Wbija w fotel to diesel, dzięki momentowi nawet i 90 KM poczujesz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. niemniej jednak jeśli jesteś ze śląska to zapraszam na przejażdżkę moim 1.6 115 KM, może inaczej wyobrażasz sobie jazdę, ale pokażę Ci, że da się tym pojechać dynamicznie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. co niemniej jednak jest okupione średnim spalaniem w mieście około 10 l/100
|
08-05-2012, 22:13 | #7 | |
ford::average
Zarejestrowany: 14-03-2008
Skąd: KRK
Model: Ford Focus II FL
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2008
Postów: 87
|
Odp: 1.6 TI-VCT słaby
Cytat:
A auto benzynowe również można skutecznie ZAMULIĆ.
__________________
Czasy się zmieniły, dawniej by ujrzeć pośladki trzeba było odsunąć majtki, dziś by zobaczyć majtki trzeba rozsunąć pośladki... |
|
08-05-2012, 22:18 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-12-2009
Skąd: wlkp
Model: czarny, grafit,turkus
Silnik: ,Pb,ON
Rocznik: 1993,1990
Postów: 197
|
Odp: 1.6 TI-VCT słaby
ooo pierwsze słyszę
jak sie zamula auto? jestem spragniony informacji. nie porównuj forda z oplem opc bo to ma inne mapy wgrane.
__________________
Diagnostyka komputerowa pojazdów do rocznika 2010r. ..... i te jeżdące i te niejeżdżące...... |