![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,5D 4CC
Rocznik: 1993
Postów: 70
|
![]()
Witam. Dawno mnie tu nie było, znaczy że Transit śmigał ostatnio całkiem sporo bez awarii, nie licząc wylewania się oleju wiadrami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale do rzeczy. Dzisiaj zauważyłem, że przewód przelewowy sobie leży z króćcem w środku. No i tu mam problem - dlaczego przez ten urwany przelew nie leje się paliwo? Trochę mnie to zaniepokoiło, bo w sumie auto chodzi OK, odpala po dotknięciu kluczyka, zapierdziela jak wściekłe, a tu taki bonus. Oczywiście kapturki do wtrysków mam już namierzone w internetach i jutro kupię, tylko zastanawia mnie, czy ten brak przelewającego się przez przelew paliwa nie jest jakiś taki jakby niepokojący... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
![]() Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,5D 4CC
Rocznik: 1993
Postów: 70
|
![]()
No ale skoro nie cieknie, to znaczy ze jest zatkane. Jak mi spadł kiedyś przewód przelewowy na samym początku, to auto zużywało w trasie 11l, z czego spalało pewnie z 8. To nie ma wpływu na pracę wtryskiwacza?
Przy okazji - jak się te kapturki zdejmuje, bo coś nie mogłem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
![]()
Są dwa rozwiązania - tzw cienkie wtryskiwacze maja zapinkę z drutu, której końce trzymają się na króćcach. Wypychasz zapinkę na dole spod kołnierza wtryskiwacza i ściągasz go z wtryskiwacza. Ja takie miałem też.
Natomiast tzw grube - bez zapinki - z tego co wiem odkręca się po zdjęciu wężyków. Ale głowy nie dam sobie uciąć... Gdyby przelew był zatkany, to szybko ciśnienie pod kapturkiem urosłoby do ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy (260 barów) i żaden plastikowy kapturek by tego nie wytrzymał. Widać ten wtryskiwacz nie przelewa lub nie spostrzegłeś tego...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 09-07-2013 o 10:36 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,5D 4CC
Rocznik: 1993
Postów: 70
|
![]()
No ja mam cienkie i niestety mimo zdjęcia tej sprężynki nie chce to choelrstwo zejść. A co do przelewania - jak się nie przelewa, to by znaczyło, że wszystko idzie w cylinder, a wtedy by raczej dymił, a nie dymi... Czy ja nigdy nie mogę mieć typowych awarii?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,996
|
![]() Cytat:
Odrębna historia to stan rozpylacza (końcówki) - bo wtryskiwacz może lać (źle rozpylać), a jednocześnie nie przelewać.
__________________
Zgredzik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,5D 4CC
Rocznik: 1993
Postów: 70
|
![]()
Nie kopci, to chyba OK Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Już wiem co i jak - kapturek się obrócił i złamał się króciec, a przy okazji zawinęła się i przecięła uszczelka pod kapturkiem. Teraz mam nadzieję, że nowy kapturek używany będzie miał taką uszczelkę... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
![]() Cytat:
__________________
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,5D 4CC
Rocznik: 1993
Postów: 70
|
![]()
I ufaj tu pompiarzom... Raz jak robiłem głowicę, to zawiozłem te wtryski do sprawdzenia, to stwierdził że się nie nadają prawie do niczego. To samo stwierdził z wtryskami do silnika stacjonarnego do sprężarki - kumpel zregenerował mi je w profi warsztacie po 37zł/szt...
Czyli póki co spokojnie założyć stary kapturek i jeździć aż nie przyjdzie nowy? Chyba tak, bo auto musi w końcyu zarobić na te nowe progi... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 29-03-2013
Skąd: Kraków
Model: transit
Silnik: diesel
Rocznik: 2000
Postów: 1
|
![]()
Są dwa typy kapturków CIENKICH wtryskiwaczy, jeden pełna czapka z zapinkami z drutu i drugi bez ''daszku" (sama rurka) i bez zapinek z drutu.
Ten drugi jest chyba odkręcany po zdjęciu wężyków |
![]() |
![]() |