Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-11-2013, 12:34   #1
marro
ford::beginner
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 25-06-2010
Skąd: kraków
Model: focus mk2
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 23
Smile pompa wtryskowa 1.8 tddi. spalony bezpiecznik nr 12

Witam szanownych forumowiczów.
Ford focus mk 1, 1.8 tddi, rok 2000, licznik- 213tys. km.
Sześć lat temu był robiony sterownik przy przebiegu 130 tys. km.
A teraz opiszę problem.
Kilka dni temu nie mogłem go odpalić. Rozrusznik kręcił ale silnik nawet się nie zaksztusił. Kręciłem tak kilka razy, aż usłyszałem, że akumulator się kończy. Przypomniałem sobie, że taką sytuację miałem dwa razy. Raz; kiedy padł sterownik. Drugi raz; kiedy padał mi akumulator. Rozrusznik kręcił ale wtryski były martwe- silnik nie chrząknął ni razu.
Tak więc po tych wspomnieniach postanowiłem zacząć od najprostszej sprawy: sprawdzić akumulator. Rzeczywiście był w marnej kondycji bo miał 11,5V. Naładowałem i myślałem, że już po kłopocie. Próbuję odpalić a tu nadal to samo, tylko rozrusznik kręci bardziej dziarsko. Silnik znowu ani drgnie. Sprawdziłem bezpieczniki i.... bezpiecznik nr 12 (15A) spalony. Wymieniłem bezpiecznik, odpalam i nadal to samo. Sprawdziłem bezpiecznik i... znowu spalony. Wymieniłem znowu bezpiecznik, przekręciłem kluczyk w stacyjce na pozycję 2 i usłyszałem ciche, krótkie ale wyraźne "sssss". Trzeci bezpiecznik spalony.
Czy ktoś ma jakies pomysły?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

marro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2013, 18:06   #2
marro
ford::beginner
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 25-06-2010
Skąd: kraków
Model: focus mk2
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 23
Thumbs down Odp: pompa wtryskowa 1.8 tddi. spalony bezpiecznik nr 12

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Brak pomysłów?
No to leżę...
marro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2013, 21:09   #3
Uziu
ford::expert
 
Avatar Uziu
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
Domyślnie Odp: pompa wtryskowa 1.8 tddi. spalony bezpiecznik nr 12

sprawdz kabelki przy sterowniku i pompie czy nic nigdzie sie nie poluzowalo czy oberwalo. Jak wszystko okej to prawdopodobnie sterownik przepala bezpiecznik. Cos stanelo w pompie.
Uziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2013, 21:53   #4
marro
ford::beginner
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 25-06-2010
Skąd: kraków
Model: focus mk2
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 23
Domyślnie Odp: pompa wtryskowa 1.8 tddi. spalony bezpiecznik nr 12

Dzięki Uziu
Tak, po naprawie sterownika te kabelki wyglądają strasznie. Od razu chciałem się za nie zabrać ale mam problem z dostępem. Jest jeszcze jeden poważny trop; tranzystor sterownika wyprowadzony na zewnątrz, przymocowany do dekielka sterownika i zalany jakimś silikonowym glutem. Ten glut już nie jest szczelny. Być może jest zwarcie na tym tranzystorze. Chcę wymontować sterownik i spokojnie przyjrzeć się temu w domu, ale... Tu mam pecha. Auto stoi na sporej pochyłości przodem w dół. Kiedy odkręciłem sterownik zaczęło wyciekać w dużej ilości paliwo. Kiedy wyciekło mi ponad 300ml i nie chciało przestać, wtedy skręciłem wszystko spowrotem. Teraz próbuję coś zrozumieć ze schematu instalacji elektrycznej. Może wpadnę na jakiś pomysł jak znaleźć to zwarcie.
Czy ktoś zna jakieś wartości napięcie lub rezystancji np. na bolcach wtyczki będącej przy sterowniku?

Ostatnio edytowane przez marro ; 22-11-2013 o 21:57
marro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2013, 22:48   #5
Uziu
ford::expert
 
Avatar Uziu
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
Domyślnie Odp: pompa wtryskowa 1.8 tddi. spalony bezpiecznik nr 12

jeszcze kolego sprawdz masy kolo akumulatora masz 3 i jeszcze jedna jest na podluznicy w okolicach paska klinowego. jak nie pomoze wyciagaj sterownik bo jak opisujesz to prawdopodobnie cos tam jest nie tak. Co do wartosci to moze znajdziesz cos tu:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Uziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-11-2013, 10:47   #6
marro
ford::beginner
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 25-06-2010
Skąd: kraków
Model: focus mk2
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 23
Domyślnie Odp: pompa wtryskowa 1.8 tddi. spalony bezpiecznik nr 12

Niestety
Chwila nieuwagi przy wyjmowaniu sterownika i trach!!! Taśma łącząca sterownik z czujnikiem wychylenia kątowego zerwana. Teraz ewentualny koszt naprawy tego złoma gwałtownie skoczył i przekracza wartość półtorej tony złomu, tzn mojej fokiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki Uziu za zainteresowanie i temat zamykam.
marro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2014, 16:23   #7
marro
ford::beginner
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 25-06-2010
Skąd: kraków
Model: focus mk2
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 23
Domyślnie Odp: pompa wtryskowa 1.8 tddi. spalony bezpiecznik nr 12

Temat, co prawda, już zamknąłem ale... minęło pół roku a ja wciąż jeżdżę moim złomikiem.
Otóż w grudniu rozglądałem się za złomowiskiem ale przypadkowo trafiłem na uszczelkę sterownika w dobrej cenie. Kupiłem. Pomyślałem, ze jeszcze z tym powalczę i wymienię tranzystor. Poszedłem do sklepu elektronicznego. Niestety nie było właściwego ale był podobny- irfz44. Kupiłem. Wylutowałem stary, wlutowałem nowy. Wziąłem młotek. Postukałem dość mocno po pompie wtryskowej podejrzewając, że tłoczek się zaciął i stąd zwarcie i palone bezpieczniki. Przekręciłem kluczyk w stacyjce i... wrrrrr. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I do tej pory wciąż jeżdżę bez problemów. Beż problemów ale też bez mocy. Tranzystor rzeczywiście jest niewłaściwy i prawdopodobnie sterownik jest w trybie awaryjnym. Ale już nie chce mi się z tym robić.
marro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:50.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.