Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-06-2010, 16:01   #71
tomass30
ford::advanced
 
Avatar tomass30
 
Zarejestrowany: 07-08-2009
Skąd: Zduńska Wola
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 355
Domyślnie Odp: Trzęsie budą (nie kierownicą)

wg. mnie u mnie ewidentnie winne jest zawieszenie silnika! w takim samym przedziel obrotów trzepie lekko autem podczas dodawania gazu na postoju. Wiadomo podczas jazdy przy większym obciążeniu zjawisko się nasila. Pytanie ile jest poduszek pod silnikiem i pod skrzynią? Jedna już wymieniłem.. pod silnikiem i chyba nie jest najlepsza gdyż w aucie jest jakoś głośniej i przy 900 obrotach aż trzęsie kierownicą.

tomass30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-06-2010, 07:38   #72
DLEV
ford::beginner
 
Avatar DLEV
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 19-09-2009
Skąd: Łebcz
Model: Escort
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 1996
Postów: 49
Domyślnie Odp: Trzęsie budą (nie kierownicą)

Są trzy poduszki: skrzyni, zrywu i silnika. Nie wiem czy to kategorie kolokwialne, ale tak mi to mechanik przedstawił. U mnie przedstawia się to geometrycznie tak: po lewej od silnika poduszka silnika, po środku na górze zrywu i po prawej skrzyni.

@ brajdak: OK, jeśli tak przy najbliższej okazji jadę na wulkanizację. Fakt faktem zaczęło trząść po wyprawie na Ukrainę, po przejechaniu niezliczonej liczby dziur, itp.
DLEV jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2011, 17:39   #73
glaeken
ford::advanced
 
Imię: M
Zarejestrowany: 12-09-2008
Skąd: Radom
Model: MK7
Silnik: 1.4 CVH-PTE EFi
Rocznik: 1996
Postów: 321
Domyślnie Odp: Trzęsie budą (nie kierownicą)

Odgrzewam kotleta.

Trzesie buda TYLKO podczas przyspieszania (predkosc dowolna). Trzesie gora/dol przod/tyl (nie na boki i nie na kierownicy).
Nie wiem jeszcze z czym jest zwiazana ich czestotliwosc (czy z obrotami silnika czy z predkoscia, ale wydaje mi sie ze z tym drugim).
Czestotliwosc dosc niska, jakies 15Hz-30Hz, ale duza amplituda.

Potrafi tez trzasc przy mocnym hamowaniu silnikiem. (silnik chodzi rowno, czy na benz czy na lpg)

Jakies pomysly? Taki objaw powinien byc latwo rozpoznawalny (To na bank nie poduszki silnika)

[EDIT]
Drgania sa idealnie rownomierne.

[EDIT2]
Juz nieaktualne - na 99% to przegub wewnetrzny (mam rozwalona oslone gumowa).
__________________
--
Są tylko dwie firmy produkujące dobre łożyska: Timken oraz Timken.

Ostatnio edytowane przez glaeken ; 05-02-2011 o 18:12
glaeken jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2012, 11:51   #74
DLEV
ford::beginner
 
Avatar DLEV
 
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 19-09-2009
Skąd: Łebcz
Model: Escort
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 1996
Postów: 49
Domyślnie Odp: Trzęsie budą (nie kierownicą)

Odgrzewam temat. Wczoraj w łóżku przeczytałem na nowo wszystkie posty w temacie i doszedłem do jednego wniosku: nikt nie rozwiązał problemu zgodnie z poradami tu wymienionymi.

Powiem Wam coś: u mnie trzęsienie lekko ustało z czasem, ale nie wiem po czym?! Nie wiem, nie pamiętam, co takiego wymieniałem, że trzęsienie się skończyło. Po prostu pewnego dnia zminimalizowało się do takiego stopnia, że zapomniałem o tym.

No i przyszła kolejna wyprawa na Ukrainę, a w zasadzie dwie. Po pierwszej i drugiej, auto rozstrzęsło się tak, że nawet gdy jadę sam dość mocno się trzęsie. A teraz zdefiniuję kiedy: trzęsienie pojawia się TYLKO przy przyśpieszaniu bądź lekkim podtrzymywaniu prędkości, TYLKO przy wciśniętym pedale gazu. Gdy puszczę pedał, trzęsienie znika. Trzęsie najbardziej na 5-tym biegu przy prędkościach od 70, do 90km/h. Przy 4-tym biegu mniej trzęsie, ale lekko też. Trzęsienie nasila się w miarę przyrostu obciążenia w aucie, znacznie już po przybyciu jednej osoby.

Kochani!! Może jest ktoś, kto naprawił to dziadostwo i przypomni sobie co konkretnie wymienił?????

Powtórzę co nie poprawiło sytuacji: wymiana poduszek silnika, wymiana przegubu, wymiana części zawieszenia (końcówki, stabilizatory).
DLEV jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2012, 16:52   #75
tomass30
ford::advanced
 
Avatar tomass30
 
Zarejestrowany: 07-08-2009
Skąd: Zduńska Wola
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 355
Domyślnie Odp: Trzęsie budą (nie kierownicą)

ja pojechałem do znajomego na stację diagnostyczną, okazuję się ze mam do wymiany przegub wewnętrzny lewy, jest spory luz na półosi.

Ostatnio edytowane przez Marek ; 24-05-2012 o 07:04 Powód: Na forum nie cytujemy całych poprzedzających postów
tomass30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2012, 23:40   #76
borowiczek
ford::average
 
Avatar borowiczek
 
Imię: Danutka
Zarejestrowany: 08-02-2009
Skąd: Warszawa
Model: FORD MONDEO 1.8TD Ghia
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 1998
Postów: 61
Domyślnie Odp: Trzęsie budą (nie kierownicą)

W moim eskorciku 1.8 D tez trzesło jak diabli ( kilku kolegów z forum miało przyjemność to poczuć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) Wymieniłam wszystko co możliwe: wszytkie poduszki(chyba trzy) robione było całe zawieszenie ,wymiana tlumnika (całego),nawet sprzęgło wymieniłam na nówke(mimo że stare był jeszcze ok ) Wiecie kiedy przestało nim telepać?.........



Jak go sprzedałam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pewnien mechanik mi powiedzial że ten typ tak ma i należy pokochać z tą wadą...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
borowiczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2012, 17:03   #77
tomass30
ford::advanced
 
Avatar tomass30
 
Zarejestrowany: 07-08-2009
Skąd: Zduńska Wola
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 355
Domyślnie Odp: Trzęsie budą (nie kierownicą)

dodam jeszcze że znajomy ze stacji diagnostycznej nastraszył mnie drugą opcją - łożysko w skrzyni biegów..
tomass30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-06-2012, 08:31   #78
tomass30
ford::advanced
 
Avatar tomass30
 
Zarejestrowany: 07-08-2009
Skąd: Zduńska Wola
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 355
Domyślnie Odp: Trzęsie budą (nie kierownicą)

Witam
samochód jest właśnie w trakcie "naprawy" u mechanika...
jego diagnoza.. - przeguby wewnętrzne dobre, luz na łożysku w skrzyni biegów do którego wchodzi półoś! i że trzeba wyciągać skrzynie i ja rozpołowić!!!
przyznam się się trochę zdębiałem.. czy to jest możliwe że niby przez łożysko aż tak trzepie mi budą???!
pomóżcie!!!
tomass30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2012, 19:23   #79
tomass30
ford::advanced
 
Avatar tomass30
 
Zarejestrowany: 07-08-2009
Skąd: Zduńska Wola
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 355
Domyślnie Odp: Trzęsie budą (nie kierownicą)

temat w końcu rozwiązany!!!

po regeneracji obydwu półosi (wymiana wszystkich przegubów - wewnętrznych i zewnętrznych na nowe) samochód prowadzi się bardzo dobrze!!! trzepanie karoserii ustało... wreszcie, po tylu próbach i wymianie prawie całego przedniego zawieszenia. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tomass30 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2012, 21:24   #80
Sejtan
ford::amateur
 
Imię: Maksym
Zarejestrowany: 31-05-2012
Skąd: Kielce
Model: Escort Mk5
Silnik: Rs2000
Rocznik: 1992
Postów: 5
Domyślnie Odp: Trzęsie budą (nie kierownicą)

Witam. Podłącze się do problemu najprawdopodobniej to może być przegub tak jak czytałem cały ten wątek ale. Początkowo miałem escorta mkV 1.4 8v i następnie escorta 1.8 16v xr3i dawce z skrzynią biegów od rs2000 mtx75. Po swapie samochód dostał takich drgawek jak koledzy opisują im większe obciążenie silnika tym bardziej trzepie przodem samochodu niezależnie od prędkości ,dodam iż jechałem dawca 100km i nic się nie działo cichutko nic nie cykało pykało. .Przegub wewnętrzny był troszkę wytarty w jedym miejscu jak sprawdzałem przy wymianie osłon.Coś faktycznie stuka przy zmianie biegu pod maska.I Teraz pytanie. Czy to może być przegub czy też poduszka bo jak czytam cały ten temat mam już mieszane uczucia.Czy może samochód jest zbyt niski i jest jakiś problem z długością półosiek. Problem występuje tylko podczas jazdy.
Sejtan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:37.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.