|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-07-2012, 17:57 | #11 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Pulsacyjne przyspieszanie
W Transicie 2,0tdci/125PS (to praktycznie taki sam silnik jak w Mondeo) mam ten sam objaw. Podczas dogrzewania się silnika zjawisko nie występuje. Ale wtedy jest zwiększona dawka wtrysku - sterownik pracuje na innej mapie. Wnioskowałem z tego, że przyczyną jest obcięcie dawki wtrysku na skutek przekraczania jednego z parametrów danych określonych mapą. Najbardziej podejrzewałem temperaturę w dolocie za IC (na czujniku MAP-T).
Ale: u mnie zjawisko ustąpiło po wymianie zaworu IMV w pompie wtryskowej (był podmieniany na próbę z innej przyczyny). Potem w kwietniu miałem robioną pompę w autoryzowanym zakładzie Delphi i po naprawie w zasadzie było ok. Traf chciał, że miesiąc temu padł mi regulator napięcia alternatora - akumulator był odłączony na czas naprawy góra na 20 minut, nic innego nie było robione. Po odpaleniu silnika zjawisko objawiło się niezwykle silnie - praktycznie przy każdym depnięciu podczas przyspieszania - następowało "chwilowe odjęcie gazu"... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Potem w ciągu tygodnia powoli osłabło, ale nadal jest. Podmieniłem na próbę czujnik MAP-T (zgodnie z wcześniejszymi podejrzeniami co do temperatury w dolocie), nic to nie zmieniło. Jazda z podłączonym IDS-em nic nie pokazała - parametry w dolocie i na szynie są w prawidłowym zakresie... Teraz czekam na okazję podmiany na próbę elektrozaworu sterowania łopatkami turbiny (to jest myk-myk, 5 minut, nowy trochę drogi - ponad 400 zł). Łopatki turbiny i grucha są ok. Jeżeli to nie pomoże, to chyba kupię nowy zawór IMV (480 zł) - bo mnie to wkurza mocno... Zawsze twierdziłem, że tdci ... żyją własnym życiem. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 27-07-2012 o 18:06 |
28-07-2012, 07:09 | #12 | |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 01-09-2011
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 48
|
Odp: Pulsacyjne przyspieszanie
Cytat:
Ja mam turbo sterowane podciśnieniowo. |
|
28-07-2012, 07:51 | #13 |
ford::beginner
Imię: Damian
Zarejestrowany: 26-07-2012
Skąd: ____
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 19
|
Odp: Pulsacyjne przyspieszanie
Czy to moze byc wina EGR albo DPF. Czytałem o uszkodzeniach i objawach jakie wystepuja i to tez moze byc. Nie koniecznie wtrysk jak napisał kolega wczesniej. Jesli padaja wtryski to auto raczej niezle kopci czy nie ??
|
28-07-2012, 08:45 | #14 | |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Pulsacyjne przyspieszanie
Cytat:
|
|
28-07-2012, 08:48 | #15 |
ford::beginner
Imię: Damian
Zarejestrowany: 26-07-2012
Skąd: ____
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 19
|
Odp: Pulsacyjne przyspieszanie
Dzieki za objawienie mnie z tym DPeFem , czytalem tylko ze sa dwa rodzaje z moim roczniekiem z bez płynu po wyzej z plynem a jak piszesz nie kazdy TDCI został w to wyposazony tak ?? no nic zaslepie ten EGR i zobaczymy dzięki Pozdrawiam
|
28-07-2012, 08:52 | #16 | |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Pulsacyjne przyspieszanie
Cytat:
|
|
28-07-2012, 08:56 | #17 |
ford::beginner
Imię: Damian
Zarejestrowany: 26-07-2012
Skąd: ____
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 19
|
Odp: Pulsacyjne przyspieszanie
Gdzies tam czytałem ze zdarzało sie własnie z autami od 2004 z suchymi a pozniej przeszli z plynem ale dobrze ze ja go nie mam Pozdro
|
28-07-2012, 10:21 | #18 |
ford::average
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 21-11-2010
Skąd: Nowy Dwór Maz.
Model: Kuga mk3 fl Titanium X
Silnik: 1,5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2024
Postów: 165
|
Odp: Pulsacyjne przyspieszanie
Ja też mam czasami zmienną reakcję na dodanie gazu. Jakby się dławił, czasem szarpie, to znowu jest wszysko okej. Jak słabo reaguje na gaz i wcisnę mocniej to później przyspiesza i wyrzuca czarne spaliny (tzw. "czarny bąk"). Podejrzewam sterownik turbosprężarki. Wtryskiwacze są okej, egr też, pompa wtryskowa okej. Najbardziej wkurza brak błędów w sterowniku silnika. Dla niego wszystko jest okej. Przymierzam się do wymiany turbosprężarki na nową. Przebieg 122 tys. km.
|
28-07-2012, 11:34 | #19 | |||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Pulsacyjne przyspieszanie
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Bardzo duży wpływ ma temperatura otoczenia - w upały efekt występuje nagminnie, w chłodne dni rzadziej.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 28-07-2012 o 11:38 |
|||
28-07-2012, 11:43 | #20 |
ford::beginner
Imię: Damian
Zarejestrowany: 26-07-2012
Skąd: ____
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 19
|
Odp: Pulsacyjne przyspieszanie
U mnie juz poleciało 204 tyski na liczniku, i jak kolega pisze ze puszcza czarne baczki , u mnie nie widac tych czarnych baczkow wczesniej potrafil przykopcic przy zalaczeniu sie turbo a teraz nie bardzo wiec nie wiem czy to dobrze czy zle, zauwazylem tez ze mam podkopcona siatke drgan w ukladzie wydechowym czy jesli bedzie dziurawa moze miec jakis wplyw na te objawy ??
|