|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-06-2012, 07:58 | #2351 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 02-06-2012
Skąd: Michałowo
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1.9 TDI AHU
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
Odp: Dogrzewacz - kompendium wiedzy
od lutowania styków zacząłem lecz stwierdziłem ze do pompki nie ma dojścia prądu.hydronic milczy.
|
03-06-2012, 11:13 | #2352 | |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Dogrzewacz - kompendium wiedzy
Cytat:
trzeba przez VAGa go odblokowac (nie spojrzałem jakie masz auto w opisie) jeśli MK1 to przez VAG jeśłi mk1 to trzeba boczek piecyka odkręcić i tak kostkę wypiąć. jak w MK1 kiedyś miałem w galaxym przecięty przewód zasilający piecyk, w progu przy fotelu kierowcy, jakiej cholery nie wiem, ale po zalutowaniu peicyk od razu rusyzł.. a cały dzień go wyjmowałem przy -10 , sprawdzałem, mierzyłem czujniki porzegrzania, sprawdzałęm wentylator zasilaniem z zewnątrz, święce, wrzątek wlewałem, wszystko działało.. A tu zwyczajnie porostu + na piec nie było. Także zacznij od najprostszego. Ostatnio edytowane przez bartixr ; 03-06-2012 o 11:55 Powód: literówki i ortografia |
|
03-06-2012, 11:24 | #2353 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 02-06-2012
Skąd: Michałowo
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1.9 TDI AHU
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
Odp: Dogrzewacz - kompendium wiedzy
jutro po pracy sprawdzę ten przewód, spróbuje odblokować i mam nadzieję pochwalić się dobrymi wieściamiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
03-06-2012, 11:58 | #2354 | |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Dogrzewacz - kompendium wiedzy
Cytat:
rozbierz plastiki progowe, posprawdzaj czy tam nic nie poprzecinane, tak samo ten odcinek próg- piecyk.. miernik w rękę (a lepiej tester na żarówkę, taki z krokodylkiem czy dwoma - 2 złote max. kosztuje) i przetestujesz, czy jest plus z czujnika podszybia - po jego zwarciu. czy jest + z alternatora po odpaleniu auta. i moment wszystko się wyjaśni. |
|
04-06-2012, 14:25 | #2355 |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 02-06-2012
Skąd: Michałowo
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1.9 TDI AHU
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
Odp: Dogrzewacz - kompendium wiedzy
Miałeś rację co do tych przewodów,były przerwane koło piecyka ale... powstał kolejny dziwny problem.
piecyk robi próbę startu i dalej lipa-pompka nie dozuje paliwa.po sprawdzeniu miernikiem napięcia okazało się ze jest stałe 12.5 V nawet przy wyłączonym zapłonie.pompka sprawdzana-działa bez zarzutu. |
04-06-2012, 20:09 | #2356 | |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Dogrzewacz - kompendium wiedzy
Cytat:
na piecyk idzie stałe + z aku, nie potrzbuje on stacyjki do działania -dlatego moze byc rozbudowany do postojowego (jest tz fabrycznie rozbudowywany). startuje, pompka klika ? zaczyna dymic ? czy nic? jesli nic to spalona świeca żarowa. |
|
04-06-2012, 22:11 | #2357 | |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 02-06-2012
Skąd: Michałowo
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1.9 TDI AHU
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
Odp: Dogrzewacz - kompendium wiedzy
Cytat:
wentylator pieca startuje,pompka nie klika nic nie dymi.jest postojowe więc okej ale ciągle 12V?? impuls jest z masyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. głupie pytania ale to pierwsze moje przygody z eber |
|
05-06-2012, 11:28 | #2358 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Dogrzewacz - kompendium wiedzy
tak nasze auta są wysterowane masą.
tak samo z grzaniem świec żarowych i inne urządzenia, ECU podaje masę na przekaźniki i przybory. impuls z masy, masz na myśli pompkę ? jeśli tak to jestem prawie pewny że jest minusem sterowana. podejrzewam spaloną świecę i dlatego po teście urządzeń piec staje. |
05-06-2012, 13:56 | #2359 | |
ford::beginner
Imię: Adam
Zarejestrowany: 02-06-2012
Skąd: Michałowo
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1.9 TDI AHU
Rocznik: 1998
Postów: 28
|
Odp: Dogrzewacz - kompendium wiedzy
Cytat:
czyli jak świeca jest spalona, pompka nawet nie kliknie?? |
|
05-06-2012, 16:02 | #2360 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Dogrzewacz - kompendium wiedzy
piecyk wykonuje test obwodów przed startem, pompka, wentylator zakręci, świeca .. czujniki przegrzania nie wiem w jakiej kolejności.
rozumiem, że przeczytałęm ten wątek i wiesz ze trzeba zewrzeć czujnik na podszybiu i podać +12V na przewód z alternatora, lub mieć zapalony silnik - sprawdź czy jest sygnał +12V na przewodzie z czujnika podszybia i koeljny + od alternatora. Choć jeśłi piszesz ze masz fabrycznie rozbudowane, to masz tam plus stale. jak świeca jest zjrana to test się kończy i być może nawet nie dojdzie do testu pompki (jeden impuls). świeca jest w piecu wiec musisz rozpoławiać go i sprawdzić. jest ona na 8 V wiec nie spal podłaczajac 12V. |
Tagi |
diagnostyka silnika , temperatura silnika , webasto |
|
|