Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Scorpio
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-10-2008, 09:53   #31
Mitaro
ford::advanced
 
Avatar Mitaro
 
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Kielce
Model: Sierra
Silnik: 2.0 DOHC
Rocznik: 1990
Postów: 234
Domyślnie Re: Sierra z silnikiem od scorpio 2.0 16v

Tomi lewizne wyczaiłem stetoskopem. Odpaliłem silnik i zacząłem obsłuchiwać. Świszczy gdzieś na dole koło tego jednego nypelka od podciśnienie co łączy się z drugim i potem wchodzą w przewód do tego zaworu co jest doporowadzony do miski oleju po drugiej stronie silnika. Te nyple zatkałem więc napewno uszczelka między kolektorem a głowicą. Pewnie dlatego sie tak stało bo pare razy go zalałem jak sprawdzałem czy odpali gdy bawiłem się immobilaizerem. Pare razy strzeliło w kolektorze no i czyba dlatego się zepsuło.
No i tu się zastanawiam teraz. Bo skoro ma być ten komporesor to taka uszczelka z tej cienkiej gumy może nie wytrzymać. Przylgnia głowicy i kolektora jest płaska, jedynie w tym plastiku jest wycięty rowek na uszczelke gumową. Myśle że jakbym wzioł taki gruby kawałek aluminium i wycioł w nim idealną kopie tego plastiku bez rowków. Wycioł z tego papieru co robi się uczszelki pod kolektory taka uszczelke i to skręcił. Chyba było by lepiej i napewno na dłużej.

Mitaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-02-2010, 16:10   #32
Mitaro
ford::advanced
 
Avatar Mitaro
 
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Kielce
Model: Sierra
Silnik: 2.0 DOHC
Rocznik: 1990
Postów: 234
Domyślnie Odp: Sierra z silnikiem od scorpio 2.0 16v

Reaktywuje temat.
Długo nie zajmowałem się tym autem ale ostatnio dałem mu rade. Wydawało mi się że podłączyłem już wszystkie czujniki jakie wiedziałem oraz udało mi się uruchomić gniazdo diagnostyczne.
Po uruchomieniu wozu i przejechaniu paru kilometrów objawy są takie że silnik nie utrzymuje wolnych obrotów oraz nie spala prawidłowo mieszanki. Jest za bogato bo czuć nie spaloną benie i prawdopodobnie dlatego nie może utrzymać wolnych do go zalewa i faluje od 700 do 1000obr.
Z diagnostyki wychodzi:
P0135 - Obwód grzałki sondy lambda (Bank 1 czujnik 1)
P0141 - Obwód grzałki sondy lambda (Bank 1 czujnik 2)
Sondy są podpięte tak jak schemat mówi ale podgrzewanie jest jakby "po stacyjce". Kolega mi tłumaczy że musi być pewnie jakiś przekaźnik który komputer rozpoznaje i wtedy nie wykrywa błędu. Ale ja nie wiem o co chodzi, może ktoś mi powie jak to ma być podłączone?
P1401 - Obwód zaworu EGR
P1409 - Obwód zaworu EGR
To wiem że nie chodzi bo tego nie mam ale czy wpływa to na prace silnika?
P0232 - Pompa paliwowa, obwód wtórny / zwrotny ELAB
Nie wiem co to jest i jak to wygląda, niech ktoś mi to wyjaśni co to jest. Pewnie tu jest problem położony w bogactwie mieszanki.
P1474 - Sterowanie wentylatorem - Niskie obroty
P1479 - Sterowanie wentylatorem - Wysokie obroty
Tu sprawę rozwiązałem inaczej pozostając przy włączniku termicznym który znajdował się na obudowie termostatu w poprzednim silniku czyli 2.0 DOHC 8v. Wenyle działają ale jest to rozwiązanie mechaniczne bo nie wiem jak podłączyć to elektronicznie. Czy to może tak zostać, czy jednak ma to wpływ na działanie silnika?
Fajnie by było jak ktoś by mi pomógł rozgryźć ten silnik do końca to na wiosnę bym już tym jeździł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mitaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2010, 00:23   #33
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie Odp: Sierra z silnikiem od scorpio 2.0 16v

z tych błędów najważniejsze to błędy sond, od tego się zalewa. Zmierz czy dochodzi faktycznie napięcie na grzałki i czy pod obciążeniem ( jakas żarówka minimum 5W ) też jest ok.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2010, 13:54   #34
Mitaro
ford::advanced
 
Avatar Mitaro
 
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Kielce
Model: Sierra
Silnik: 2.0 DOHC
Rocznik: 1990
Postów: 234
Domyślnie Odp: Sierra z silnikiem od scorpio 2.0 16v

Trochę pogłówkowałem i doszedłem że kod ustreki grzałki sond występuje, bo masa ma być wzięta z kompa.
Czujnik przy pompie paliwa ELAB raczej nie ma wpływu na prace (a przynajmniej tak mi powiedziano w serwisie)
Natomiast przymula ten EGR. I teraz nie wiem co mam zrobić. Jak oszukać ten czujnik? Ktoś to przerabiał i wywalał EGR ze swojego auta? Ten zawór który działa na podciśnienie jest mechaniczny ale są jeszcze jakieś dwa czujniki do których przychodza jakieś wtyczki. Jak to będzie sie zachowywać jak podepne elektrycznie te czujniki ale nie założe tej instalacji EGR z tymi rurkami do kolektora wydechowego?
Mitaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2010, 15:05   #35
tomiscorpio
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
Domyślnie Odp: Sierra z silnikiem od scorpio 2.0 16v

no ja mam egra , mamGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. bardzo dobrze dziala , zaslepiony wkoncu.
Wszystko podlaczone ale grosz wlozone do tego grzyba i spokoj.

Wedlug mnie lepiej sie zbiera , przepustnica juz rok i jest czysta , a nie tona nagaru.
W sobote jade na hamownie zobaczymy co pokaze ten silnik po takim przebiegu.
tomiscorpio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-09-2012, 09:00   #36
Mitaro
ford::advanced
 
Avatar Mitaro
 
Zarejestrowany: 11-08-2007
Skąd: Kielce
Model: Sierra
Silnik: 2.0 DOHC
Rocznik: 1990
Postów: 234
Domyślnie Odp: Sierra z silnikiem od scorpio 2.0 16v

Temat ogarnięty prze ze mnie samego. Wyprułem całą wiązkę silnika i postawiłem wszystko od nowa. Poznajdywałem wszystkie babole i silnik chodzi już prawidłowo. Nie podpięte jest:
- EGR
- Czujnik ciśnienia kolektora wydechowego
- VIS
- Czujnik sprzęgła
- pochłaniacz oparów beni
To wszystko o czym wiem i co komp pokazał po diagnostyce.
Podłączona poprawnie puszka PATS która już nie robi numerów i czasem odpala tylko samochód na chwilę. Męczyłem się bo nie wiedziałem o co chodzi. Czasem w ogóle nie sczytywał kluczyka i odpalał na 1sek, albo coś działo i po uruchomieniu odłączał pompę paliwa.
Trochę mi zeszło nad tym, gdyż musiałem sobie wybudować garaż aby nareszcie móc grzebać bez ograniczeń. Czasem trzeba 5lat odstawić wóz na kołki żeby skończyć jakiś etap prac.
Mitaro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2012, 18:54   #37
Komek07011992
ford::beginner
 
Avatar Komek07011992
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 13-10-2012
Skąd: Resko
Model: Scorpio Mk3 Ghia
Silnik: 2,5 TD
Rocznik: 1996
Postów: 16
Domyślnie Odp: Sierra z silnikiem od scorpio 2.0 16v

Witam kolego czy do swojej sierki wkładałeś całą instalacje z 2.0 16v?
Komek07011992 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:47.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.