|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-12-2012, 19:55 | #1 |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 29-05-2012
Skąd: Byczyna
Model: ford c max
Silnik: 2,0 TDCi 136 KM
Rocznik: 2006
Postów: 14
|
Nie grzeje się auto
Witam ostatnio zauważyłem że temp. wody w moim aucie nie osiąga 90 stopni a nawet czasami ma tylko około 70 stopni i jest zimno w aucie ogrzewanie niby działa ale nie jest wystarczająco ciepło aby ogrzać wnętrze auta czy to nie jest wina termostatu
|
28-12-2012, 20:07 | #2 | |
ford::average
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 17-03-2012
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK3 FL ST-Line
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2017
Postów: 86
|
Odp: Nie grzeje się auto
Cytat:
|
|
28-12-2012, 20:20 | #3 |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 29-05-2012
Skąd: Byczyna
Model: ford c max
Silnik: 2,0 TDCi 136 KM
Rocznik: 2006
Postów: 14
|
Odp: Nie grzeje się auto
W moim mam 2,0 TDCI 136 KM z 2006 roku niestety mam też DPF
|
28-12-2012, 20:30 | #4 |
ford::average
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 17-03-2012
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK3 FL ST-Line
Silnik: 1.5 Ecoboost
Rocznik: 2017
Postów: 86
|
Odp: Nie grzeje się auto
To wygląda na termostat ale lepiej niech wypowiedzą się właściciele takiego motoru. Objawy takie tzn. permanentne niedogrzanie w ostre mrozy ma ponoć (tak piszą użytkownicy) 1.6 tdci i jest to normalne. Przy moim silniku po zakupie auta sytuacja też była podobna bez buta w podłodze rzadko łapał powyżej 70 stopni. ASO po kilkugodzinnych badaniach orzekło ten typ tak ma. Ale się nie poddałem sprawdziłem że chłodnica przy 70 jest letnia i koniec końców wymieniłem ten termostat sam. Pomogło od razu. Nie wiem jaki to koszt w 2.0 ale kosztowało to mnie 100zł a efekt bezcenny.
|
28-12-2012, 22:06 | #5 |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 29-05-2012
Skąd: Byczyna
Model: ford c max
Silnik: 2,0 TDCi 136 KM
Rocznik: 2006
Postów: 14
|
Odp: Nie grzeje się auto
Czy ktoś może wymieniał w tym modelu termostat może jakieś wskazówki
|
28-12-2012, 22:35 | #6 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,062
|
Odp: Nie grzeje się auto
Niestety w 2.0tdci nie da się w prosty sposób wymienić termostatu. Występuje jedynie termostat wraz z obudową i czujnikiem temperatury. Starsze modele (Twój może się jeszcze załapuje a może nie - trzeba sprawdzić) miały możliwość wymiany końcówki obudowy wraz z termostatem - wychodziło trochę taniej. Obudowa termostatu jest pomiędzy pokrywą zaworów a akumulatorem.
Cała obudowa (do nowszych modeli) wygląda tak: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Sama końcówka obudowy (do starszych modeli) wygląda tak: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. W opisie aukcji jest błąd - ta końcówka pasuje na pewno do silników przed 2006 a nie po 2007... Czy można zastosować samą końcówkę obudowy poznaje się po tym, czy jest ten drugi (widoczy na końcówce) czujnik temperatury cieczy oraz jak jest mocowana ta końcówka. Nowsze silniki mają termostat z jednym czujnikiem temperatury, starsze z dwoma.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 28-12-2012 o 22:37 |