Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-10-2013, 12:11   #11
zombie6
ford::professional
 
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
Domyślnie Odp: Czy 1.0 125km w kombi daje radę ?

Ja jechałem rok temu na jeździe próbnej 1.0 125 KM w Focusie 5D z trzema osobami na pokładzie z włączoną klimą i bez problemu bujnąłem się do 180 km/h, w ogóle w życiu bym nie uwierzył, że to 1.0 jest, tak więc w kombi też da radę czy w mieście czy na trasie.

zombie6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2013, 09:46   #12
krauker
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 04-02-2013
Model: Focus III Titanium
Silnik: 1.0 125KM EB
Rocznik: 2013
Postów: 17
Domyślnie Odp: Czy 1.0 125km w kombi daje radę ?

Ja mam 1.0 125. Czasem brakuje mocy ale daje sobie swietnie rady. 195 km/h na A4 z 4 osobami na pokładzie. Niestety musisz liczyc sie z dość duzym spalaniem za każdym razem gdy bedziesz chciał dać wiecej mocy niz 3 tys obrotów. Niestety turbina lubi sie napic Pb95..
krauker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2013, 07:48   #13
nori76
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-02-2011
Skąd: Poznań
Model: Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM
Rocznik: 2022
Postów: 220
Domyślnie Odp: Czy 1.0 125km w kombi daje radę ?

Chyba nikt nie oczekuje po litrowej jednostce, że przy 195km/h będzie oszczędna. Swoją drogą dziwie się, że do jazdy z taką prędkością ktoś wybiera litrową jednostkę, jak dla mnie to jest "zarzynanie" silnika. Ale nie mój cyrk....
nori76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2013, 10:04   #14
zombie6
ford::professional
 
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
Domyślnie Odp: Czy 1.0 125km w kombi daje radę ?

Zarzynaniem to jest permanentna jazda na najniższych obrotach, na pewno cierpi wtedy silnik bardziej niż po przeciągnięciu go na 6000 obr/min.....
zombie6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2013, 10:58   #15
skylla1
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 16-06-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus III FL
Silnik: 1,0EB 125KM
Rocznik: 2015
Postów: 849
Domyślnie Odp: Czy 1.0 125km w kombi daje radę ?

Obecne silniki turbo są projektowane właśnie do jazdy na jak najniższych obrotach, aby spalanie i emisja CO2 były jak najmniejsze :-).
skylla1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2013, 12:20   #16
nori76
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-02-2011
Skąd: Poznań
Model: Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM
Rocznik: 2022
Postów: 220
Domyślnie Odp: Czy 1.0 125km w kombi daje radę ?

Cytat:
Napisał zombie6 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zarzynaniem to jest permanentna jazda na najniższych obrotach
To w naszych, turbodoładowanych fokach gdzie max momentu przypada już w okolicy 1.5k obr/min to ile to jest wg Kolegi "permanentnie nisko"? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.... za chwilę się "udusi". Przeciągnięcie raz na "ruski rok" pewno krzywdy nie zrobi, ale jak to wejdzie w krew to bym się zastanowił, dlatego też odrzuciłem litrową jednostkę na starcie.
Oczywiście masa samochodu ma tu kolosalne znaczenie w zestawieniu z litrową jednostką.
Cuda to tylko u premiera naszego i kiedyś w erze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., a i Kolega w nie nie wieży skoro wybór padł na 1.6 (uwzględniając prezentowany na forum styl jazdy) chociaż też już z górnej granicy... ale to już temat na inny post, który gdzieś już kiedyś był.
Cytat:
Napisał skylla1 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Obecne silniki turbo są projektowane właśnie do jazdy na jak najniższych obrotach, aby spalanie i emisja CO2 były jak najmniejsze :-).
I dlatego litrowa jednostka rozbujana do 195km/h (w zasadzie cudem dzięki turbinie) już wiele km/h temu przestała być ECO, a że kopyta mocno wyprzedzają już konie to te niebawem wyskoczą z cugli.
Litrowa jednostka bardziej i zapewne dłużej służyć będzie eksploatowana do tych 3.5k obr niż wyżej, że o 6k obr nie wspomnę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez nori76 ; 13-11-2013 o 12:25
nori76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2013, 12:34   #17
zombie6
ford::professional
 
Zarejestrowany: 12-02-2013
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Ecoboost 182 KM
Rocznik: 2012
Postów: 1,110
Domyślnie Odp: Czy 1.0 125km w kombi daje radę ?

Zazwyczaj paradoksalnie dłużej żyją te kręcone jednostki - nie piszę tu o katowaniu permanentnym 6000 obr/min non -stop, ale ogólnie nie baniu się obrotów przez użytkownika - silnik musi być przedmuchany by wypluł nagar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., a akurat ten 1.0 lubi obroty i nie ma co go dusić 1500-3000 obr/min cały czas, a te 195 km/h to on z chęcią poszedł, więc co mu bronić jak były ku temu warunki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co do spalania to wiadomo, że uturbiona benzyna z wtryskiem bezpośrednim spali najmniej jak z tego turbo to się w zasadzie nie korzysta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pali wtedy nawet mniej niż porównywalny wolnossak, ale przyciśnięta spali porównywalnie lub nawet więcej, co nagradza frajdą z jazdy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump:
Cytat:
Napisał nori76 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Oczywiście masa samochodu ma tu kolosalne znaczenie w zestawieniu z litrową jednostką.

Pewnie że ma, ale to nie jest 1.0 45 KM z nikłym momentem z Fiata UNO, a silniczek o mocy 125 KM z momentem 170/200 NM dzięki turbinie, który ma niby swoje wytrzymać, więc nie dramatyzujmy, bo jednak da radę ciągnąć tą masę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez zombie6 ; 13-11-2013 o 12:50
zombie6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2013, 13:09   #18
Silwo22
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-10-2013
Skąd: WM
Model: Ford Focus mk3 Titanium
Silnik: 125km
Rocznik: 2013
Postów: 21
Domyślnie Odp: Czy 1.0 125km w kombi daje radę ?

Kupując Focusa z tym silnikiem nie oczekuję naprawdę nie wiadomo czego. Miałem okazję przetestowania EcoBoosta i zwykłego, wolnossącego 1,6. Dla mnie różnica megaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na korzyść EcoBoosta oczywiście. A co do trwałości to zobaczymy...
Nie zamierzam "zajeżdżać" silnika, jak i również jeźdzć "na emeryta". Zwyczajna jazda, tam gdzie można trochę pogonić kuce, a tam gdzie trzeba to wolniej, bez skrajności w żadną stronę.
Samochód góra na 5 lat, więc mam nadzieję, że przez ten czas bez większych niespodzianek będzie.

Ostatnio edytowane przez Silwo22 ; 13-11-2013 o 13:24
Silwo22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2013, 13:15   #19
nori76
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-02-2011
Skąd: Poznań
Model: Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM
Rocznik: 2022
Postów: 220
Domyślnie Odp: Czy 1.0 125km w kombi daje radę ?

Cytat:
Napisał zombie6 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pewnie że ma, ale to nie jest 1.0 45 KM z nikłym momentem z Fiata UNO, a silniczek o mocy 125 KM z momentem 170/200 NM dzięki turbinie, który ma niby swoje wytrzymać, więc nie dramatyzujmy, bo jednak da radę ciągnąć tą masę
Nikt, bynajmniej nie ja, nie dramatyzuje.
Jedno tylko ale... dać radę, a ciągnąć to jak dla mnie "prawie" co robi różnicę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Raczej we wszystkim co napisałem chciałem wyrazić, iż warto mierzyć siły na zamiary. Jeśli autko ma być do spokojnej, przepisowej jazdy z rezerwą na np spokojne wyprzedzanie i niskim spalaniem to taki ecoboost z litrowym serduchem jest jak znalazł. Jednakże do żwawej jazdy, autostradowych prędkości i więcej należy wziąć większy "margines bezpieczeństwa", nie dlatego bynajmniej że litrowy nie da rady/ nie rozpędzi się ale zwyczajnie, ot tak życiowo... litrowy przy 200km/h spali więcej, będzie mu brakowało (nie znaczy że nie da rady), wg mnie jest mniej bezpieczny z tego poprzedniego powodu i w efekcie jak dla mnie mniejsza przyjemność z jazdy.
Dlatego uważam, że kolega nie wybrał właśnie litrowej jednostki, a najmocniejszą, bynajmniej nie do przepisowych prędkości Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. bo inaczej po co?... rozpędzi się prawie tak samo, miło reaguje na pedał przyśpieszenia, to po co przepłacać? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja np testowo przy okazji serwisu przejechałem się litrową jednostką i powiem fajnie, miło reaguje na pedał przyśpieszenia, nie powiedziałbym że to litr pojemności, tylko nie dla kogoś kto przesiada się z większego zaprzęgu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump:
Cytat:
Napisał Silwo22 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie zamierzam "zajężdżać" silnika, jak i również jeźdzć "na emeryta". Zwyczajna jazda, tam gdzie można trochę pogonić kuce, a tam gdzie trzeba to wolniej, bez skrajności w żadną stronę.
Jak pod moje myślenie wybierasz idealnie, oczywiście jeśli trzymasz się założeń Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez nori76 ; 13-11-2013 o 13:18
nori76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-11-2013, 20:34   #20
fedyk1
ford::beginner
 
Avatar fedyk1
 
Zarejestrowany: 15-04-2012
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: focus mk3
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 48
Domyślnie Odp: Czy 1.0 125km w kombi daje radę ?

Witam, miałem przyjemność posiadania ww auta za weekend. Trochę go potestowalem, nie byłem za bardzo zadowolony, śr spalanie ponad 9 litrów,osiągi ok, biorąc pod uwagę ze to tylko 1.0 to nawet dobrze. Silnik skręca się dobrze na obroty, jest bardzo dobrze wyważony, nie czuć wogóle ze to 3 cylindry! przynajmniej przy przebiegu 2 tys. Gang silnika beznadziejny,odczucia w środku podobne. Wyciagnolem 200, na 6 biegu ciężko utrzymać ta prędkość. Jeżeli chodzi o moje zdanie to bym go nie kupił. Potrzebuje silnika a nie kosiarki, ale osoba z mniejszymy wymaganiami oraz lżejsza nogą może się spodobać,wręcz zaryzykuję ze może nastąpić zadowolenie! Nie wiem jaką.jest różnica pomiędzy 1.6 150 ale wg mnie warto dopłacić! Podr
fedyk1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:54.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.