Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-05-2012, 12:11   #41
benio
ford::professional
 
Avatar benio
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,664
Domyślnie Odp: Zawór EGR

Deryll to jakiś czujnik wyczaja, że EGR jest zaślepiony (kurna chata ale mądrale są z tych naszych Mundków - może ich zaprzęgnąć do zarabiania kasy, sprzątania itp.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) - ew. jaki jest nr błęduGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

benio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2012, 12:24   #42
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Zawór EGR

Cytat:
Napisał benio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Deryll to jakiś czujnik wyczaja, że EGR jest zaślepiony
Jest czujnik przepływu spalin i jeśli EGR jest zaślepiony to wywala:
P0401 "Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczajacy przepływ"
Można ten błąd obejść wywiercając dziurki w zaślepce. Ale w twoim wypadku musi całkowicie zakryty dolot spalin ze względu na uszkodzony tłoczek.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2012, 13:15   #43
benio
ford::professional
 
Avatar benio
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,664
Domyślnie Odp: Zawór EGR

A gdzie ten czujnik przepływu spalin jest? Może od czasu do czasu należy go "przedmuchać", aby przy czynnym EGR-ze nie występowało szarpanie co jak wiesz się zdarza.
benio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2012, 14:45   #44
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Zawór EGR

Nie wiem który to czujnik, choć wcześniej myślałem że to ten z wężykiem przykręcony z boku zaworu.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2012, 21:27   #45
benio
ford::professional
 
Avatar benio
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,664
Domyślnie Odp: Zawór EGR

Cześć Deryll.
Właśnie zapalił mi się check po przejechaniu około 40km od zaślepienia EGR-a.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy po odetkaniu zaworu sama zgaśnie, czy podpięcie WDS-a/IDS-a niezbędne będzieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
benio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-05-2012, 21:41   #46
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Zawór EGR

Jeżeli powód zapalania Checka znika, błąd wykasuje się po jakimś czasie. Ale jeśli chcesz wykasujesz go zwykłym ELM-em.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2012, 22:40   #47
benio
ford::professional
 
Avatar benio
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,664
Domyślnie Odp: Zawór EGR

Właśnie jestem w trakcie reanimacji EGR-a, którego będę składać z dwóch. Cała elektronika (wszystkie czujniki) moja, mechanika (po części) z zakupionego od jednego z Forumowiczów.
Napiszę tak - EGR, który kupiłem dokonał zgonu kilkakrotnie a jego użytkownik nie miał wyjścia jak kupić nowy. Dobrze, że chociaż tłoczek od spalin szczelnie się zamyka na czym najbardziej mi zależało.

Deryll jeżeli nadal masz starego EGR-a, w którym coś kominowałeś z tą pozbawioną bolców oryginalną zębatką to daj znać napiszę jak ją reanimować do pełnej jej sprawności działania.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
benio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2012, 11:20   #48
benio
ford::professional
 
Avatar benio
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,664
Domyślnie Odp: Zawór EGR

Już po zabiegu. Wczoraj reanimowałem EGR-a i działa jak nówka i nawet nie szarpie przy przyspieszaniu.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wykasowałem błędy (mam już ELM-a) i samochodzik hula jak się patrzy. Zastanawiam się tylko, czy jednak nie wstawić blaszki z otworkiem 5-7mm na powrocie spalin co by mniej spalin pchało do zaworu.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

No i jeszcze jedno dla tych co mają okablowanego 3-ma wtyczkami EGR-a.
Od czasu do czasu (np. raz na miesiąc) należy sprawdzić, czy każdorazowo po wyłączeniu silnika zawór EGR jest kalibrowany - podnieść maskę silnika uruchomić silnik po czy go wyłączyć - teraz powinno wystąpić kilkukrotne zamykanie i otwieranie zaworu recyrkulacji spaln w EGR-ze - słychać pracę silniczka elektrycznego i klekotanie tłoczka.
Jeżeli takiego objawu nie ma proponuję zajżeć do zaworu.
benio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2012, 15:40   #49
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Zawór EGR

Gratulacje, nie chcę jednak zapeszać. U mnie przez kilka dni jeździł jak ta lala, a potem zaczęło się szarpanie. Wydaje mi się że ma związek z owym kalibrowaniem.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:36.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.