Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-05-2013, 15:11   #1
Yogi87
ford::beginner
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 15-10-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo mk2
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 21
Domyślnie Uszkodzony Booster? Czy normalne zachowanie?

Witam. Jako że od 3 tygodni jestem znów posiadaczem mundka to pojawiło się kilka pytań. Otóż podczas walki z altkiem po zdjęciu intercoolera znalazłem w nim ropke a po odpaleniu (zimnego) silnika zaczeło dosłownie z przyłącza w który wchodzi IC rzygać ropą z tego co udało mi się wyczytać na forum to są uszkodzone membrany boostera ale w porównaniu z opisywanymi tutaj objawami mój mondziak nie kopci ani nie wkręca się sam na obroty jedynie to paliwsko a co do spalania ciężko stwierdzić bo jeszcze nie obliczałem dodam jeszcze że w poprzednim mondziaku (ten sam rocznik i silnik) tego nie było i się zastanawiam czy to z tamtym było coś nie halo choć z mojego jakiegoś tam doświadczenia wydaje mi się że to jednak w nowym nabytku coś nie gra. A jeśli to te membrany to proszę o jakiś manual jak z tym walczyć. Nie mogłem nic znależć na ten temat oprócz opisu usterek boostera wiec zakładam na nowy gdyż nie mam typowych objawów a w związku z tym pewności czy to ten problem. Jeśli temat już istnieje to proszę go przekleić w odpowiednie miejsce. Z góry dziekuje za Odp.

Yogi87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2013, 12:36   #2
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie Odp: Uszkodzony Booster? Czy normalne zachowanie?

Jeśli leje booster to ściągasz z niego wężyk i masz diagnozę w 15 sekund. Strata czasu pisać o tym na forum. Jeśli to nie to, to dopiero wtedy zacznij tracić czas na pisanie nowych wątków... Co my tu pomożemy? Wróżek tutaj nie ma, trzeba ściągnąć i popatrzeć.
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2013, 19:18   #3
Yogi87
ford::beginner
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 15-10-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo mk2
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 21
Domyślnie Odp: Uszkodzony Booster? Czy normalne zachowanie?

Jak bym potrzebował porady wróżki to bym do niej zadzwonił założyłem ten temat bo nic nie znalazłem o identycznym przypadku jak mój. Miałem nadzieje że ktoś miał taki sam problem jak ja więc to chyba naturalne że zwróciłem się tu o jakąś porade chciałem się tylko dowiedzieć czy ropa w IC może mieć coś wspólnego z boosterem ale widze to że ktoś szuka pomocy na forum do tego miedzy innymi stworzonym niektórym przeszkadza.
Yogi87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2013, 11:21   #4
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
Domyślnie Odp: Uszkodzony Booster? Czy normalne zachowanie?

Ogólnie to olej napedowy w intercoolerze może się wziąć tylko z boostera (bo nie ma innej drogi). Nie jest to pożądane, bo o ile auto dobrze jeździ, to szlak trafi gumowe rury łączące Intercooler z dolotem.
Ale faktem jest, że ściągnięcie wężyka z boostera i popatrzenie jak paliwo z niego sika jest prostym sposobem na postawienie diagnozy. Nadciśnienie wytworzone przez turbinę powinno oddziaływać na booster, a ten powinien zwiększać dawkę paliwa w pompie wtryskowej. Z tego co piszesz u Ciebie jest zupełnie odwrotnie bo paliwo pod dużym ciśnieniem (większym niż wytwarza turbina) leci do układu dolotowego.
Sam nie mam boostera, ale kiedyś czytałem wątek (czy nawet fotorelację, bo były tam zdjęcia), w którym był opis wymiany membran (czyli regeneracji boostera).
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...

Ostatnio edytowane przez bongo ; 27-05-2013 o 11:25
bongo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2013, 11:28   #5
stasio392
ford::average
 
Avatar stasio392
 
Zarejestrowany: 24-01-2009
Skąd: Gniezno
Model: mondeo mk2 hb
Silnik: 1.8 td endura-de
Rocznik: 2000
Postów: 91
Domyślnie Odp: Uszkodzony Booster? Czy normalne zachowanie?

kolego, tak jak napisał peterpz, ściągasz wężyk z boostera i jak jest w nim paliwo to przez turbo może byc w ic, wtedy membrany lub oring wewnątrz boostera
stasio392 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2013, 12:25   #6
Yogi87
ford::beginner
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 15-10-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo mk2
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1997
Postów: 21
Wink Odp: Uszkodzony Booster? Czy normalne zachowanie?

Dzięki koledzy za podpowiedź diagnoza się potwierdziła membrany do wymiany na szczęście nie jest to taka droga impreza w sklepie z częściami do forda zestaw razem z oringami kosztuje 145zł więc trzeba się brać do roboty i dalej cieszyć jazdą.
Yogi87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2013, 19:13   #7
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie Odp: Uszkodzony Booster? Czy normalne zachowanie?

Cytat:
Napisał Yogi87 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki koledzy za podpowiedź diagnoza się potwierdziła membrany do wymiany na szczęście nie jest to taka droga impreza w sklepie z częściami do forda zestaw razem z oringami kosztuje 145zł więc trzeba się brać do roboty i dalej cieszyć jazdą.
Oryginał, czy zamiennik kosztuj 145 zł?
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2013, 21:34   #8
tommo1982
ford::average
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 27-01-2013
Skąd: POLSKA
Model: Ford Mondeo MkII kombi
Silnik: 1.8TD Endura-DE
Rocznik: 1997
Postów: 55
Domyślnie Odp: Uszkodzony Booster? Czy normalne zachowanie?

Cytat:
Napisał peterpz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Oryginał, czy zamiennik kosztuj 145 zł?
Jest to zestaw regeneracyjny. Czyli membrany i oringi. Części można samemu kupić jak się nie ma tej kasy lub chce wydać na coś innego. Wychodzi to dużo taniej.

U mnie, i u osób które się wypowiadały, najczęściej uszkodzeniu ulega mniejsza membrana. Można ją łatwo dociąć z jakiejś uszczelki olejoodpornej.

Ostatnio edytowane przez tommo1982 ; 30-05-2013 o 21:37
tommo1982 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2013, 12:53   #9
300ton
ford::average
 
Avatar 300ton
 
Imię: Paweł.
Zarejestrowany: 03-03-2011
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK3 HB
Silnik: 2,0 TDCi 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 124
Domyślnie Odp: Uszkodzony Booster? Czy normalne zachowanie?

Nie wiem jak Wy ale ja wolałem zapłacić 150zł specjaliście za naprawę boostera, który sprawdził jeszcze ustawienia pompy niż wydać 120zł na allegro za zestaw naprawczy i samemu się męczyć. Mało tego, są dwie grubości membran i dopiero po demontażu będzie wiadomo które są potrzebne. No i regulacja...
Szkoda czasu na mękę.
__________________
pozdr00fka

- Nigdy nie kłóć się z głupcem. Ludzie mogą nie dostrzec różnicy....
300ton jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2013, 22:46   #10
tommo1982
ford::average
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 27-01-2013
Skąd: POLSKA
Model: Ford Mondeo MkII kombi
Silnik: 1.8TD Endura-DE
Rocznik: 1997
Postów: 55
Domyślnie Odp: Uszkodzony Booster? Czy normalne zachowanie?

Cytat:
Napisał 300ton Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie wiem jak Wy ale ja wolałem zapłacić 150zł specjaliście za naprawę boostera, który sprawdził jeszcze ustawienia pompy niż wydać 120zł na allegro za zestaw naprawczy i samemu się męczyć. Mało tego, są dwie grubości membran i dopiero po demontażu będzie wiadomo które są potrzebne. No i regulacja...
Szkoda czasu na mękę.
Booster możesz sam sobie naprawić. Nie wymaga to specjalnej wiedzy technicznej, a i regulować to nie ma tam za bardzo co. Jedyny problem jaki miałem to znaleźć klucz 38 żeby go odkręcić. Kupiłem przeponę od pompki do poloneza, dociąłem mniejszą membranę, złożyłem zamontowałem i gra. Całość to mnie z 20zł wyszła i to tylko z powodu kupna złych oringów za pierwszym razem. Te 150zł wolałem wydać na wymianę tulej w wachaczach. Tego sam już nie zrobię.
tommo1982 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.