Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-09-2012, 17:18   #21
norbertgdynia
ford::beginner
 
Avatar norbertgdynia
 
Imię: Norbert
Zarejestrowany: 21-07-2012
Skąd: Rumia
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.6 Benzyna
Rocznik: 1997
Postów: 33
Domyślnie Odp: Zmiana barwy płynu chłodniczego.

Panowie, więc co powiecie że przy zwykłym płynie i płynie motocrafta zmienia się barwa płynu na brązową... widac wyrazny osad w zbiorniczku wyrównawczym nawet pomimo jego przepłukaniu. Siedze nad tym całą niedziele....

norbertgdynia jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2012, 17:34   #22
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,101
Domyślnie Odp: Zmiana barwy płynu chłodniczego.

Do płynu może się dostawać olej, wtedy powinny być tłuste plamy. Mogą się dostawać spaliny, może właśnie płyn, który masz wlany ma takie właściwości, że zmienia barwę pod wpływem spalin i może właśnie to chciał wykryć fachowiec. Jeżeli tak, to powinien Cię o tym uprzedzić, żebyś wiedział, o co chodzi. Płyn może też wypłukiwać jakieś osady z układu chłodzenia. Może też, jak już wcześniej pisałem, coś rozpuszczać, jakiś wąż, uszczelkę itp. Najlepiej będzie, jak pogadasz z fachowcem, bo ani Ty, ani my nie wiemy, co tam jest wlane i jaki jest cel „ćwiczenia”.
darmodziej jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2012, 17:58   #23
norbertgdynia
ford::beginner
 
Avatar norbertgdynia
 
Imię: Norbert
Zarejestrowany: 21-07-2012
Skąd: Rumia
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.6 Benzyna
Rocznik: 1997
Postów: 33
Domyślnie Odp: Zmiana barwy płynu chłodniczego.

Podsumowując:

Przed zmianą płynu... był przejrzysty, stał się z czasem brązowo-szary

Po wizycie u fachowca od chłodnic...

Zmiana płynu na wspomiany seledyn w celu wykrycia nieszczelności, które jezeli występują dają charakterystyczny ślad na bloku, węzach itp.
- stwierdzono brak wycieku... podczas tej próby, płyn zmienił kolor na brązowowy.
- został zakupiony dygent 2000 który też wykazał po czasie brązowy osad,
- został kupiony płyn motocraft dedykowany do modelu... również widac brązowy osad.
- zalazny został borygo zielony, tez zmienił kolor na brązowy-troche szary.

Za kazdym razem czyściłem zbiorniczek wyrównawczy, zlewałem płyn do zera i napełniałem nowym zakupionym.

szczerze... mam dość

fachowiec w niedziele nie pracuję, wiec niemam jak zasięgnąc jego opini, stąd moja prośba do was.
norbertgdynia jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2012, 18:06   #24
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,101
Domyślnie Odp: Zmiana barwy płynu chłodniczego.

Kolego, wyluzuj, wypij piwko i spokojnie czekaj do jutra, myślę, że będzie dobrze.
darmodziej jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2012, 18:23   #25
norbertgdynia
ford::beginner
 
Avatar norbertgdynia
 
Imię: Norbert
Zarejestrowany: 21-07-2012
Skąd: Rumia
Model: Mondeo MK2
Silnik: 1.6 Benzyna
Rocznik: 1997
Postów: 33
Domyślnie Odp: Zmiana barwy płynu chłodniczego.

Używam mondeo w pracy, nie jako dojazd a jako auto prywatne do celów służbowych.

Jedyny dzień na naprawy, lub wymiany to sobota lub niedziela.

Zaleje nowy płyn i śmigne, najwyzej pod koniec dnia zajade do warsztatu.

Cały czas chodzi mi po głowie ta uszczelka pod głowicą, a to 3 dni minimum auto stoi
norbertgdynia jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-09-2012, 20:43   #26
Tomcio242
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-08-2011
Skąd: Okolice CK
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 Zetec + LPG
Rocznik: 1998
Postów: 162
Domyślnie Odp: Zmiana barwy płynu chłodniczego.

Gdyby się okazało że to uszczelka pod głowicą, (a teraz to najprawdopodobniejsza wersja).

Jeździj autem w miarę możliwości delikatnie, może do piątku wytrzyma, pogadaj z kumatym mechanikiem, planowanie głowicy, nowa uszczelka głowicy i dekla śruby, ewentualnie zapobiegawczo uszczelniacze zaworów. Dobry mechanik o ile będzie chciał i miał możliwość szybkiego splanowania głowicy, zrobi to jednego dnia, tylko musisz mu jasno podkreślić że Ci na czasie zależy.
Tomcio242 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:23.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.