![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-10-2012
Model: Ford Mondeo mk2 Ghia
Silnik: 1.8 TD 90 KM
Rocznik: 1997
Postów: 16
|
![]()
Witam,
Nabyłem trzy miesiące temu forda mondeo 1.8 td endura, to mój pierwszy diesel, miał on obroty 600 pozatym po dwóch dniach stania nie mogłem odpalić, musiałem go podpompować ręcznie zawiozłem go do pompiarza okazało sie że wymagał regulacji pompy ma teraz 850. Wymieniłem też przewody paliwowe, założyłem zaworek zwrotny między pompą paliwa a wtryskową, wymontowałem podgrzewacz paliwa i było ok, niestety dzisiaj przy temperaturze +3C nie chciał odpalić kilka razy grzałem świece za każdym razem troche jakby zabujało silnikiem i nic dopiero jak go dłużej przytrzymałem na rozruszniku to odpalił, zauważyłem też że ssanie nie działa po odpaleniu ma obroty 700 linka po przekręceniu stacyjki niby sie naciąga ale odrazu cofa czyżby to miało jakieś znaczenie przy tej temperaturze ? Kontrolka od świec gaśnie słychać puknięcie, przy grzaniu świec lampka kabinowa przygasa. Zauważyłem że przy zmianie biegów z tyłu kopci na czarno przeważnie na trzecim biegu, oleju nie bieże, silnik pracuje cicho i równo jest dynamiczny. Mam ponad połowe zbiornika paliwa v power diesel -21, dodatek K2 i depresator Skydd. Nie mam już pojęcia co może być przyczyną? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeśli ktoś może mi pomóc będę wdzięczny. Ostatnio edytowane przez robson181 ; 27-10-2012 o 21:07 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 02-04-2011
Skąd: Toruń
Model: FOCUS
Silnik: 1,8 TDdi
Rocznik: 2001
Postów: 86
|
![]()
Kolego jest dużo nawet bardzo dużo tematów na ten temat. Użyj szukajki i cała noc czytania przed Tobą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-10-2012
Model: Ford Mondeo mk2 Ghia
Silnik: 1.8 TD 90 KM
Rocznik: 1997
Postów: 16
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez robson181 ; 01-11-2012 o 18:41 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]()
Wymień filtr paliwa. Ale od razu załóż taki jak jest w układzie paliwowym Boscha. Ta orginalna pompka na filtrze (układ Lucasa) jest nic nie warta.
Przeczytaj też wątek: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 25-10-2012
Skąd: Szymanów
Model: scorpio
Silnik: 2,0 8v
Rocznik: 1995
Postów: 74
|
![]()
Przyczyn takiego stanu rzeczy w mondeo jest wiele. Po pierwsze trzeba sprawdzić świece żarowe. Odkręcić każdą po kolei i na krótko podłączyć do akumulatora. Jeśli czerwienieje jest ok. Następnie prawidłowo działający silniczek krokowy. Jeśli linka po przekręceniu stacyjki naciąga się a po chwili wraca to trzeba wyregulować jej naciąg. Powinna po przekręceniu stacyjki naciągnąć się i zostać do momentu odpalenia. Następnie prawidłowo działający rozrusznik. Zbyt mała liczba obrotów rozrusznika też ma bardzo duży wpływ. Najczęściej winą są brudne i zardzewiałe połączenia przewodów z akumulatora przy rozruszniku. U mnie przed czyszczeniem potrafiły grzać się do czerwoności (same styki oczywiście). Następnie sprawny akumulator. Oraz najgorsza sprawa lejące wtryskiwacze. Sprawdzenie kosztuje 30zł pod warunkiem że sam wymontujesz. Wtryskiwacze mogą powodować to właśnie dymienie na czarno lub niewłaściwie działający EGR. Ja u siebie EGR zaślepiłem, mam nadzieję że ekolodzy mi wybaczą. Po tych wszystkich zabiegach mondeo zapalało na dotyk przy -20 stopni stojąc pod chmurką. Wiec miłej pracy a efekt na pewno będzie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-10-2012
Model: Ford Mondeo mk2 Ghia
Silnik: 1.8 TD 90 KM
Rocznik: 1997
Postów: 16
|
![]()
Dzięki za rade,
Jeżeli chodzi o pompę paliwa to nie bardzo chciałbym na razie ją zmieniać, ponieważ dopiero, co zmieniłem na nową dałem za nią 170 zł. No, ale jak będzie trzeba to trudno. Rozrusznik wykręciłem, wyczyściłem i nasmarowałem tuleje wyglądały ok. szczotki prawie nowe. Nadal nie odpala, dzisiaj kupiłem świece Beru za 90 zł. od rocznika 95/96 z dłuższym żarnikiem takie miał wkręcone stare nie wiem, dlaczego ponieważ powinien mieć od rocznika 97/00 z krótszym i grubszym żarnikiem zaraz je wkręcę. Zobaczymy czy odpali ? no i tym ssaniem się muszę zająć. Napiszę, jaki będzie rezultat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]()
Te świece to moim zdaniem bardzo dobry zakup. Gdy sam zmieniłem kiedyś świece z tych krótkich na dłuższe Motorcrafta, efekt był piorunujący. (Ford zalecał świece Motorcrafta i Beru.)
Radziłbym sprawdzić też bezpiecznik świec żarowych. Jest to bezpiecznik 50A i znajduje się w skrzyneczce na plusowej klemie akumulatora. Kiedyś wymieniłem niepotrzebnie świece, a okazało się, że bezpiecznik był padnięty. Ponadto można wymienić ostatni fragment ukladu paliwowego (czyli ten łączący filtr z pompą wtryskową) na wąż przezroczysty, żeby zobaczyć czy się nie zapowietrza. Jak nie łapie powietrza to filtr z pompką za 170zł trzeba jak najbardziej zostawić i nie wymieniaćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak zrobisz co masz zrobić to napisz kolego jak poszło.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-10-2012
Model: Ford Mondeo mk2 Ghia
Silnik: 1.8 TD 90 KM
Rocznik: 1997
Postów: 16
|
![]()
Wyżej wymienione świece wymieniłem, silniczek krokowy chyba działa prawidłowo, EGR zaślepione, bezpiecznik wymienię w poniedziałek. Mondeo odpala po pierwszym grzaniu świec i dłuższym kręceniu około 4 sekund, ale mamy teraz +6 niewiadomo jak się zachowa jak znowu będzie na minusie. Nadal trochę kopci przy zmianie biegów mocniej jak go przeciągnę na trzecim biegu. Po odpaleniu ma 700 obrotów po około 4 minutach dostaje 850 obrotów i na takich zostaje. Czy to prawidłowe zachowanie czy dalej się muszę martwić ? Mogę zamiast przewodu przezroczystego założyć taki filtr:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 25-10-2012
Skąd: Szymanów
Model: scorpio
Silnik: 2,0 8v
Rocznik: 1995
Postów: 74
|
![]()
Myślę że jeszcze powinieneś pokombinować z tym krokowcem. Powinien mieć 950 obrotów kiedy jest ciepły i tak jest zaprogramowany fabrycznie. Kiedy jest zimny to nawet powyżej 1000. Ja u siebie robiłem tak: rozgrzewałem auto aż do otwarcia termostatu. Następnie sprawdzałem linkę. Powinna być bez luzu. Po dodaniu gazu powinna się naciągać. Jeśli po dodaniu gazu najpierw odpuszcza a podem się naciąga znaczy że jeszcze ma duży luz. Po dodaniu gazu powinna naciągnąć cięgło i po puszczeniu gazu powoli je zwolnić. Żadnych dodatkowych ruchów więcej. A wtedy na pewno będzie regulował na 950 obr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-10-2012
Model: Ford Mondeo mk2 Ghia
Silnik: 1.8 TD 90 KM
Rocznik: 1997
Postów: 16
|
![]()
Ok, dzięki.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak się reguluje linkę ? Proszę napisz.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. póki co to obstukałem silniczek młoteczkiem myśłałem że będzie ok. Mało tego pompiarz stwierdził jak dałem po zakupie auta pompe wtryskową do regulacji że takie obroty są ok, bzdura moim zdaniem powinno być tak jak napisałeś po odpaleniu z wyższych obrotów powinien spaść na niższe, on stwierdził że obrotomierz oszukuje nie podoba mi się to wszystko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez robson181 ; 01-11-2012 o 22:18 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|