Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-07-2012, 17:57   #11
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Pulsacyjne przyspieszanie

W Transicie 2,0tdci/125PS (to praktycznie taki sam silnik jak w Mondeo) mam ten sam objaw. Podczas dogrzewania się silnika zjawisko nie występuje. Ale wtedy jest zwiększona dawka wtrysku - sterownik pracuje na innej mapie. Wnioskowałem z tego, że przyczyną jest obcięcie dawki wtrysku na skutek przekraczania jednego z parametrów danych określonych mapą. Najbardziej podejrzewałem temperaturę w dolocie za IC (na czujniku MAP-T).

Ale: u mnie zjawisko ustąpiło po wymianie zaworu IMV w pompie wtryskowej (był podmieniany na próbę z innej przyczyny). Potem w kwietniu miałem robioną pompę w autoryzowanym zakładzie Delphi i po naprawie w zasadzie było ok.
Traf chciał, że miesiąc temu padł mi regulator napięcia alternatora - akumulator był odłączony na czas naprawy góra na 20 minut, nic innego nie było robione. Po odpaleniu silnika zjawisko objawiło się niezwykle silnie - praktycznie przy każdym depnięciu podczas przyspieszania - następowało "chwilowe odjęcie gazu"... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Potem w ciągu tygodnia powoli osłabło, ale nadal jest.

Podmieniłem na próbę czujnik MAP-T (zgodnie z wcześniejszymi podejrzeniami co do temperatury w dolocie), nic to nie zmieniło.
Jazda z podłączonym IDS-em nic nie pokazała - parametry w dolocie i na szynie są w prawidłowym zakresie...

Teraz czekam na okazję podmiany na próbę elektrozaworu sterowania łopatkami turbiny (to jest myk-myk, 5 minut, nowy trochę drogi - ponad 400 zł). Łopatki turbiny i grucha są ok. Jeżeli to nie pomoże, to chyba kupię nowy zawór IMV (480 zł) - bo mnie to wkurza mocno...

Zawsze twierdziłem, że tdci ... żyją własnym życiem. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 27-07-2012 o 18:06
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2012, 07:09   #12
jamo
ford::beginner
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 01-09-2011
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 48
Domyślnie Odp: Pulsacyjne przyspieszanie

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W Transicie 2,0tdci/125PS (to praktycznie taki sam silnik jak w Mondeo) mam ten sam objaw. Podczas dogrzewania się silnika zjawisko nie występuje. Ale wtedy jest zwiększona dawka wtrysku - sterownik pracuje na innej mapie. Wnioskowałem z tego, że przyczyną jest obcięcie dawki wtrysku na skutek przekraczania jednego z parametrów danych określonych mapą. Najbardziej podejrzewałem temperaturę w dolocie za IC (na czujniku MAP-T).

Ale: u mnie zjawisko ustąpiło po wymianie zaworu IMV w pompie wtryskowej (był podmieniany na próbę z innej przyczyny). Potem w kwietniu miałem robioną pompę w autoryzowanym zakładzie Delphi i po naprawie w zasadzie było ok.
Traf chciał, że miesiąc temu padł mi regulator napięcia alternatora - akumulator był odłączony na czas naprawy góra na 20 minut, nic innego nie było robione. Po odpaleniu silnika zjawisko objawiło się niezwykle silnie - praktycznie przy każdym depnięciu podczas przyspieszania - następowało "chwilowe odjęcie gazu"... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Potem w ciągu tygodnia powoli osłabło, ale nadal jest.

Podmieniłem na próbę czujnik MAP-T (zgodnie z wcześniejszymi podejrzeniami co do temperatury w dolocie), nic to nie zmieniło.
Jazda z podłączonym IDS-em nic nie pokazała - parametry w dolocie i na szynie są w prawidłowym zakresie...

Teraz czekam na okazję podmiany na próbę elektrozaworu sterowania łopatkami turbiny (to jest myk-myk, 5 minut, nowy trochę drogi - ponad 400 zł). Łopatki turbiny i grucha są ok. Jeżeli to nie pomoże, to chyba kupię nowy zawór IMV (480 zł) - bo mnie to wkurza mocno...

Zawsze twierdziłem, że tdci ... żyją własnym życiem. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ja mam turbo sterowane podciśnieniowo.
jamo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2012, 07:51   #13
damian.865
ford::beginner
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 26-07-2012
Skąd: ____
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 19
Domyślnie Odp: Pulsacyjne przyspieszanie

Czy to moze byc wina EGR albo DPF. Czytałem o uszkodzeniach i objawach jakie wystepuja i to tez moze byc. Nie koniecznie wtrysk jak napisał kolega wczesniej. Jesli padaja wtryski to auto raczej niezle kopci czy nie ??
damian.865 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2012, 08:45   #14
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Pulsacyjne przyspieszanie

Cytat:
Napisał damian.865 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy to moze byc wina EGR albo DPF. Czytałem o uszkodzeniach i objawach jakie wystepuja i to tez moze byc.
Kolego coś tam czytałeś ale sam nie wiesz co masz pod maską. O jakim DPFie piszesz. Nie masz go na pokładzie i ciesz się z tego. EGR natomiast możesz sprawdzić, nic nie kosztuje taka zabawa. Zaślep na próbę i sprawdź efekty.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2012, 08:48   #15
damian.865
ford::beginner
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 26-07-2012
Skąd: ____
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 19
Domyślnie Odp: Pulsacyjne przyspieszanie

Dzieki za objawienie mnie z tym DPeFem , czytalem tylko ze sa dwa rodzaje z moim roczniekiem z bez płynu po wyzej z plynem a jak piszesz nie kazdy TDCI został w to wyposazony tak ?? no nic zaslepie ten EGR i zobaczymy dzięki Pozdrawiam
damian.865 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2012, 08:52   #16
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Pulsacyjne przyspieszanie

Cytat:
Napisał damian.865 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czytalem tylko ze sa dwa rodzaje z moim roczniekiem z bez płynu po wyzej z plynem a jak piszesz nie kazdy TDCI został w to wyposazony tak ??
Ja już nie wiem czy ty wkręcasz mnie czy co. DPF był montowany w mk3 od 2006 roku i nie w każdym aucie i był tzw. "suchy".
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2012, 08:56   #17
damian.865
ford::beginner
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 26-07-2012
Skąd: ____
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 19
Domyślnie Odp: Pulsacyjne przyspieszanie

Gdzies tam czytałem ze zdarzało sie własnie z autami od 2004 z suchymi a pozniej przeszli z plynem ale dobrze ze ja go nie mam Pozdro
damian.865 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2012, 10:21   #18
weteran bezdroży
ford::average
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 21-11-2010
Skąd: Nowy Dwór Maz.
Model: Kuga mk3 fl Titanium X
Silnik: 1,5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2024
Postów: 165
Domyślnie Odp: Pulsacyjne przyspieszanie

Ja też mam czasami zmienną reakcję na dodanie gazu. Jakby się dławił, czasem szarpie, to znowu jest wszysko okej. Jak słabo reaguje na gaz i wcisnę mocniej to później przyspiesza i wyrzuca czarne spaliny (tzw. "czarny bąk"). Podejrzewam sterownik turbosprężarki. Wtryskiwacze są okej, egr też, pompa wtryskowa okej. Najbardziej wkurza brak błędów w sterowniku silnika. Dla niego wszystko jest okej. Przymierzam się do wymiany turbosprężarki na nową. Przebieg 122 tys. km.
weteran bezdroży jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2012, 11:34   #19
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Pulsacyjne przyspieszanie

Cytat:
Napisał jamo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja mam turbo sterowane podciśnieniowo.
Ja też, ale co chciałeś przez to powiedzieć?
Cytat:
Napisał damian.865 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy to moze byc wina EGR albo DPF.
Cytat:
Napisał damian.865 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
no nic zaslepie ten EGR i zobaczymy dzięki
DPF-a nie masz, natomiast u mnie czy EGR działa, czy jest zaślepiony - to nie ma żadnego wpływy na to zjawisko...
Bardzo duży wpływ ma temperatura otoczenia - w upały efekt występuje nagminnie, w chłodne dni rzadziej.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 28-07-2012 o 11:38
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2012, 11:43   #20
damian.865
ford::beginner
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 26-07-2012
Skąd: ____
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 19
Domyślnie Odp: Pulsacyjne przyspieszanie

U mnie juz poleciało 204 tyski na liczniku, i jak kolega pisze ze puszcza czarne baczki , u mnie nie widac tych czarnych baczkow wczesniej potrafil przykopcic przy zalaczeniu sie turbo a teraz nie bardzo wiec nie wiem czy to dobrze czy zle, zauwazylem tez ze mam podkopcona siatke drgan w ukladzie wydechowym czy jesli bedzie dziurawa moze miec jakis wplyw na te objawy ??
damian.865 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:27.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.